"Големите автопроизводители вече виждат един свят на напълно самоуправляващи се автомобили", пише The New York Times, цитиран от "Фокус".

Mercedes-Benz се фокусираха почти изцяло върху своята автономна концепция, която представи на изложението.

Дитер Цетше, ръководителят на автомобилната дивизия на Mercedes-Benz и председател на Daimler AG, описа автономната кола на бъдещето "F 015 Luxury in Motion" като вид луксозен автомобил, който може да осигури спокоен и релаксиращ оазис за пътниците. В него ще има сензорни екрани и носещи се във въздуха контролни панели, даващи възможност на всеки пътник да управлява колата.

По време на представянето на Ford технологичният директор на компанията Радж Наир описа визията си за постепенно внедряване на самоуправляващите се автомобили с фокус върху определени региони, където е налице „картографиране с висока резолюция и условия, подходящи за сензорни технологии“.

Въпреки че новият изпълнителен директор на фирмата Марк Филдс заяви, че „със сигурност ще има безпилотен автомобил Ford в бъдеще“, той подчерта също така, че компанията не се бори да бъде първа.

От Audi представиха автономен вариант на своя концептуален Prologue. Колата разчита за своето правилно функциониране на сканиращи околността лазери, радари, камери и на ултразвуков сензор, а данните от тях се анализират от "централен контролер за подпомагане на водача", който прави възможно колата да се управлява сама и без намесата на шофьор.

Онлайн изданието The Verge пише за автономнa кола на Audi, която е пристигнала сама на шоуто, макар и с човек зад волана, изминавайки 885 километра от Сан Франциско до Лас Вегас. Безпилотната кола в случая е Audi A7.

The Verge съобщи още, че Nissan е потърсил помощ от NASA при разработката на свой автономен проект, за който японците се надяват, че ще тестват на пътя преди края на годината.

От BMW също не останаха по-назад и представиха автомобил, който се паркира сам, когато получи инструкции чрез приложение за смартфон.

Toyota от своя страна се насочи изключително към автомобилите с водородни клетки, представяйки своята Mirai на изложението. Компанията дори обяви, че ще позволи на конкурентите си да ползват безвъзмездно патентите ѝ върху технологията на водородните клетки.

Тазгодишното международно участие в CES е насочено предимно към създаването на по-умни и по-свързани коли.

Гари Шапиро, изпълнителният директор на организацията зад събитието, посочва, че на изложението присъстват десет автопроизводителя, сред които Audi, Volkswagen, Toyоta, General Motors и BMW.

Наред с това всички останали компании се стремят да са в крак с тенденцията на високотехнологичните автомобили – с разработка на нови начини за свързване на колите с мобилни и преносими устройства, с нови системи за информация и забавление или пък с батерии за електрически автомобили.

Вижте снимки на показаните на CES 2015  безпилотни автомобили >>