Първото поколение на Mitsubishi Outlander се появи през 2001 г. и въведе понятието кросоувър. Втората генерация (2006-2012 г.) беше плод на сътрудничеството между Mitsubishi и PSA, така че можеше да го срещнете и като Citroen C-Crosser или Peugeot 4007. Това беше много добра кола - просторна, надеждна, непретенциозна, но и скучна. Третото поколение беше много напреднало технологично, а заедно с него през 2013 г. се появи и plug-in хибридът Mitsubishi Outlander PHEV. Тогава моделът се превърна във феномен, тъй като беше първият сериен plug-in хибриден SUV със задвижване 4x4 и то на прилична цена.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Mitsubishi

За съжаление за Mitsubishi последва дълга и мъчителна пауза. През 2020 г. Mitsubishi Motors реши да напусне европейския пазар и да се съсредоточи върху продажбите в Азия и Америка, но буквално година по-късно промени решението си. След това специално за Европа бяха създадени моделите Colt и ASX, произведени от Renault, които се присъединиха към останалите в гамата Space Star и Eclipse Cross. Сега обаче Mitsubishi се завръща в Европа и на нашия пазар с изцяло новия Outlander PHEV, така че след няколко години отново имаме истинско японско Mitsubishi.

Mitsubishi Outlander PHEV се завръща в Европа с нови технологии и задвижване

Четвъртото поколение на Mitsubishi Outlander беше представено през 2021 г., но едва сега достига до нашите пътища с изцяло ново plug-in хибридно задвижване PHEV. Новият флагман на марката е разработен за европейския пазар, но се произвежда в Япония. Той е голяма крачка напред за Mitsubishi, не само по отношение на дизайна, оборудването и технологията на задвижване, но и заради първокласния комфорт и престижното усещане.

Вижте в детайли новото Mitsubishi Outlander PHEV  >>  >>  >>

Новият японски SUV има всички качества да влезе в премиум сегмента, благодарение на луксозния интериор с висококачествени материали и много технологични функции, които го правят достоен наследник на предшественика му.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Новото Mitsubishi Outlander PHEV е дълго 4,72 метра, широко е 1,86 метра и е високо 1,75 метра, а междуосието е 2,70 метра. Отвън четвъртото поколение на японския SUV изглежда масивно, но дизайнът също помага за това. Той се характеризира с типичната за марката предна част с гигантска решетка с хромирани линии в стил Dynamic Shield (Динамичен щит), заобиколена от дневни LED светлини в горната част и изцяло LED матрични фарове, които могат да бъдат адаптивни в по-високите нива на оборудване. Налични са и LED предни фарове за мъгла.

Джанти с размер до 20 инча

Над светлините е разположен масивният преден капак, а в профила изпъкват ясно изразените странични линии и големите джанти с размер до 20 инча с гуми 255/45 R20. Използването на доста хром в новия Outlander го прави да изглежда луксозно. Задната част също е много по-интересна. Тук също откриваме LED светлини, а надписът PHEV в десния ъгъл на капака на багажника издава характер на plug-in хибрид. Задните LED светлини подчертават ширината на модела и изразяват стабилност чрез Т-образния си дизайн.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

В каросерията правят впечатление многобройните хромирани двуцветни лакирани елементи и стъкленият покрив. Външният вид и характерът се допълват от линиите на оборудване - Inform, Invite, Intense и Instyle, както и от широка гама аксесоари. С избор от 12 нюанса - пет двуцветни и седем едноцветни, Outlander PHEV е в състояние да изрази своята индивидуалност още по-добре.

Новият премиум перлен цвят "Лунен камък" допълва сивия нюанс с отличителен син оттенък, комбинирайки интерференцията на синята светлина с лъчите, отразени от алуминиевата повърхност. Външната боя е на три слоя, вместо оригиналните два, което придава на получения нюанс диамантен вид.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Интериорът на новото Mitsubishi Outlander PHEV изглежда модерен, уютен и добре обмислен, особено в най-високото ниво на оборудване Instyle. Лесно ще го разпознаете по елегантната кафява първокласна кожа с диамантени шевове и черния таван, като тази комбинация придава на салона много луксозно излъчване. Визуалното впечатление от интериора ясно показва амбиции към премиум сегмента, като комфортът е подкрепен и от широкото използване на меки материали.

Седалки с отопление и вентилация

Тъй като седалките са вентилирани и отопляеми, кожата в средата на седалките е перфорирана. Самата седалка на водача е доста висока дори в най-ниското си положение, което отразява изискванията на хората за SUV. Вентилационните отвори на климатика са разположени достатъчно високо, за да можете да ги насочите през лятото, така че студеният въздух да струи в пространството, а не директно към вас.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Пред погледа на водача се намира 12,3-инчовият цветен TFT дисплей на дигиталното арматурно табло с фина графика. Широкият регулируем екран се отличава с отлична четимост и по-големи възможности за избор на съдържание според личните предпочитания или изискванията на маршрута. Екранът може да се превключва между два режима на показване - класически и разширен, с аудио и навигационна информация. Екранът за енергийния поток предоставя ясна информация за работата на двигателя с вътрешно горене и електромоторите.

