Toyota представи нов електрически кросоувър за Европа
Новият C-HR+ ще се предлага с избор от един или два електромотора и ще изминава автономен пробег от 600 км
Най-големият производител на автомобили в света - Toyota, представи днес новия електрически кросоувър за Европа, наречен C-HR+, със захранване от акумулаторна батерия. Новият модел има амбициите и стремежа да бъде смел, стилен и сериозен конкурент на важния европейски пазар в сегмента C-SUV на електромобилите. Той запазва профила на SUV-купе на Toyota C-HR, привличащ вниманието със стилен дизайн.
Вижте как изглежда новата Toyota C-HR+ >> >> >>
Въпреки името и сходния стил с познатия модел C-HR, японската компания казва, че новият модел не е чисто електрическа модификация на стандартния C-HR, продаван на Стария континент с хибридни и Plug-in хибридни задвижвания. Електрическият кросоувър е базиран на платформата e-TNGA, така че има повече общо с bZ4X, отколкото със C-HR. Новата Toyota C-HR+ е съвсем различен продукт.
Новата Новата Toyota C-HR+ ще създаде връзка с клиентите на емоционално ниво, като същевременно ще предлага простора, практичността и удобството, станали приоритетни за автомобилите от този клас. Електрическият SUV демонстрира елегантни и привличащи окото линии на купе и с автентичен и забавен за шофиране характер.
Новият модел е разработен на базата на концептуалния Compact SUV, представен от Toyota през 2022 г. Новият електрически кросоувър се превръща в нов израз на основните качества, създали предпоставките Toyota C-HR да има толкова голям успех, с повече от 1 милион продажби в Европа само за две поколения.
Изцяло нов модел сам по себе си
Въпреки че е вдъхновен от настоящия бестселър Toyota C-HR, новият електромобил C-HR+ е изцяло нов модел и недвусмислено е индивидуален сам по себе си. Той е изграден върху платформената концепция за електрически автомобили, захранвани с батерия на Toyota e-TNGA, като е базиран на уникална каросерия и интериор.
Това се изразява и в стилен външен вид, който е с фундаментално изчистени форми, но създава силно емоционално усещане, за да се хареса както на сърцето, така и на разума. Отпред модерният стил ясно идентифицира автомобила като съвременен модел на Toyota с изцяло електрическо задвижване, а широката стойка е израз на динамичните качества при шофиране, свързани изначално с Toyota C-HR.
Дизайнът на предната броня, решетката и предните светлини са ексклузивни за модела, а елегантният силует на купе-кросоувър е както отличителен, така и ефективен по отношение на въздушното съпротивление. Силно изразената линия на покрива на купето е постигната без да се прави компромис с пространството за главата на пътниците на задната седалка.
Стилът на автомобила е подчертан от отличителни характерни линии, рязко очертани в задната част и плавно и хармонично преливащи в дизайна на предната. Външният вид е също толкова отличителен отзад, отново с широка стойка и изтънчени изцяло LED задни комбинирани светлини. Стръмният ъгъл на задното стъкло и прецизно интегрираният спойлер добавят допълнителен акцент към динамичния външен вид.
С дължина от 4,52 метра, новата Toyota C-HR+ е със 16 см по-дълга от стандартния модел без плюс. Освен това има по-голямо междуосие, което е 2,75 метра, което му дава допълнителни 11 см между осите в сравнение с версиите, задвижвани от хибриден двигател. Най-лесният начин да различите новата Toyota C-HR+ е по стандартните дръжки на предните врати, вместо изскачащите на C-HR.
За разлика от хибридните версии, тук дръжките за задните врати са "скрити", монтирани високо в С-колоните на C-HR+. Новият модел има по-дълги задни врати, актуализирани светлини, преработени брони и издигащата се странична линия. Забелязва се и малкото стъкло на А-колоните.
Вътрешно пространство от по-висок клас
Интериорът на новата Toyota C-HR+ е модерен и с обтекаеми форми, създавайки открито и приветливо усещане, с амбиентно осветление, добавящо нотка изтънченост. Размерите създават възможност за осигуряване на просторно настаняване с щедро място за главите и място за краката между предните и задните седалки от 90 см.
Резултатът е интериор с по-голямо пространство, отколкото се очаква стандартно от един SUV в C-сегмента. По същия начин вътрешното изпълнение създава ниво на усещане за качество, което обикновено се среща в по-големите модели. Просторът и цялостният обзор правят Toyota C-HR+ изключително предложение по отношение на комфорт, гъвкавост, практичност и удобство, допълнени с багажно пространство с обем от 416 литра.
Функционалността на оборудването осигурява силно споделено пространство, при това за всички в интериора. В него се включват две безжични зарядни устройства за смартфони и USB портове в задната част, за да се гарантира, че всеки в автомобила може да разчита на свързаност при пътуване. Към това се добавя отделно управление на климатичната система в задната част и панорамен покрив, който осигурява естествена светлина във всички части на интериора.
Компанията Toyota също ревизира интериора за C-HR+, включвайки дигитален инструментален панел, монтиран на върха на таблото. В средата е разположен 14-инчов сензорен дисплей, който е стандартно оборудване и интегрира климатичната система. Все още има няколко бутона за бърз достъп до определени функции в C-HR+, заедно с двойни подложки за безжично зареждане. В оборудването са включени управление на климатичната система за пътниците на задните седалки, панорамен покрив и много по-малък селектор на скоростите.
Навигационната система разполага със специална функция за електрически автомобили EV, която планира маршрутите, включвайки удобни места за зареждане, в зависимост от нивото на заряд на батерията на автомобила и оставащия пробег. Приложението MyToyota позволява на водачите да наблюдават и управляват ключови аспекти на своя автомобил, включително нивото на заряд на батерията, времето за зареждане, оставащия пробег и различни данни за експлоатацията.
