Новото BMW iX3 ще се сглобява в Унгария
Серийното производство на електрическия кросоувър започва в края на октомври в завода на BMW в Дебрецен
Новото BMW iX3 беше представено премиерно в началото на септември, а масовото производство ще започне в края на октомври в екологичния завод в Дебрецен, Унгария. Официалната церемония по откриването ще се състои на 26 септември. Предварително компанията BMW сподели подробности и демонстрира работните процедури на новото производствено съоръжение.
Вижте как се сглобява новото BMW iX3 в завода в Дебрецен, Унгария >> >> >>
BMW Group обяви изграждането на завода в Дебрецен през 2018 г. Първоначално той е проектиран да произвежда ново поколение електрически превозни средства, по-късно общо известни като Neue Klasse (Нов клас). Първият такъв автомобил е BMW iX3 от второ поколение. Планираният капацитет на завода е 150 000 превозни средства годишно.

Това е новото поколение на BMW iX3 (снимки и видео)
Подготовката на площадката започна през 2019 г., строителството - през февруари 2020 г., а предварителното въвеждане в експлоатация започна през ноември 2024 г., като бяха произведени тестови модели на новото BMW iX3. Пълното масово производство ще започне в края на октомври тази година. В завода работят над 2000 човека.
Централата в Дебрецен консумира електроенергия само от възобновяеми източници, приблизително една четвърт от която се генерира от слънчеви панели, разположени по покривите и стените на сградите, както и в околността. Слънчевите панели на централата обхващат приблизително 50 хектара и имат капацитет от 45 гигаватчаса годишно. През уикендите и празниците, когато централата не работи, енергията, генерирана от слънчевите панели, се съхранява в хранилище с капацитет 130 мегаватчаса.
Заводът в Дебрецен разполага със собствен цех за пресоване и се гордее с изцяло екологичен бояджийски цех с намалена консумация на топла вода. Излишната топлина се преобразува в електричество, което се съхранява в хранилище. Излишната боя се филтрира, смесва се с вар и се използва като суровина за строителни материали на циментова основа.
Големи компоненти и готови каросерии се транспортират из завода с помощта на безпилотни превозни средства. Изкуственият интелект следи качеството на суровините, полуготовите продукти и всички производствени операции. Батериите за електрическия кросоувър се сглобяват тук, в Дебрецен, докато електрическите двигатели идват от завода на BMW в Щайр, Австрия, който беше реновиран през 2022 г.
BMW твърди, че производството на всеки кросоувър iX3 от второ поколение отделя 80 кг CO2. От тях самият завод в Дебрецен генерира само 34 кг CO2, което е с приблизително 90% по-малко от други заводи на BMW Group. Следващото лято производството на новото BMW iX3 също ще започне в завода в Шънян, Китай, за местния пазар, който все още произвежда ексклузивно първото поколение BMW iX3.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.