По този начин "Страната на изгряващото слънце" би намалила както вноса на петрол, така и нивото на замърсяване на своите мегаполиси.

Най-големият японски доставчик на гориво - JX Holdings планира да инсталира 2000 водородни станции за автомобили с горивни клетки в Япония до 2020 година.

JX Holdings ще произвежда водород на 10 места, разположени на архипелага, предаде АФП, цитирана от БГНЕС.

Първата станция ще бъде пусната още до края на месеца в префектурата Канагава, намираща се в околностите на Токио.

През 2015 година още 40 други водородни станции ще заработят само в района на столицата.

"След това, като се наблюдава развитието на употребата на автомобили с горивни клетки, JX планира да оборудва до 2000 обекта с водородни резервоари и помпи", съобщава японският ежедневник "Никей".

JX обмисля план от такъв мащаб, като разчита на нови технологии, за да се намали наполовина разхода за осигуряване и доставка на водород.

От своя страна Toyota се превърна в първата марка в света започнала серийното производство на седан, задвижван с водород.

За да наложи водордните автомобили, правителството на Япония ще субсидира със 17 000 долара всеки японски гражданин закупил Toyota Mirai.

За собствениците на водородните автомобили се предвижда още и денонощна безплатна пътна помощ и осемгодишна гаранция за електродвигателя и горивните клетки.

Един резервоар с водород за Mirai стига за около 650 км път, а пълното му зареждане отнема около три минути.

Друг голям производител в Япония - Honda планира през следващата година също да започне продажби на свой серийно произвеждан водороден автомобил.

Nissan ще представи свой сериен модел с горивни клетки, но това ще стане след три години.

Lexus възнамерява да предложи своя водородна разработка, която да дебютира до 2017 години при следващото поколение на LS.

Досега основна пречка пред разпространението на колите с водороден двигател е отсъствието на необходимата инфраструктура.

Сега в Япония има едва 40 водородни станции, които са съсредоточени само в големите градове – Токио, Нагоя, Осака.

Но през 2015 година броят на специализираните зарядни станции ще нарасне над 3 пъти.

За изграждането на една водородна станция са необходими между 2.7 и 3.4 милиона евро, твърди вестник "Никей".

Заявката на JX , ако се потвърди, ще даде голям тласък на тази нова търговия, не само в мегаполисите - Токио, Осака и Нагоя, но и в по-слабо населените градове.

Слухове сочат, че петролната компания Idemitsu Kosan също ще се включи в надпреварата за изграждането наводородни станции, като планира да купи по-малкия си конкурент Showa Shell Sekiyu, за да може по-успешно да конкурира JX.