Японската автомобилостроителна компания обяви днес, че миналата година е продала 9,98 милиона превозни средства, което е с 2% повече спрямо 2012 година, когато се възстанови от земетресението, опустошило североизточната част на Япония година по-рано, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Групата, чиято централа се намира в Нагоя (Централна Япония), е постигнала този резултат благодарение на всичките си марки - Toyota, мини автомобилите Daihatsu, камионите Hino и луксозните Lexus, отбелязва Франс прес.
През 2014 година Toyota планира да продаде 10,31 милиона коли по света, допълва АП. Досега никой автомобилопроизводител не е имал продажби над 10 милиона.
General Motors пласира 9,71 милиона превозни средства през 2013 година, оставяйки на трето място германския концерн Volkswagen с 9,5 милиона продадени коли.
Toyota отне титлата от General Motors през 2012 година. Американският гигант бе лидер по продажби над седем десетилетия, докато японската компания не го победи през 2008 година, припомня АП.