Мултимедийна система с бърз достъп

Всичко може да се управлява интуитивно с помощта на бутони на волана. Мултимедийната система се управлява от централния 12,3-инчов сензорен екран с подобрен графичен интерфейс, който осигурява атрактивна потребителска среда. Системата, която осигурява бърз достъп до най-важната информация за шофиране, включва подобрени навигационни функции, благодарение на онлайн услугите за трафик в реално време на TomTom и Google Places за търсене на близки места.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Възможна е персонализация на началния екран за организиране на информацията според нуждите и фиксирана лента от лявата страна на дисплея за стартиране на приложения. Може да свържете безжично смартфона си с новия Outlander PHEV чрез технологиите Apple CarPlay и Android Auto. Те отварят вратата към желаните системи и всички съвместими приложения, които могат да се използват на пътя. Зареждането на мобилни устройства става бързо и ефикасно 15-ватово безжично зарядно устройство.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Mitsubishi си партнира с производителя на аудио оборудване Yamaha, за да създаде аудиосистемите Dynamic Sound Yamaha Premium и Dynamic Sound Yamaha Ultimate, които превръщат салона в стая за слушане на музика с уникална звукова система, напомняща на частна концертна зала. Системата Premium комбинира мощността на 8 високоговорителя Yamaha, докато Ultimate включва 12 високоговорителя, включително субуфер и двойни усилватели Yamaha Digital Signal Processor.

Yamaha превръща салона в концертна зала

Звуковите ефекти са настроени от инженерите на Yamaha, за да отговарят на условията в кабината на новия Outlander PHEV и могат да се регулират според предпочитанията на пътниците и условията на шофиране. Системата може автоматично да регулира силата на звука според скоростта на шофиране, дъжда или използването на климатика.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

С този голям размер, новото Mitsubishi Outlander има много място в интериора. Предните седалки на тествания модел предлагат много приличен комфорт и поддържат добре тялото дори при по-дълги маршрути. Салонът е много просторен, има достатъчно място не само за водача и пътника отпред, но и за пътниците отзад.

Задните седалки са отопляеми, облегалките са разделени в съотношение 40:20:40, има и отделна зона на климатика, слънчеви щори на вратите, два USB-C конектора и един конектор за 230 волта. Автомобилът разполага и с V2H технология, благодарение на която можете да захранвате външни уреди от вашата батерия. Основният обем на багажника е 498 литра, което е стандартно, но след сгъване на задните седалки достига 1422 литра.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Третото поколение Outlander беше първият SUV с plug-in хибридно задвижване през 2013 г., а настоящият модел издига това задвижване на ново ниво. Под предния капак откриваме 2,4-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател, който развива скромната мощност от 136 к.с. и е допълнен от два електромотора. Моторът на предната ос е с мощност 115 к.с., а на задната - със 136 к.с. Системната мощност е 306 к.с., а въртящият момент - 450 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7,9 секунди, което е повече от достатъчно в ежедневието. Максималната скорост от 170 км/ч дава възможност с лекота да се движите със 140 км/ч по магистралата у нас.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Литиево-йонната батерия е с капацитет 22,7 кВтч, което би трябвало да е достатъчно за изминаването на 86 км изцяло на електричество и дори 113 км в градска среда. В идеални условия с разумно шофиране и използване на спецификата на електрическото задвижване, наистина можете да изминете около 80 км само на ток. При зареждане у дома трябва да използвате вграденото зарядно устройство от 3,7 кВт, с което ще са необходими около 6 часа и половина. Бързото зареждане с мощност от 50 кВт обещава да достигне до 80% от капацитета на батерията за 32 минути.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Новият Outlander PHEV е един от малкото plug-in хибриди, които имат термопомпа. Що се отнася до разхода, по време на теста изминах около 600 км и докато имаше заряд в батерията, постигнах среден разход на бензин от 1,6 л/100 км. Средният разход на електрическа енергия (WLTP) е 23,5 кВтч/100 км, но в града пада до 18,6 кВтч/100 км. След като батерията се разреди, средният разход на бензин в града е около 5 л/100 км, а на магистралата - 7,5 л/100 км.

Самата система работи много прецизно, така че дори не забелязвате кога бензиновият двигател е свързан и кога е изключен. Кросоувърът може да се движи изцяло на електричество до скорост от 135 км/ч. Водачът може да използва и лостчетата под волана, които контролират рекуперацията.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

По принцип има три основни режима на работа на задвижващата система. Първият е шофиране на чисто електричество от батерията EV. Вторият режим (Serial Hybrid) е шофиране на ток, като електричеството се произвежда от двигателя с вътрешно горене, но той не участва в задвижването. Активира се при ускорение, при изкачване или когато е необходима по-висока мощност.

