Последните документи показват любопитен факт - компанията произвежда повече електромобили Mustang Mach-E, отколкото бройки от стандартния Mustang, предава Automedia.

За първите 5 месеца на годината от конвейера на мексиканския завод са слезли 27 816 електрически кросоувъра. В същото време в завода във Флат Рок (Мичиган) да сглобени 26 089 купета и кабриолета. И макар да е символично, това събитие показва намеренията на Ford да превърне цялата си гама в електромобили.

Засега търсенето на традиционния модел все още е по-голямо - от началото на годината са продадени 29 264 единици (+1.5% повече от миналата година), докато за Mach-E са се намерили 10 510 купувачи. Това означава, че Mustang все още е популярен, независимо от възрастта си - сегашното поколение дебютира през 2014 година.

Всъщност, още от 2015 година легендарният модел е най-продаваният спортен автомобил в света, но и неговите резулати спадат. През 2019 година са продадени 102 090 бройки, а през 2020-а - 80 577. Пада и търсенето в САЩ - от 122 349 единици през 2015 година до 61 090 през миналата година.

Една от причините за по-голямото производство на Mach-E вероятно е и глобалният дефицит на микро-чипове. Заради него Ford предпочита да използва тези елементи за новите си продукти, сред които са още Bronco, Bronco Sport и F-150. Затова и през май в Мичиган не е произведен нито един Mustang, а от компанията посочват, че останалият им резерв от чипове е за по-малко от месец.