Два варианта на мощност и спортна динамика
Новата Toyota C-HR+ ще се предлага във варианти с предно предаване и задвижване на всички колела, както и две батерии с различен капацитет. Акумулаторната батерия с брутен капацитет от 57,7 кВтч ще се използва само при модела с предно задвижване и един електромотор, а с батерията с по-висок брутен капацитет от 77 кВтч ще могат да се оборудват както вариантите с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Тази възможност за избор ще помогне на Toyota да достигне до широка клиентска база в пазарния сегмент C-SUV.
Максималният пробег според цикъла на шофиране WLTP е до 600 км, в зависимост от нивото на оборудване и задвижването. Хармоничното, тихо и изискано задвижване на електрическия модел на Toyota ще бъде съчетано с впечатляващата мощност. Това ще бъде един от най-мощните автомобили в европейската гама на Toyota, извън гамата от моделите GR. Версията AWD ще предлага невероятна мощност от 343 к.с., осигурявайки ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди.
Моделът с предно предаване с батерия от 57,7 кВтч ще предлага мощност 167 к.с., а в случай че бъде избран вариантът със 77 кВтч, мощността ще се увеличи до 224 к.с. Възможността за задвижване на четирите колела утвърждава статуса на Toyota C-HR+ като истински SUV. Системата подобрява сцеплението и дава възможност за по-ефективно използване на високите въртящ момент и мощност, характерни за електрическите автомобили. Това допринася както за безопасността, така и за по-голямото удоволствие от шофирането.
Голям принос за енергийната ефективност има и оптимизираната аеродинамика на каросерията. Силуетът на колата, спойлерът на покрива и задната част, оформена като патешката опашка са създадени така, че да помогнат за осигуряване на плавен и хармоничен въздушен поток около каросерията. Клиентите ще оценят високо новата функция за предварително кондициониране на батерията, която ще подобри възможностите за зареждане при повечето условия.
За удобство системата може да се управлява автоматично или ръчно. Допълнителни ползи осигурява енергоспестяващата термопомпа на климатичната система и отопляемите седалки, волан и предно стъкло. Силовата електроника, която осигурява възможност за зареждане с мощност до 11 кВт, е част от стандартното оборудване, а нивото на оборудване High се предлага с възможност за зареждане с 22 кВт. Бързото зареждане с постоянен ток може да става с мощност от до 150 кВт.
Превъзходно изживяване при шофиране
Осигуряващите удоволствие динамични качества на Toyota C-HR+ са ключови компоненти за привлекателността на колата. Принос за енергичното поведение на модела имат както фундаменталната здравина, твърдост и солидност на специалната платформа за електрически автомобили, така и компонентите на окачването. Те са прецизно настроени съобразно спецификите на новия модел, в това число характеристиките на пружините и амортисьорите и твърдостта на стабилизиращите щанги.
Електрическият сервоусилвател на волана също е променен с цел постигане на по-добра отзивчивост. Стабилността е подобрена чрез повишаване на твърдостта на каросерията и по-нисък център на тежестта в сравнение с тези на Toyota C-HR. Намаленият инерционен момент допринася за още по-динамична управляемост.
Технологии за безопасност и свързаност
Авангардният външен вид и задвижването на Toyota C-HR+ са съчетани с най-новите технологии за цялостна безопасност и бордова свързаност. Всички версии могат да разчитат в пълен обем на широкомащабната функционалност на Toyota T-Mate, включваща системи за активна безопасност Toyota Safety Sense и системи за подпомагане на водача.
Шофирането е станало по-безопасно и по-лесно, с ранно откриване на широк спектър от опасности от произшествия и автоматично активиране, когато е необходимо, на спирачките, кормилното управление и контрол на мощността, за да се помогне на водача да избегне удар. Голяма част от авангардните технологии се предлагат като част от стандартното оборудване и включват система за следене на сляпата зона, адаптивни предни светлини и спирачна система за подкрепа при паркиране. Асистентът за паркиране и мониторът за панорамен обзор са включени в нивото на оборудване High.
Дебютира на пазара в края на тази година
Началото на продажбите на новата Toyota C-HR+ на избрани европейски пазари е насрочено за края на 2025 г., а пълното въвеждане на всички европейски пазари ще бъде завършено през 2026 г. Така моделът ще се присъедини към изцяло новия Urban Cruiser и новия bZ4X, за да осигури на клиентите на Toyota възможност за избор от завладяваща гама от продукти в сегментите B, C и D-SUV.
Клиентите, особено тези, които купуват електромобил за първи път, могат да бъдат сигурни, че Toyota C-HR+ притежава в пълен обем качеството, издръжливостта и надеждността, които са пословични за марката. Това е отразено в програмата за грижа за батерията с гаранционно покритие на батерията за всяка допълнителна година, за до 10-годишна възраст на автомобила или до 1 милион изминати километра, на базата на годишна проверка на състоянието на батерията.
Вярна на стратегията на Toyota за развитие на електрическите SUV, гамата ще предлага широк избор на клиентите, с две различни възможности за капацитет на батерията, с предно предаване или задвижване на всички колела, всички предлагащи типичните качества за Toyota C-HR+. Въвеждането му допълнително ще подсили мултицелевата стратегия за развитие, присъединявайки се към хибридните, Plug-in хибридните и електрическите автомобили с водородни горивни клетки на Toyota, с цел постигане на устойчиви намаления на емисиите от автомобили и въглеродна неутралност в Европа през 2035 г.