Kорейската компания съобщава, че дизеловата хибридна система на Optima ще включва 1.7-литров четирицилиндров CRDi турбодизелов двигател, малък електромотор и 48V оловно-въглеродна батерия.

Вижте снимки >>

При ниски скорости колата ще може да се задвижва само от електричество, а генерираната от намаляването на скоростта и спирането ѝ енергия ще се използва за зареждане на батериите.

Оловно-въглеродни батерии са предпочетени пред литиево-йонните, защото не се нуждаят от активно охлаждане и могат да се рециклират по-лесно.

Концептуалната Kia Optima Т-Hybrid е оборудвана със стоп/старт система и новоразработена система с ремъчен стартер, която заменя стандартния алтернатор и обещава стартирането да става без почти никакъв шум и вибрации.

Дизеловият CRDi агрегат разполага с електрически компресор, който увеличава мощността и въртящия момент, независимо от скоростта на автомобила, като това подобрение е изключително осезаемо в ниските обороти на работа на двигателя.

Kia очаква хибридният модел да е с увеличена с 15-20% мощност, като значително са понижени разходът на гориво и въглеродните емисии.

Концептуалната Optima T-Hybrid ще бъде официално показана в деня на откриването на автоизложението в Париж - на 2-ри октомври, но от Kia не са решили окончателно дали ще създадат производствена версия на идейния си автомобил.