Yangwang U9 постави нов рекорд за скорост сред електромобилите
Китайската суперкола с мощност над 3000 к.с. успя да ускори до 472,41 км/ч на тестовия полигон ATP в Германия
Китайската електрическа суперкола Yangwang U9 с мощност над 3000 к.с. постави нов световен рекорд за скорост сред електромобилите, като успя да ускори до 472,41 км/ч на тестовия полигон ATP (Automotive Testing Papenburg) в Германия. Предишният рекорд за скорост за серийни електрически автомобили от 431,45 км/ч принадлежи на хърватската суперкола Rimac Nevera R, поставен по-рано това лято.
Максималната комбинирана мощност на Rimac Nevera R с четири електромотора е 2107 к.с. Новината за новия рекорд на Yangwang U9 дойде от глобалната пресслужба на BYD, която потвърди, че след модернизацията китайският суперавтомобил ще има мощност над 3000 к.с. Всеки от четирите електромотора произвежда 555 кВт, общо 2220 кВт или 3019 к.с., но общата комбинирана мощност все още не е официално обявена.

Yangwang U9 Track е готов да счупи рекорда за мощност с над 3000 к.с.
Под луксозната марка Yangwang китайската компания BYD продава най-скъпите си и технически напреднали модели. Електрическата суперколата Yangwang U9 навлезе на китайския пазар през февруари 2024 г. , като в момента максималната комбинирана мощност на задвижващата система от четири електромотора е 1306 к.с., но по-рано този месец в електронната база данни на китайското Министерство на промишлеността и търговията се появи обновен Yangwang U9 с мощност над 3000 к.с., който все още не е представен, но рекордът за скорост вече съществува. Засега Yangwang U9 с мощност 1306 к.с. е успял да ускори до 391,94 км/ч по време на тестовете.
Обновеният Yangwang U9 използва платформата Е4 с 1200-волтова електрическа архитектура. Активното електрохидравлично окачване осигурява надежден контакт с пътя и прецизен контрол. Високоскоростните гуми полуслик за китайската суперкола са разработени от Giti Tire, със седалище в Сингапур. Версията Track Edition на Yangwang U9 е с усъвършенствана аеродинамика, но без масивното задно крило, което вероятно е ограничавало скоростния потенциал на автомобила, участвал в рекордния пробег.
Обновеният Yangwang U9 ще се опита да постави нов рекорд на пистата "Нюрбургринг" още тази година. В момента най-бързият сериен електрически автомобил на "Нюрбургринг" е спортният седан Xiaomi SU7 Ultra, с време за обиколка от 7:04.957 минути на "Нордшлайфе". Миналата есен BYD докара Yangwang U9 с мощност 1306 конски сили на Нюрбургринг, където той завърши на "Нордшлайфе" за 7:17.900 минути, но по някаква причина това време не беше включено в официалната таблица с рекорди на "Нюрбургринг".
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.