Един от основните проблеми пред водородните коли е липсващата инфраструктура.

Водещите японски марки, които имат планове свързани с изграждане на автомобили задвижвани от водород, са се споразумели да решат този ключов пред индустрията проблем и заедно да развият хидрогенната инфрастурктура в Япония.

Съвместният проект за водородни станции се реализира с подкрепата на японското правителство, а компаниите обещават да покрият отчасти оперативните разходи, направени от инфраструктурните компании.

Honda, Toyota и Nissan смятат, че е особено важно клиентите да разполагат с леснодостъпна информация къде са водородните станции, а самите те да подобрят качеството си на работа, затова компаниите планират да помогнат не само в изграждането но и във функцинирането на станциите.

За съжаление се очаква засега приходите от водородните станции да останат ниски поради ограничения брой на автомобили в момента на пътя.

Въпреки това, именно от станциите зависи успеха на водородната кола, а Япония няма да се откаже от плановете си стимулира и субсидира развитието на колите с водородни клетки.

Предвижда се, че водородните коли ще утвърдят на пазара около 2020 година.

Припомняме, че Toyota вече представи своя водороден автомобил - Mirai.

Автомобилът с водородни клетки на Honda ще дебютира преди април 2016 г., а Nissan - да пусне на пазара сериен автомобил с водородни клетки в началото на 2017 година.