Ford спира производството на C-Max
Все по-сериозният интерес към SUV моделите в световен мащаб редовно взима жертви сред представителите на другите видове модели.
Сега идва ред на минивановете на Ford C-Max и Grand C-Max, като компанията потвърди за спирането им и добави, че вече тече дискусия за бъдещето на завода й в Саарлуис, Германия.
Двата вана се базират на архитектурата С1, т.е платформата на третото поколение на Ford Focus, като премиерата на моделното семейство беше във Франкфурт през 2009 година, предава Autoclub.
И сега моделът стига края на жизнения си цикъл. Производството на версията C-Max Energi за американския пазар беше спряно през септември миналата година, а по-рано тази година беше преустановено и производството на хибридния вариант C-Max Hybrid.
Естествено, причината за края на C-Max и различните му версии са недостатъчните продажби.
За миналата година продажбите на C-Max и Grand C-Max в Европа са общо 68 019 бройки. А за октомври тази година продажбите са едва 3875 бройки.
Това ще наложи свиване на производството в Саарлуис от три на две смени и намаляване на работниците от 6200 на 4600.
Четвъртото поколение на Focus ще продължи да се произвежда там във варианти хечбек с пет врати, комби и седан с четири врати за по-консервативни пазари като Турция и Румъния.
Наскоро Ford обяви мащабна програма за преструктуриране, която включва и сериозно намаляване на работната сила на компанията в Европа, където местното й подразделение продължава да работи на загуба.
Двата вана се базират на архитектурата С1, т.е платформата на третото поколение на Ford Focus, като премиерата на моделното семейство беше във Франкфурт през 2009 година, предава Autoclub.
И сега моделът стига края на жизнения си цикъл. Производството на версията C-Max Energi за американския пазар беше спряно през септември миналата година, а по-рано тази година беше преустановено и производството на хибридния вариант C-Max Hybrid.
Естествено, причината за края на C-Max и различните му версии са недостатъчните продажби.
За миналата година продажбите на C-Max и Grand C-Max в Европа са общо 68 019 бройки. А за октомври тази година продажбите са едва 3875 бройки.
Това ще наложи свиване на производството в Саарлуис от три на две смени и намаляване на работниците от 6200 на 4600.
Четвъртото поколение на Focus ще продължи да се произвежда там във варианти хечбек с пет врати, комби и седан с четири врати за по-консервативни пазари като Турция и Румъния.
Наскоро Ford обяви мащабна програма за преструктуриране, която включва и сериозно намаляване на работната сила на компанията в Европа, където местното й подразделение продължава да работи на загуба.