Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept е електрическа кола, но едновременно с това – изключително икономичен хибрид и мощен спортен автомобил. Сумарната мощност на системата е 350 к.с. Силовият агрегат с вътрешно горене е 4-цилиндрово произведение на изкуството от семейството на Volvo Environmental Architecture. Според думите на Стефан Якоби, президент на компанията, новата фирмена хибридна технология ще дебютира след две години на американския пазар, но засега още не се знае в кой точно модел ще бъде вградена.
Три са възможните работни режима, избирани от шофьора - Pure, Hybrid или Power, иначе казано – електрически, хибриден и мощен.
В първия случай автомобилът изминава на електроенергия 35 мили (56 км) в градския трафик на САЩ и 45 км в този на Европа.
Хибридният режим на управление е стандартният, който се стартира още със запалаването на автомобила. За Европа съдържанието на CO2 в отработилите газове е 53 г/км (при среден разход 2,3 л/100 км). Целият оперативен пробег на колата с едно зареждане е 960 км, сочат предварителните данни.
В силовия режим на работа мощността на двигателя с вътрешно горене (280 к.с.) и въртящият му момент от 380 Нм са допълнени от показателите на електромотора – 70 к.с. и 200 Нм. Незабавният въртящ момент, който последният осигурява веднага, допринася за ускоряването на автомобила от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек.
Мощността на 4-цилиндровия двигател с турбокомпресор е като на 6-цилиндров. Той задвижва предните колела през новоразработената 8-степенна автоматична предавателна кутия.
Концептуалният автомобил е украсен със символа „T8“, обозначаващ комбинацията 350-те „коня“ на 4-цилиндровия агрегат с тези на електрическия. Това директно позиционира колата в територията на 8-цилиндровите. Задвижването на задните колела е „поето“ от електромотора.
Допълнително е намален броят на детайлите, както и цялостната маса на автомобила, факт, който допринася за ниския разход на гориво.
Двигателят на XC60 Plug-in Hybrid Concept не е с конвенционален стартер и алтернатор. Вместо това инженерите са монтирали вграден стартер и генератор (ISG). Това позволява добавянето на допълнителните 45 к.с. към мощността при ускоряване и едновременно с това дозарежда батериите при спиране. Те са с капацитет от 12 кВт/ч и са монтирани под пода на багажника. Зареждането им става от конвенционален контакт за битово електричество. При напрежение от 220V те са готови с 12 А за три часа и половина, а при 110V – за седем часа и половина.

Агенция Speed-Press