Първият електрически автомобил от семейството на BMW Neue Klasse ще бъде представен през тази година. Това ще бъде кросоувър от среден клас, който ще замени модела BMW iX3. Компанията BMW постепенно подготвя публиката за голямата премиера и разкрива някои подробности около бъдещите автомобили от "Новата класа".

Вижте новите батерии и електромотори в BMW Neue Klasse  >>  >>  >>

Наскоро се появи информация за универсален блок за управление на бордови електрически системи, наречен Heart of Joy (Сърце на радостта). Сега компанията BMW разкри каква електротехника ще използва новия модел. За първи път за BMW електрическите превозни средства от гамата Neue Klasse ще имат 800-волтова електрическа система, за разлика от настоящите модели, които имат 400-волтова система. Това ще увеличи скоростта на зареждане на батерията и автономния пробег с 30%.

Снимка: BMW Group

Самите батерии eDrive от шесто поколение ще имат цилиндрични клетки, а плътността на заряда ще бъде с 20% по-висока от тази на призматичните им предшественици. Освен това батериите ще станат по-тънки и по-леки, благодарение на технологията cell-to-pack, вместо да бъдат разделени на няколко модула. Самият корпус ще бъде интегриран в силовата структура на носещото тяло, което също ще помогне за намаляване на теглото.

Снимка: BMW Group

Компанията BMW вярва, че вторият компонент на успеха на семейството Neue Klasse е новият универсален модул за силова електроника Energy Master. Той се монтира директно върху корпуса на батерията и е оборудван с всички необходими конектори за захранване с високо и ниско напрежение, както и за предаване на данни. Модулът Energy Master ще управлява електрозахранването на електромоторите и други системи на автомобила. Хардуерната и софтуерната част на модула Energy Master са разработени независимо от BMW, което ще позволи дистанционни софтуерни актуализации в бъдеще.

Снимка: BMW Group

За семейството Neue Klasse са налични два варианта на 800-волтовите електрически двигатели eDrive от шесто поколение. Основният електромотор е синхронен и ще бъде разположен на задната ос, което осигурява отлично ниво на ефективност. Електрическият мотор е поместен в един корпус с блок за управление и 2-степенна скоростна кутия. Инверторът също е нов и е със силициев карбид. Захранващият блок като цяло е станал по-компактен и по-лек.

Снимка: BMW Group

За монтиране на предния мост е подготвен по-малък асинхронен електромотор, който ще играе спомагателна роля. Цялата система за електрическо задвижване eDrive ще бъде с 10% по-лека, с 20% по-евтина и с 40% по-ефективна от настоящите задвижвания в електрическите автомобили на BMW. Тъй като семейството на Neue Klasse се разширява, то ще включва модели с три и дори четири електромотора.

Снимка: BMW Group

Електрическите превозни средства от гамата на BMW Neue Klasse ще бъдат с 20% по-енергийно ефективни, а модулният дизайн ще помогне за гъвкаво вариране на моделната гама в съответствие с изискванията на клиентите. Производството на двигателите ще започне това лято в завода на BMW Steyr в Австрия. Оттам агрегатите ще бъдат доставени в унгарския завод на BMW в Дебрецен, където ще бъде организирано производството на електрическите коли от Neue Klasse.

Снимка: BMW Group

"За BMW Group електрическата мобилност е бъдещето и нашият двигател на растежа. Ние сме пионери в технологиите за електрическо задвижване. В същото време съзнателно се фокусираме върху технологичната неутралност, тъй като нуждите от мобилност се развиват по различен начин в различните региони на света", обясни д-р Йоахим Пост, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за мрежата за доставки. "Ние предлагаме най-добрата концепция за задвижване за всички изисквания на клиента. Доказваме, че можем да направим и двете: да бъдем отворени към технологиите и да бъдем в челните редици на електрическата мобилност", допълни д-р Пост.

Снимка: BMW Group