Новото BMW iX3 обещава автономност от 800 км
Бъдещият електрически кросоувър ще може да се зарежда с максимум 400 кВт, а само за 10 минути ще осигури пробег от над 350 км
Разработката на първия сериен модел от така наречената "Нова класа" (Neue Klasse) на BMW е на финалната права. Прототипи на следващото поколение BMW iX3 в момента се подлагат на обстойни тестове в Мирамас, Южна Франция. Електрическият спортен кросоувър ще дебютира пред света на изложението за мобилност IAA Mobility 2025 в Мюнхен през септември. Серийният модел ще слезе от производствената линия в новия завод на BMW Group в Дебрецен (Унгария) в края на годината.
Вижте прототипа на BMW iX3 на тестовете в Мирамас >> >> >>
"По-дълъг пробег, по-бързо зареждане, изцяло нова концепция за дисплей и управление, както и интелигентността на четири суперкомпютъра са отличителните черти на "Новата класа". С предстоящото новото BMW iX3, което е първият модел от новото поколение автомобили на марката, ние въвеждаме фундаментални технологични подобрения с ясната цел да издигнем типичното за BMW удоволствие от шофирането на съвсем ново ниво", каза Майк Райхелт, ръководител на проекта Neue Klasse в BMW. "С изцяло новото BMW iX3 ние за първи път внедряваме нашите революционни технологии в серийно производство и нямаме търпение да ги видим в действие на пътя. Всички бъдещи модели на BMW, независимо от типа на задвижването, ще се възползват от иновациите и технологичните клъстери на новото BMW iX3", допълни Райхелт.
Революционната концепция за индикация и управление BMW Panoramic iDrive осигурява перфектна ориентация на водача и задава още един нов стандарт. Новото изцяло електрическото задвижване от шеста генерация (Gen6) задава стандарти за производителност и ефективност.
Новото BMW iX3 50xDrive има автономен пробег на електричество до 800 км според стандарта WLTP, а за да осигури пробег от над 350 км, ще е необходимо да се зарежда само за 10 минути. Новият суперкомпютър "Сърцето на радостта" на BMW и софтуерният пакет за динамичен контрол на производителността издигат динамичния потенциал на електрическите задвижвания на ново ниво.
Концепцията за високоволтова батерия от шеста генерация на технологията BMW eDrive (Gen6) е фундаментално нова и заедно с ревизираното портфолио от електрически задвижващи системи, предлага оптимално решение за всички автомобилни сегменти. Системата Gen6 ще дебютира в BMW iX3 и след това ще бъде внедрена във всички автомобилни сегменти.
Централният елемент на високоволтовата цилиндрична батерия на BMW има енергийна плътност с 20% по-голяма от призматичните клетки, използвани преди това. Клетките са интегрирани директно във високоволтовата батерия, която играе важна роля в структурата на каросерията на моделите от "Новата класа".
Системата Gen6 въвежда голям скок напред за клиентите и BMW iX3 е първият, който се възползва от това. С максимално зареждане от 400 кВт, клиентите могат да добавят над 350 км максимум към пробега на автомобила си само за 10 минути. Технологията Gen6 позволява на потребителите да следят производителността и кривата на зареждане в реално време чрез приложението My BMW. Новата 800-волтова технология проправя пътя за бързо зареждане. Зареждането на 400-волтови DC зарядни станции ще продължи да бъде възможно.
Високото енергийно съдържание на високоволтовата батерия, заедно с ефективния дизайн на силовото предаване и цялостния автомобил, позволява пробег до 800 км според WLTP. Процесът на зареждане прави още по-лесен за потребителя интелигентният капак за зареждане, който разпознава кога водачът възнамерява да спре, за да зареди автомобила, и се отваря и след това затваря автоматично.
Един от спусъците за отваряне на капака е с помощта на изкуствен интелект: ако клиентът се приближи до позната или заучена точка за зареждане, напредъкът към нея показва намерение за зареждане и капакът се отваря. Стандартът на технологичните решения на новото BMW iX3 ще въведе и обширни функции за двупосочно зареждане - Vehicle-to-Load, Vehicle-to-Home и Vehicle-to-Grid. Системата Vehicle-to-Load (V2L) превръща автомобила в мощна мобилна батерия до 3,7 кВт в Европа и доставя енергия за един или няколко потребители, където и да е необходимо на клиентите.
Възможността за двупосочно зареждане превръща BMW iX3 в устройство за съхранение на енергия у дома. Системата Vehicle-to-Home (V2H) помага на клиентите да намалят разходите за домашно потребление. Системата Vehicle-to-Grid (V2G) поставя нови стандарти за интеграцията на автомобила в енергийния пазар. И двете функции допринасят за намаляване на емисиите и увеличаване на използването на регенеративни енергийни източници. По този начин BMW Group демонстрира, че е част от решението, докато работим за енергийна трансформация.
Предоставяйки ключа към двупосочното зареждане, наред с включената технология, новата система BMW Wallbox (DC) предлага зареждане и разреждане с мощност 19,2 кВт в зависимост от пазара. Зарядното оборудване на BMW е преработено и сега е по-лесно за използване, а сега включва и избрани адаптери, например за случаи на употреба V2L.
Новият панорамен кокпит на BMW показва цялата необходима информация за шофирането в идеалната за водача линия на видимост и увеличава максимално ергономичната ефективност и безопасност. Четири елемента се съчетават, за да създадат уникално потребителско изживяване. Информацията се проектира върху черна печатна повърхност на предното стъкло от предната лява колона до предната дясна колона.
Опционалният BMW триизмерен проекционен Head-Up дисплей проектира информация за навигация и автоматизирано шофиране в директното зрително поле на водача над панорамния визуален дисплей. Централният дисплей с матрична технология на осветяването със свободен дизайн е в ергономично идеална позиция близо до волана.
Многофункционалният волан има светещи бутони, когато функциите са налични. Панорамният екран работи под управлението на Операционната система OS X , също нова разработка. Тя предлага широки възможности за персонализиране, интелигентна поддръжка за водача и обширни софтуерни актуализации.
"Суперкомпютърът" в "Новата класа" издига динамиката на шофиране на ново ниво. Заедно със софтуерния пакет за динамичен контрол на производителността, този мощен компютър е ключов за силовото предаване, спирачките, рекуперацията и подфункциите на кормилната система. Той обработва информацията десет пъти по-бързо от предишните системи и следователно реагира по-директно от всякога на командите на водача.
Необходими са по-малко контролни входове, стабилността на посоката е по-прецизна и стабилна. В резултат на това автомобилът развива постоянни и възпроизводими характеристики на завиване и може да се управлява интуитивно. Функциите на силовото предаване и спирането също работят хармонично заедно, за да забавят автомобила. Рекуперацията може да се използва в целия диапазон на скоростта до пълно спиране. В 98% от случаите автомобилът може да бъде спрян без да се задействат фрикционните спирачки, без шум или трептене.
В новото BMW iX3 се внедрени най-новите системи за подпомагане на водача на BMW Group. Моделът поставя началото на въвеждането на следващото технологично поколение на ADAS -усъвършенствана система за подпомагане на водача.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.