Mercedes-Benz представи първия изцяло електрически вариант на офроуд иконата G-класа с името Mercedes-Benz G 580 с EQ технология. Новият изцяло електрически всъдеход комбинира традиция и прогрес, както никой друг модел досега. Изцяло новата електрическа G-класа остава вярна на характера си, като запазва своя ъгловат силует, включително всички емблематични елементи.

Вижте как изглежда новият Mercedes-Benz G 580 с EQ технология  >>  >>  >>

Подобно на вариантите с конвенционално задвижване, каросерията е поставена върху носеща рама. Развойният екип я е модифицирал и подсилил, за да интегрира електрическото задвижване. Запазена е и комбинацията от независимо предно окачване с двойни носачи и нов твърд заден мост.

Снимка: Mercedes

Високоволтовата литиево-йонна батерия, интегрирана в рамата, осигурява нисък център на тежестта. Със своя използваем капацитет от 116 кВтч, автономният пробег достига до 473 км според WLTP. Комбинираният разход на енергия е в рамките между 27,7 и 30,3 кВтч. Концепцията за задвижване е иновативната и включва четири индивидуално управлявани електромотора, разположени в близост до всяко едно от колелата, които развиват максимална обща мощност от 587 к.с. и максимален въртящ момент от 1164 Нм. Електрическият всъдеход Mercedes-Benz G 580 с EQ технология ускорява от място до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е ограничена на 180 км/ч.

Снимка: Mercedes

Собственото тегло на електрическата G-класа достига чудовищните 3085 кг. Това до голяма степен се дължи на батерията със солиден капацитет от 116 кВтч, осигуряваща пробег от 473 км според цикъла WLTP. За презареждане се използват станции с мощност 11 кВт (AC) или с 200 кВт (DC). В съответствие с визията си, електрическият Mercedes-Benz G 580 с EQ технология запазва своя забележителен офроуд потенциал. Всъдеходът все още има преден независим двоен носач, но вместо солидна задна ос, сега има окачване с въртящи се оси, а електромоторите са разположени на рамката.

Снимка: Mercedes

Пътният просвет е 250 мм, ъгълът на атака отпред е 32 градуса, а ъгълът на атака отзад е 30,7 градуса. Дълбочината на газене е 850 мм, което е дори по-голямо от това на бензиновите му колеги. Заедно с демултипликатора за офроуд, те позволяват уникални характеристики на шофиране и ексклузивни функции. Изцяло новият Mercedes-Benz G 580 с EQ технология има проходимост до 100% върху подходящи повърхности. Автомобилът остава стабилен при странични наклони до 35 градуса. С максимална дълбочина на газене от 850 мм, електрическата G-класа превъзхожда своите конвенционално задвижвани аналози със 150 мм.

Снимка: Mercedes

Демултипликаторът Low Range увеличава задвижващата сила със специален коефициент на редуциране. Благодарение на наличието на четири електрически мотора, тази G-класа е лишена от диференциали, въпреки че имитацията им е запазена. В този случай електрониката просто синхронизира работата на електромоторите в необходимия ред.

Освен това познатите при G-класата бутони за активиране на заключването, разположени в центъра на предния панел, вече имат различна функционалност. Те са отговорни за активирането на функциите G-Turn (завъртане на място) и G-Steering (намаляване на радиуса на завиване чрез блокиране на едно от колелата).

Снимка: Mercedes

Иновативната функция G-Turn може да завърти автомобила почти на място върху насипни или неасфалтирани повърхности. Функцията G-Steering пък може да осигури значително по-малък радиус на завиване при шофиране извън пътя. Тристепенната интелигентна функция за пълзене при офроуд е като автопилот за движение извън пътя и поддържа оптимално задвижване, докато водачът се фокусира върху терена.

Комплексът Offroad Cockpit от електронни асистенти за шофиране извън пътя запази системата от камери за всички страни с функцията "прозрачен капак" и придоби допълнителни режими за показване на информация. Функцията G-Roar предоставя уникално звуково изживяване в изцяло новата електрическа G-класа. Екипът е разработил специфичен звук при шофиране при определени събития и един специален звук "аура".

Снимка: Mercedes

Изцяло новата електрическа G-класа на марката с трилъчевата звезда веднага се разпознава като член на легендарната моделна линия. Екстериорът получава поразителен електрически вид с опционалната радиаторна решетка с черни панели. Редица специфични черти отличават изцяло електрическия вариант от моделите с конвенционално задвижване.

Сред тях са леко повдигнатият капак на двигателя и т.нар. въздушни завеси в задните прагове на колелата, както и дизайнерската кутия на задната врата. В комбинация с новите облицовки на А-колоните и спойлерът на покрива, те допринасят за оптимизиране на аеродинамиката. В резултат на това коефициентът на аеродинамично съпротивление Cх е намален на 0,44.

Снимка: Mercedes

Автомобилът е оборудван серийно с информационно-развлекателната система MBUX, мултифункционален волан в кожа напа и амбиентно осветление. Опционалните екстри включват Keyless-go, стойки за чаши с регулиране на температурата, 3D съраунд озвучителна система Burmester и прозрачен капак.

Преработеният контролен блок за офроуд и новият Off-Road Cockpit се предлагат като опции, за да подобрят офроуд изживяването с допълнителни цифрови функции. При пускането на пазара се предлага лимитираният модел Edition One с разширена палитра от стандартни характеристики и ексклузивни дизайнерски елементи.

Снимка: Mercedes

Електрическият Mercedes-Benz G 580 с EQ технология ще се произвежда в същия завод в Австрия, където се правят всички останали версии. Цените при пазарното представяне на Mercedes-Benz G580 с EQ технология стартират от 288 000 лева с ДДС, като автомобилът се очаква на българския пазар през есента в шоурумите на официалния дистрибутор у нас "Силвър Стар". В обхвата на доставка са включени удължена гаранция 2+3 години или 100 000 км.