Дизелов хибрид от Kia
Kia разкри концепция, която превръща модела Optima в дизелов хибрид.
Kорейската компания съобщава, че дизеловата хибридна система на Optima ще включва 1.7-литров четирицилиндров CRDi турбодизелов двигател, малък електромотор и 48V оловно-въглеродна батерия.
Вижте снимки >>
При ниски скорости колата ще може да се задвижва само от електричество, а генерираната от намаляването на скоростта и спирането ѝ енергия ще се използва за зареждане на батериите.
Оловно-въглеродни батерии са предпочетени пред литиево-йонните, защото не се нуждаят от активно охлаждане и могат да се рециклират по-лесно.
Концептуалната Kia Optima Т-Hybrid е оборудвана със стоп/старт система и новоразработена система с ремъчен стартер, която заменя стандартния алтернатор и обещава стартирането да става без почти никакъв шум и вибрации.
Дизеловият CRDi агрегат разполага с електрически компресор, който увеличава мощността и въртящия момент, независимо от скоростта на автомобила, като това подобрение е изключително осезаемо в ниските обороти на работа на двигателя.
Kia очаква хибридният модел да е с увеличена с 15-20% мощност, като значително са понижени разходът на гориво и въглеродните емисии.
Концептуалната Optima T-Hybrid ще бъде официално показана в деня на откриването на автоизложението в Париж - на 2-ри октомври, но от Kia не са решили окончателно дали ще създадат производствена версия на идейния си автомобил.
Вижте снимки >>
При ниски скорости колата ще може да се задвижва само от електричество, а генерираната от намаляването на скоростта и спирането ѝ енергия ще се използва за зареждане на батериите.
Оловно-въглеродни батерии са предпочетени пред литиево-йонните, защото не се нуждаят от активно охлаждане и могат да се рециклират по-лесно.
Концептуалната Kia Optima Т-Hybrid е оборудвана със стоп/старт система и новоразработена система с ремъчен стартер, която заменя стандартния алтернатор и обещава стартирането да става без почти никакъв шум и вибрации.
Дизеловият CRDi агрегат разполага с електрически компресор, който увеличава мощността и въртящия момент, независимо от скоростта на автомобила, като това подобрение е изключително осезаемо в ниските обороти на работа на двигателя.
Kia очаква хибридният модел да е с увеличена с 15-20% мощност, като значително са понижени разходът на гориво и въглеродните емисии.
Концептуалната Optima T-Hybrid ще бъде официално показана в деня на откриването на автоизложението в Париж - на 2-ри октомври, но от Kia не са решили окончателно дали ще създадат производствена версия на идейния си автомобил.