Aircross е значително по-голям от C4 Cactus - автомобилът е дълъг 4580 мм, широк е 2100 мм, а височината му е 1800 мм. Концепцията се вози на масивни 22-инчови алуминиеви джанти.

Вижте снимки >>

Кросоувърът е със смел и чудат дизайн, подобен на този на Cactus, но в по-голям мащаб - моделът е голям почти колкото Land Rover Discovery Sport или Hyundai Santa Fe.

Говорейки за Cactus, неговите предпазни панели "airbumps" са се превърнали в шестоъгълни алуминиеви отливки, заобиколени от твърдо гумено покритие. Малко вероятно е обаче да ги видим в серийната версия на модела. Французите са добавили хромирани рамки за задните прозорци и "въздушни завеси" (предни отвори за въздух), които по думите им не са само дизайнерска приумица, а реално помагат за аеродинамиката.

Концепцията Aircross е плъг-ин хибрид, който разчита на 1.6-литров бензинов двигател с 218 к.с. и 275 Нм въртящ момент и монтиран в задната част електромотор с 95 к.с. и 200 Нм.

Той също така разполага с литиево-йонна батерия, благодарение на която може да измине до 50 км в изцяло електрически режим, а пълното зареждане отнема 3 часа и половина - от обикновен контакт.

Комбинираната мощност е 313 к.с. - това позволява на Aircross да спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди. В същото време кросоувърът е повече от икономичен - средният разход на гориво е едва 1,7 литра на 100 км.

В интериора на концепцията впечатление правят два 12-инчови екрана с висока разделителна способност - един от тях всъщност е мобилен. Интересно решение е и това, че всяка седалка има говорители и микрофон, за да се "насърчи диалогът между пътниците".

За момента не е ясно дали ще видим производствена версия на Aircross, но от Citroen казват, че концепцията илюстрира "международните амбиции" на компанията.