BMW започна серийното производство на електромоторите за новото iX3
Първият модел от гамата на Neue Klasse ще предлага автономен пробег до 800 км според тестовия цикъл WLTP
Заводът на BMW Group в австрийския град Щайр започна серийно производство на електрическите двигатели за Neue Klasse. Ефективният дизайн на задвижващата система, заедно с високото енергийно съдържание на високоволтовата батерия, предлагат автономен пробег до 800 км според тестовия цикъл WLTP в новото BMW iX3 50 xDrive, което е първият модел от гамата на Neue Klasse.
Вижте електромоторите за новото BMW iX3 >> >> >>
"Като първа производствена локация за електрическия двигател Gen6, заводът в Щайр играе централна роля за моделите от гамата Neue Klasse и за по-нататъшното развитие на нашата глобална производствена мрежа", каза Милан Неделкович, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за производството.

Новото BMW iX3 обещава автономност от 800 км
Електромоторът за шестото поколение на BMW eDrive (Gen6) е първата изцяло електрическа задвижваща система, произведена в завода в Щайр. Оттам той ще бъде доставян към глобалната производствена мрежа и ще бъде влаган в автомобилите от Neue Klasse.
"Преди 3 години обявихме, че ще произвеждаме този електрически двигател в Щайр. Сега ставаме свидетели на изпълнението на това обещание и сме горди с това", каза Клаус фон Молтке, ръководител на отдела за производство на двигатели в BMW AG и ръководител на завода в Щайр. "Поставяме началото не просто на ново производство. Показваме ясен ангажимент към Европа, към технологиите, към бъдещето", допълни фон Молтке.
От стартирането на проекта през 2022 г. до 2030 г., BMW Group ще инвестира над 1 милиард евро в разширяване на своя опит в разработването и производството на електрически задвижвания в завода в Щайр. Това разширяване на капацитета гарантира, че заводът ще остане водещата производствена локация за задвижващи системи на BMW Group.
Вече от над 40 години заводът разработва и произвежда двигатели с вътрешно горене за марките BMW и MINI. Дългогодишният опит и високото ниво на експертиза в областта на задвижващите системи превръщат завода за двигатели в идеалното място за производството на електрическите двигатели Gen6. В същото време ще продължи и производството на дизеловите и бензиновите двигатели.
"Нашият отворен към технологиите подход е нашата сила - той ни дава гъвкавостта, от която се нуждаем, за да осигурим заетост в дългосрочен план", каза Клаус фон Молтке. В бъдеще в новия завод за сглобяване на електрически двигатели ще работят около 1000 служители. В зависимост от развитието на глобалното търсене, половината от цялата работна сила на обекта в Щайр може да работи в областта на електрическата мобилност до 2030 г. "Щайр остава център на експертизата в областта на задвижващите системи - както за двигатели с вътрешно горене, така и за електрическа мобилност", допълни фон Молтке.
Всички основни компоненти на иновативното електрическо задвижване - роторите, статорите, трансмисиите и инверторите, в бъдеще ще се произвеждат в завода в Щайр. Корпусът на електродвигателя ще бъде отливан в алуминиевата леярна на завода в Ландсхут и ще бъде допълнително обработван в Щайр. Инверторът ще се произвежда в така наречената "чиста стая" в завода, като това бележи навлизането на австрийския производител на двигатели в електротехниката.
Компонентите на електрическото задвижване на Щайр ще се сглобяват на две нови линии. Общата производствена концепция за електрическото задвижване Gen6 следва принципа на модулна система. Това позволява изключително гъвкаво производство на различни производни на електрическото задвижване за цялата моделна гама на Neue Klasse.
Модулната концепция води до положителни икономии от мащаба и спестяване на разходи при развойната дейност и производството. Освен това, тя подобрява мащабируемостта на производствените обеми. Модулният подход осигурява изключително гъвкаво производство, мрежи за доставки и снабдяване.
Електромоторът е претърпял значителна модернизация за Gen6 - роторът, статорът и инверторът са цялостно проектирани за новата 800-волтова архитектура на технологията Gen6, като по този начин се оптимизират мощността и ефективността на задвижващата система. По-нататъшните разработки в геометрията и охлаждането, както и намаленото триене, подобряват все още двустепенната трансмисия с цилиндрични зъбни колела.
Към това се добавя още по-приятната за клиента акустика. Електрическият "мозък" на електромотора - инверторът, вече използва 800-волтова технология от силициев карбид и полупроводници (SiC) за повишаване на ефективността. Инверторът е напълно интегриран в корпуса на електромотора. Освен това, той е отговорен за преобразуването на постоянния ток от високоволтовата батерия в променлив ток за използване в електромотора.
Като цяло, интелигентното използване на нови технологии в електрическото задвижване и последователното по-нататъшно развитие на съществуващите системи водят до забележителни резултати. Сравнявайки един от бъдещите модели от Neue Klasse с модел Gen5 xDrive, стават очевидни следните подобрения в електромотора: "Загубите на енергия са намалени с 40%, разходите с 20% и теглото с 10%. Всичко това има значителен принос за постигане на повишаване на ефективността до 20% в целия автомобил", обясни Мартин Кауфман, ръководител на отдела за глобално развитие на силови агрегати в BMW AG.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.