Спортното подразделение на BMW - M GmbH, все още не е представило истинско електрическо BMW M. Моделите BMW i5 M60 или BMW i7 M70 не са истински автомобили от M GmbH. Те са едно стъпало по-надолу в йерархията на Мюнхен и са част от портфолиото на гамата M Performance. Точно както при двигателите с вътрешно горене са моделите BMW M240i или BMW M340i. Ще трябва да почакаме още няколко години за пълноценно BMW М с електрическо задвижване.

Сега BMW разкрива какво да очакваме. Преди повече от 2 години за първи път стана ясно, че BMW разработва прототип, базиран на BMW i4 M50, който беше оборудван с четири електрически мотора и обещаваше реално насочване на въртящия момент. Сега BMW предоставя ново видео зад кулисите за разработката на електрическия тестов автомобил от гамата M GmbH.

Около две минути и половина след видеото, инженерът Карстен Волф споделя много интересна информация, като казва, че по-късно ще видим във всички автомобили от гамата M High Performance решение с четири електрически мотора.

Прототипът, който виждаме във видеото, е повече от BMW i4 M50 със стилно фолио и решетка от BMW M3 CS. В допълнение към четирите електрически мотора, той има карбоново-керамични спирачки, нови подрамки на двете оси и различни усилващи елементи на шасито и каросерията, както знаем от традиционните модели като BMW M2, M3 или M5.

Необичайно за този клип е и нещо, което със сигурност не бихте показали при много производители. От BMW са доста честни в един момент и също така признават, че не винаги всичко върви гладко по време на развойните дейности. Около 5:50 минути тестовото превозно средство BMW i4 M50 спира и BMW X7 трябва да дойде, за да му даде бързо ток. Инженерът Карстен Волф обяснява, че компресорът на климатика е бил сменен преди това, за да се реши друг проблем. Но това явно не е имало желания ефект. След смяната на предните двигатели колата се връща обратно на тестовата писта.

Фокусът на 10-минутното видео е подготовката на все още много ранния прототип за първоначалния тест от борда на BMW. Няма да разберем какво казват за четирите мотора от BMW M до следващото видео, но изпълнителният директор на спортното подразделение M GmbH Франк ван Меел споделя в този клип, че реакциите вероятно са били доста необичайни. BMW вече потвърди, че следващото BMW M3 ще бъде изцяло електрическо. Серийният модел може да се появи през 2027 или 2028 г.

Това не означава, че BMW M3 с редовия 6-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор ще изчезне. Планирано е и друго поколение на иконата с двигател с вътрешно горене. Съобщава се, че новият модел ще има вътрешен код G84 и се говори, че той ще влезе в производство в средата на 2028 г.