Третият режим (Parallel Hybrid) е комбинация от електромоторите и бензиновия двигател, като последният играе основна роля, а електромоторите само му помагат. Този режим се използва при по-високи скорости. По принцип обаче не е нужно да решавате нищо и ако не следите потока на мощност на дисплея, дори не знаете кой от режимите е активен.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Водачът също може ръчно да контролира как да се използва захранването в батерията, чрез четири лесно избираеми режима - Normal: автоматично оптимизира чисто електрическото или хибридното задвижване; EV: използва се изцяло електрическо задвижване (ако в батерията има достатъчно заряд). Третият е Save: колата поддържа съществуващото ниво на заряд на батерията и четвъртият е Charge: батерията се презарежда от бензиновия двигател.

Предлага шофиране с педала на газта

Като се има предвид, че голяма част от задвижването се осигурява от електромоторите, реакцията на газта е много бърза и приятно отзивчива, без забележимо забавяне. Новият Outlander PHEV предлага рекуперация и шофиране само с педала на газта или пет нива на ръчно регулиране на рекуперацията от B1 до B5, както и свободно движение B0, като разстоянията между отделните нива са доста фини. Нивото на рекуперация се променя с лостчета под волана. Управлението не е остро, но е прецизно.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Новият Outlander PHEV предлага седем избираеми режима на шофиране, които се избират от въртящия се селектор на централния тунел. Те са Normal, Eco и Power според стила на шофиране, както и Tarmac, Gravel, Snow, Mud според характера на повърхността. Всеки режим е пригоден за постигане на върхови характеристики на шофиране на всеки път и при различни условия.

Електрическо задвижване на всички колела

Автомобилът има електрическо задвижване на всички колела без нужда от карданен вал. Системата 4x4 за задвижване на четирите колела S-AWC (Super All Wheel Control) разпределя задвижващата сила електронно между осите и колелата, регулира намесата на системата за контрол на стабилността или ABS, така че да контролира накланянето на каросерията около вертикалната ос. По този начин Outlander PHEV е подготвен за всички възможни сценарии - спокойно шофиране, спринт и офроуд, шофиране в града, в междуселищни райони, по магистралата и по планински пътища.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Шасито е настроено по-твърдо, а 20-инчовите джанти също добавят своята твърдост към него, но е добре шумоизолирано. Акустичните предни и странични прозорци отпред също допринасят за добрата акустика на борда. Пътният просвет от 20 см осигурява лесно движение извън пътя, а радиусът на завой от 5,5 метра гарантира добра маневреност в тесни пространства.

Пълен набор от асистиращи системи за сигурност

Новият Outlander PHEV не се предлага с адаптивно окачване. Това ще бъде проблем основно за тези водачи, които биха искали по-спортно представяне. Каросерията му обича да се накланя в завоите и като цяло стана ясно, че колата е настроена за по-спокоен стил на шофиране. Комфортният японски SUV е оборудван и с пълния набор от асистиращи системи за сигурност, които гарантират безопасността на пътниците и улесняват водача, като го предупреждават със сигнали.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Новото Mitsubishi Outlander PHEV се предлага само един тип задвижване, но в четири нива на оборудване - Inform, Invite, Intense и Instyle. Той наследява силните страни на своя предшественик под формата на цялостно plug-in хибридно задвижване. С увеличен електрически пробег, луксозен салон и подобрени комфорт на возене и шумоизолация, той създава усещане за истински премиум автомобил. Гаранцията на модела е 8 години или 160 000 км пробег, без ограничение на пробега през първите 2 години, както и 12 години срещу пробив на корозия.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Цените на новото Mitsubishi Outlander PHEV започват от 115 000 лева за базовото ниво на оборудване Inform, а базовият модел е по-добре оборудван от най-високата версия на предшественика си. Сега той се предлага с безключово заключване, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, наблюдение на слепите зони и система за предупреждение за напречен трафик отзад. По-високите нива на оборудване добавят предимно функции за комфорт, може би с изключение на адаптивните LED фарове или head-up дисплея.

Бонус до 16 000 лева

Дори най-високата версия Instyle, която тествах, струва 134 000 лева. За пакета Luxury + с луксозна кафява кожена тапицерия, се доплащат 3500 лева. По случай старта на продажбите у нас, колата се предлага с бонус до 16 000 лева, което значително редуцира цената и прави новият Outlander PHEV много конкурентен. За подобен голям SUV с ефективно plug-in хибридно задвижване и над средния комфорт, тази цена ми се струва доста привлекателна и може да се конкурира с подобни японски SUV като Mazda CX-60 PHEV и Toyota RAV4 Plug-in Hybrid.

Mitsubishi Outlander PHEV Снимка: Георги Павлов

Технически характеристики

Mitsubishi Outlander PHEV

Размери

Дължина: 4719 мм

Широчина: 1862 мм

Височина: 1750 мм

Междуосие: 2704 мм

Собствено тегло: 2120 кг

Обем на резервоара: 53 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов + два електромотора

Работен обем: 2360 куб. см

Батерия: литиево-йонна с брутен капацитет 22,7 кВтч

Максимална системна мощност: 306 к.с.

Максимален системен въртящ момент: 450 Нм

Скоростна кутия: 1-степенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 170 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 7,9 секунди

Среден разход на бензин: 0,8 л/100 км

Емисии на СО2: 19 г/км

Автономен пробег на ток: 86 км

Цена на модела с ДДС: 133 990 лева (Instyle)

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.