Най-големият производител на автомобили в света представя - Toyota, представи нов електрически кросоувър за Европа, наречен C-HR+. Въпреки името и сходния стил с познатия модел C-HR, японската компания казва, че новият модел не е чисто електрическа модификация на стандартния C-HR, продаван на Стария континент с хибридни и плъгин хибридни задвижвания. Електрическият кросоувър е базиран на платформата e-TNGA, така че има повече общо с bZ4X, отколкото със C-HR. Новата Toyota C-HR+ е съвсем различен продукт.

Вижте как изглежда новата Toyota C-HR+   >>  >>  >>

С дължина от 4,52 метра, новата Toyota C-HR+ е със 16 см по-дълга от стандартния модел без плюс. Освен това има по-голямо междуосие, което е 2,75 метра, което му дава допълнителни 11 см между осите в сравнение с версиите, задвижвани от хибриден двигател. Багажникът е с обем 416 литра.

Снимка: Toyota

Най-лесният начин да различите новата Toyota C-HR+ е по стандартните дръжки на предните врати, вместо изскачащите на хибрида C-HR. За разлика от хибридните версии, тук дръжките за задните врати са "скрити", монтирани високо в С-колоните на C-HR+. Новият модел има по-дълги задни врати, актуализирани светлини, преработени брони и издигащата се странична линия. Забелязва се и малкото стъкло на А-колоните.

Toyota също ревизира интериора за C-HR+, включвайки дигитален инструментален панел, монтиран на върха на таблото. В средата е разположен 14-инчов сензорен дисплей, който е стандартно оборудване и интегрира климатичната система. Все още има няколко бутона за бърз достъп до определени функции в C-HR+, заедно с двойни подложки за безжично зареждане. В оборудването са включени управление на климатичната система за пътниците на задните седалки, панорамен покрив и много по-малък селектор на скоростите.

Снимка: Toyota

Новата Toyota C-HR+ ще се предлага във варианти с предно и задвижване на всички колела. Вариантът с един електромотор е с мощност 165 к.с. и е свързан със стандартната батерия от 57,7 кВтч. Надграждането до по-големия пакет от 77 кВтч ще увеличи мощността до 221 к.с. Toyota оценява максималния пробег в цикъла WLTP от 600 км, в зависимост от версията и нивото на оборудване.

Моделът с два електромотора получава по-голямата от двете батерии и предлага комбинирана мощност от 338 к.с. В тази конфигурация C-HR+ ще бъде най-мощната Toyota в Европа, ако изключим GR Supra. Също така електромобилът е много бърз, като му трябват само 5,2 секунди, за да достигне 100 км/ч от място.

Снимка: Toyota

Все още не е обявено за колко време ще се зареждат батериите, но е ясно, че C-HR+ поддържа бързо DC зареждане при максимум 150 кВт. Компанията гарантира, че батерията ще запази поне 70% от производителността си дори след 10 години употреба.

Новата Toyota C-HR+ първоначално ще бъде пусната в продажба на определени европейски пазари до края на годината, като пълната пазарна премиера на Стария континент е планирана за 2026 г.