Прототипът Mercedes-Benz G-Wagon LAPV 6.X е базиран на предходния модел LAPV 5.4, но за разлика от него, кросерията му е изградена от усилена стомана, може да носи по-голям и тежък товар, има по-висока степен на защита и е по-лек. Задвижва се от дизелов агрегат тип common rail, благодарение на който може да развие максимална скорост от 150 км/ч дори при товар над 1300 кг.
Вижте снимки
Окачването на офроудъра включва регулируеми въздушни абсорбатори, с които клиренсът нараства до 450 мм. Спирачната система е хидравлична с четири винтилирани спирачни дискове.
Бронираният автомобил разполага и със система за контрол и регулиране на налягането на гумите, умееща да различи настилката, върху която се движи, и съобразно обстановката да регулира налягането в гумите. Сътрудничеството с Европейския авиационен и космически център по отбрана предлага на концепцията връзка с командния център, което осигурява система за запис на данни, комуникационна сиситема и система за заглушаване.