Нивото на безработица в Индия е доста високо, но въпреки това не достигат квалифицирани шофьори – дефицитът се оценява на 22 хиляди работни места. Правителството отваря центрове за подготовка на водачи, като планира да обучи около 5000 души в близките години.

Мярката със забрана на автономните коли не е продиктувана от опасения за сигурността, а именно от желанието на властите да съхранят работни места, отбелязва Engadget, цитиран от technews.bg.

От компанията за иновативни таксиметрови услуги Uber също са на мнение, че самоуправляемите автомобили нямат място по пътищата в страната. Но Uber изтъква други причини за това – пътните условия са лоши, а движението по тях – хаотично.

Решението на правителството изглежда в разрез с интересите на индийската автомобилна компания Tata Elxsi, която разработва самоуправляеми коли. На полигона за изпитания на автомобилите се възпроизвеждат реалните условия на пътищата в Индия с огромен брой пешеходци и животни, липса на маркировка и пътни знаци.