Новият Range Rover Sport SV, задвижван от 4,4-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор с мощност 635 к.с., наскоро доказа предимствата на спирачната ефективност и издръжливостта на опционалната си карбоново-керамична спирачна система Brembo Octyma, като извърши двуседмично шофиране на международната писта в Алгарве с един комплект спирачни дискове и накладки.

Вижте новия Range Rover Sport SV Edition One на пистата в Алгарве  >>  >>  >>

Всичките четири автомобила Range Rover Sport SV Edition One, използвани по трасето на вълнообразната 4,6-километрова писта от Гран при в Портимао, Португалия, са били оборудвани с опционалната карбоново-керамична спирачна система с ексклузивните за SV спирачни апарати Brembo Octyma и предни спирачни дискове с диаметър 440 мм, които са най-големите в автомобилната индустрия.

Снимка: Land Rover

Всеки автомобил е изминал средно 215 обиколки на съдържащата 15 завои писта или общо 987 км. При проверката след събитието накладките на карбоново-керамичната спирачна система все още са запазили 30% от своята използваемост. Всяка обиколка на пистата включва множество зони за усилено спиране, особено в първия десен завой 1, в който Range Rover Sport SV Edition One намалява от скорости до 240 км/ч в зоната на спиране, генерирайки повече от 1,1G - стойност, която може също така да надхвърли страничното ускорение в стационарно състояние по време на завиване, дори при стандартни всесезонни гуми.

Снимка: Land Rover

Опционалната карбоново-керамична спирачна система спестява също 34 кг спрямо стандартните двойно лети спирачки, което позволява още по-отзивчиво управление, по-бързо ускорение и подобрено качество на возене. Уникалните предни спирачни апарати Brembo Octyma са най-големите, монтирани някога на Range Rover и имат най-голям принос за тази изключителна издръжливост на износване.

Снимка: Land Rover

Първият в света дизайн на спирачните апарати е разработен ексклузивно за Range Rover Sport SV и включва 8 бутала, подредени в кръстосана форма, за да осигурят подобрено разпределение на налягането, по-равномерно износване на накладките и максимална спирачна ефективност.

Снимка: Land Rover

Авангардната и здрава повърхност на спирачните апарати, която присъства и при 4-буталните задни спирачни апарати, отразява тясното сътрудничество между дизайнерите на Range Rover и техническия партньор Brembo, за да се гарантира, че изваяната форма на спирачните компоненти допълва иновативни дизайн на Range Rover Sport SV и отново постига върховна комбинация на високоефективен дизайн и инженерни решения. Същите спирачни апарати, с логото SV и Brembo, се използват и при Range Rover Sport SV, оборудвани със стандартни двойно лети спирачки.

Снимка: Land Rover

При Range Rover Sport SV Edition One технологията на спирачната система се разпознава по специално подбрани цветове - червен за двойно лети спирачки, жълт или бронзов за карбоново-керамични спирачки. Черни спирачни апарати също се предлагат като опция и за двата типа.

В допълнение свързаните с аеродинамиката промени при Range Rover Sport SV включват специални канали за охлаждане, за да помогнат за ефективното управление на температурите на спирачките, докато отделената интегрирана електрическа спирачна технология помага за намаляване на спирачния път и поддържа постоянно усещане на спирачния педал при всякакви условия, давайки на водача максимална увереност при динамично управление.

Снимка: Land Rover

"Карбоново-керамичните спирачни дискове обикновено се охлаждат много по-бързо от типичните железни спирачни дискове, което означава, че температурите на накладките се управляват много по-добре и те обичайно се износват по-бавно. С контрола на завиването и накланянето чрез системата на окачване 6D Dynamics на Range Rover Sport SV, спирачките не се претоварват, когато се използват на писта", сподели Хюго Мазолени, мениджър по шаси технологиите в JLR.