При новата технология светлината се формира от попадане на лъчи от лазерни диоди върху слой от флуоресцентен луминофор вътре във фара. Резултатът е монохромен (с еднаква дължина на вълната) лъч с яркост 170 лумена, или със 70 лумена повече, в сравнение със светодиодните лампи, предаде TechNews.
Лазерната оптика създава по-точно разпределен светлинен поток, който е по-безопасен и комфортен за насрещните шофьори. Новите фарове на BMW могат да светят много по-интензивно от светодиодните фарове на разстояние до 600 метра, като същевременно консумират в пъти по-малко енергия, а това е особено важно за „зелените” автомобили.
Вижте снимки >>
В допълнение, лазерните диоди имат 100 пъти по-малки размери от светодиодните елементи, което разкрива пред дизайнерите нови възможности при разработката на автомобилни светлини.
BMW i8 ще стане първият сериен автомобил, който използва лазерни фарове. Продажбите на спортния хибрид ще започнат през пролетта на 2014 година на цени от 136 000 долара.
Снимки на BMW i8 >>