BMW внедри свръхбърз компютър в новия си прототип
Тестовият автомобил BMW Vision Driving Experience показва как ще работи „Сърцето на радостта“ в новите модели Neue Klasse
Компанията BMW Group демонстрира радост от шофирането до границите на физиката с новия си високопроизводителен тестов автомобил, наречен BMW Vision Driving Experience. Визионерският автомобил, който умишлено няма връзка със серийното производство, функционира като подвижна тестова платформа за система за контрол на задвижването и динамиката на шофиране, разработена специално за Neue Klasse, която BMW нарича Heart of Joy (Сърце на радостта).
Вижте прототипа BMW Vision Driving Experience >> >> >>
В изпитателния център BMW Performance Driving в Спартанбърг прототипът демонстрира работата на новия блок за управление "Сърцето на радостта" в рамките на върхов тест за издръжливост. Компанията предостави огромна информация за своята програма за развитие на електрическото шофиране на борда на Neue Klasse като част от предварителна презентация. Всеки напълно електрически автомобил от Neue Klasse ще се възползва от "Сърцето на радостта".
Първият електрически вариант на Neue Klasse ще влезе в серийно производство като кросоувър тази година в завода на BMW в Дебрецен (Унгария). Трите характеристики на Neue Klasse - електрическа, дигитална и кръгова, са разширени, за да включат четвърто измерение с новия централен компютър, който пресъздава типичната за BMW "Радост от шофирането".
Малката черна кутия беше видяна за кратко в ръката на Оливер Ципсе, председател на борда на директорите на BMW AG, на изложението в Мюнхен IAA 2023. Докато контролният блок ще влезе в серийно производство, визионерският автомобил ще остане само прототип.
"Сърцето на радостта" ни позволява да издигнем радостта от шофирането не просто до следващото ниво, но далеч отвъд", кава Франк Вебер, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за развойната дейност. "Допълнително повишаваме ефективността и следователно увеличаваме пробега, тъй като в бъдеще водачът ще спира почти изключително, използвайки рекуперация. Това е "Ефективна динамика на квадрат", допълни Франк Вебер.
10 пъти по-бърза компютърна мощ
Блокът за управление на задвижването, спирачките, зареждането, рекуперацията и частични функции на кормилното управление, обработва информация 10 пъти по-бързо от предишните системи. На базата на софтуера BMW Dynamic Performance Control, контролният блок изчислява всички функции на динамиката на управлението на ново ниво на скоростта и прецизността.
Той е разработен изцяло от BMW и се основава на опита в областта на динамиката на шофиране, натрупан от инженерите на BMW в продължение на повече от век. Визионерският автомобил развива 18 000 Нм въртящ момент. Причината за това е, че ако системата за управление може да се справи с такава експлозия на мощността, тя може с лекота да се справи с изискванията на шофирането във всекидневието.
Чрез регенерация на енергията по време на спиране (рекуперация), задвижването и спирачните функции в електромобилите влизат в симбиоза. В иновативната електронна архитектура на Neue Klasse, "Сърцето на радостта" е един от четирите централни блока за управление и за първи път съчетава функциите за задвижване и динамиката на шофиране. Тези иновативни контролни функции са защитени от няколко патентни заявки. Високопроизводителният модул контролира ускорението и спирането, стабилизирането на автомобила, динамичното управление и зареждането.
Централният процесор и перфектно координираният софтуер на BMW Dynamic Performance Control, разработен в компанията, позволяват на всички свързани задвижващи механизми да реагират директно и с минимално забавяне: латентностите са в милисекундния диапазон. За разлика от това, конвенционалните системи имат отделни алгоритми за управление на задвижващата система и спирачките. Това означава, че пълният потенциал за управление на превозните средства с мощни електрически задвижващи системи не може да бъде напълно използван.
Прецизни завои и най-нежното спиране в историята
Водачите и пътниците се наслаждават на хармонично, безшумно усещане при шофиране, независимо от ситуацията и скоростта на пътя. В динамични ситуации на пътя новият блок за управление, състоящ се от "Сърцето на радостта" и софтуера BMW Dynamic Performance Control, осигурява несравнимо уверено поведение в завой. Автомобилът генерира впечатляващо сцепление и може да се управлява в завои с най-висока прецизност. Броят на необходимите контролни намеси е намален и движението в лентата става по-прецизно и стабилно.
В резултат на това автомобилите се отличават с последователно, възпроизводимо поведение в завой и могат да бъдат контролирани по-интуитивно и плавно. При ниски скорости, като например спиране и тръгване или паркиране, директното предаване на сигнала и бързата обработка на информация осигуряват още по-убедително изживяване при шофиране. Спирането и повторното потегляне в режими на шофиране D или B, когато се използва активен контрол на скоростта или ръчната спирачка, както и паркинг-спирачка, се сливат безпроблемно едно в друго.
Повишаване на ефективността с 25 % чрез рекуперация
Освен това интегрираното управление на задвижването, спирането и рекуперацията позволява по-устойчиво използване на енергията. При шофиране 98% от шофьорите не се нуждаят от намесата от класическата спирачка. Спирачната ефективност на рекуперационната спирачка е достатъчна за нормално, всекидневно шофиране. Фрикционната спирачка трябва да се задейства само при мощно спиране, като например аварийно спиране. Като цяло системата води до повишаване на ефективността с до 25%.
Тестовият автомобил BMW Vision Driving Experience демонстрира функционалността на "Сърцето на радостта" използвайки светещи цветови кодове на джантите на колелата: ускорението е обозначено в зелено, възстановяването на енергията в синьо, а спирането с помощта на фрикционните спирачки в оранжево. Четири напълно нови супермозъка ще работят в BMW автомобилите на бъдещето. Тези високопроизводителни компютри умело комбинират различни елементи, които преди са работили отделно. "Сърцето на радостта" е разработено 100% в рамките на компанията. То позволява четири важни контролни блока да бъдат обединени в един високопроизводителен компютър.
Други три супермозъка са отговорни за функции, включително автоматизирано и силно автоматизирано шофиране, информационно-развлекателно и основни функции като климатичен контрол и системи за подобряване на комфорта, достъп до превозното средство, вътрешно и външно осветление.