При разработването на усъвършенствани активни системи за подпомагане на водача повечето производители на автомобили и стартиращи предприятия разчитат на комуникация със собствени сървъри за непрекъснат обмен на информация за трафика и периодично актуализиране на възможностите на бордовите системи.

Subaru се опитва да създаде система, която да може да шофира безопасно дори при периодично прекъсване на комуникацията.

За Япония, както обяснява Nikkei Asian Review, подобна ситуация не е екзотична, тъй като това лято прекъсвания в комуникационната инфраструктура на оператора KDDI оставиха много автомобили с постоянна връзка без възможност да получават и изпращат информация в продължение на дни.

Сега Subaru разработва активна система за подпомагане на водача, която е в състояние да продължи да контролира изцяло автомобила в автоматичен режим през първите десет секунди след изключването.

Трикът се състои в това, че информацията, получена от сървърите на компанията от бордовите системи на автомобила, се използва за прогнозиране на пътните условия, а към бордовите системи на автомобила непрекъснато се изпращат подходящи команди "за всеки случай".

Ако връзката бъде прекъсната за повече от 10 секунди, автомобилът ще намали скоростта си и ще се ръководи само от информацията, получена от бордовите сензори и обработена от собствените му процесори. В този режим се запазват основните функции за безопасност. Компанията планира да представи завършена версия на системата до 2025 година.

Според експертите на Subaru колкото повече информация за пътната обстановка може да бъде събрана, толкова по-точни ще бъдат прогнозите, използвани в случай на прекъсване на комуникацията със сървъра. Поради тази причина малкият производител на автомобили е готов да си сътрудничи с други компании в тази област.

В момента прототипи на автомобили с такава система се тестват на писта, като комуникацията се осъществява чрез мрежата 4G. Между другото, Subaru не е единствената компания, която се опасява от сривове в комуникацията - Honda Motor се опитва да реши този проблем чрез организиране на резервни комуникационни канали, но този подход увеличава разходите за системата. Някои други производители на автомобили следват същия подход.