Става въпрос за обикновен дизел, без специални добавки. Tестваното гориво не отговаря на нормата за дизеловите горива и наблюдаваните промени трябва да започват при минус 20 градуса.
"Промяната на цвета и кристализацията се дължи на наличие на парафини и неустановени примеси в нафтата", обясни пред телевизията инж. Радослав Киров, управител на сервиз.
Той добави, че често се сблъсква с последствията от зареждането на дизеловите автомобили с некачествено гориво. Такива промени в него при ниски температури увреждат горивните филтри.
Друг проблем е примесването на нафтата с по-евтиния бензин, посочи специалистът. Това води до увреждане на горивната система на дизеловите автомобили, особено на съвременните, които са оборудвани с комън-рейл система. Твърдите частици пък износват буталата и цилиндрите.
Резултатите от теста учудиха представител на контролните органи.
Петър Костадинов от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор се съгласи, че наличието на вода в нафтовото гориво не е приемливо, но отбеляза, че подобни случаи са намалели в последните години - за миналата е имало само един или два в рамките на направените проверки.