Yangwang U9 Track е готов да счупи рекорда за мощност с над 3000 к.с.
Китайската суперколата Yangwang U9 ще се опита да подобри рекорда на пистата „Нюрбургринг-Нордшлайфе“
Марката Yangwang е създадена преди две години от китайския автомобилен гигант BYD специално за най-мощните и скъпи електрически автомобили. Нейната гама вече включва съответните SUV и седани, а в началото на 2024 г. се появи истинска хиперкола Yangwang U9 с мощност от 1306 к.с. Това обаче се стори твърде малко на мениджърите на BYD, така че сега е сертифицирана модификацията U9 Track, която е два пъти и половина по-мощна от базовата.

Китайската компания BYD е продала рекордните 370 854 автомобила през август
Оригиналният Yangwang U9 е изграден на архитектурата BYDe 4 и има четири електромотора с мощност от 326,5 к.с. всеки. Общата им мощност е 1306 к.с. и 1680 Нм. Капацитетът на батерията е 80 кВтч, а собственото тегло на купето е 2475 кг. Ускорението до от 0 до 100 км/ч отнема 2,36 секунди.
Въз основа на данните от сертифицирането, новият Yangwang U9 Track също ще има четири електрически двигателя, но всеки от тях развива 555 кВт или 755 к.с. Така общата мощност достига невероятните 2220 кВт или 3019 к.с. От динамичните характеристики засега е известна само максималната скорост - 350 км/ч срещу 309 км/ч за стандартната версия, въпреки че по-рано BYD показа на практика, че с деактивиран електронен ограничител на скоростта, стандартният Yangwang U9 е способен да ускори до 391,94 км/ч.
Най-вероятно версията Track ще може да преодолее границата от 400 км/ч. Все още няма други технически подробности, но интересното е, че собственото тегло е останало почти непроменено в сравнение с базовия модел: 2480 кг.
Размерите също са запазени: дължина - 4966 мм, ширина - 2029 мм, височина - 1311 мм. Междуосието е 2900 мм. Любопитно е, че Yangwang U9 Track има 20-инчови джанти, докато базовата версия е с диаметър 21 инча. Освен това размерът на гумите на предния и задния мост вече е еднакъв - 325/35 R20, въпреки че стандартната хиперкола използва по-тесни гуми отпред с размер 275/35 R21. Външните разлики на версията Track се ограничават до по-агресивен сплитер и уголемен крило, което е опционално за стандартната версия.
Най-вероятно супермощният Yangwang U9 Track ще се опита да постигне престижен рекорд на пистата "Нюрбургринг" за BYD. Стандартният Yangwang U9 вече е посетил "Нордшлайфе" и показа добро, но не впечатляващо време: 7:17.900 минути. Тази обиколка обаче не беше включена в официалната таблица с рекорди на "Нюрбургринг".
Наскоро BYD обяви, че ще се завърне на германската писта, но с подобрена версия на U9. Очевидно BYD иска да подобри много обсъжданите рекорди на серийния седан Xiaomi SU7 Ultra, който наскоро премина "Нюрбургринг" за 7:04.957 минути, което го прави най-бързият сериен електрически автомобил на тази писта.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.