Пълен обрат: Renault Megane Sedan се завръща в Европа с икономичния дизел
Компанията предлага седана с 1,5-литровия 4-цилиндров турбодизелов двигател в Полша, Чехия и България
Renault обяви разширяване на гамата от версии на Megane с четири врати, който се завърна на европейския пазар миналата година. Сега моделът се предлага не само с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов двигател, но и с 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор. След дебюта на електрическия Renault Megane E-Tech Electric се смяташе, че в Европа този модел ще замени напълно гамата на Megane - седан, хечбек и комби.
Но електрическата кола очевидно не оправда очакванията на компанията във всички страни от този регион, така че миналата година Renault Megane отново беше върнат на Стария континент. Става дума само за модела с четири врати и само за определени страни от Европа, като например Полша, Чехия и България. Производството на седана продължава в Турция, тъй като моделът все още се предлага и на пазарите в Близкия изток и Африка, докато моделите с 5 врати и двигатели с вътрешно горене се произвеждаха в испански завод и производството им вече приключи.
След завръщането на европейците беше предложен седан Megane с 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.3 TCe с мощност 140 к.с., а сега е обявено разширяване на гамата. На някои пазари се предлага и дизелова версия. Модификацията с четири врати се казва Megane Sedan.
Под капака на модела е монтиран познатият 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор 1.5 Blue dCi, който привлича потребителите с ниския си разход на гориво от едва 4,6 л/100 км, позволяващ изминаването на повече от 1000 км с един резервоар. Освен това, както в случая с бензиновия 1.3 TCe, дизелът няма хибридно допълнение. Двигателят 1.5 Blue dCi произвежда мощност 115 к.с. и 270 Нм въртящ момент, комбинира се със 7-степенна роботизирана автоматична скоростна кутия с два съединителя EDC, а бензиновият Megane може да се съчетава и с 6-степенна механична трансмисия.
В някои страни дизеловият седан може да бъде закупен в нива на оборудване Limited и Techno, докато в други се предлага само най-новата версия. Списъкът с оборудване за най-достъпния Renault Megane включва 16-инчови джанти, тапицерия от плат, 7-инчов цифров инструментален панел, мултимедия със 7-инчов екран и навигационна система, двузонов климатроник, 6 въздушни възглавници, камера за обратно виждане, системи за автоматично спиране и поддържане на лентата. Вторият вариант на оборудване Techno включва 17-инчови джанти, изцяло LED фарове, комбинирана тапицерия от плат и кожа, 10-инчов инструментален панел, мултимедийна система с 9,3-инчов екран и адаптивен круиз контрол.
В България например Renault Megane Sedan с дизелов двигател струва от 47 990 лева, а бензиновият седан започва от 39 990 лева с 6-степенна ръчна скоростна кутия и от 43 990 лева със 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя EDC.