Renault Austral се подобри и стана по-привлекателно (снимки и видео)
Обновеният френски SUV получи нов външен дизайн, интересни цветове, по-ниски нива на шум и по-достъпна версия
Renault Austral (изговаря се Рено Острал) дебютира на автосалона в Париж през 2022 г. и оттогава този компактен SUV се превърна в много ключов модел за френския производител. Това вероятно обяснява и бързата модернизация, която има за цел да го приведе в съответствие с по-новите модели и да поддържа интереса на клиентите.

Новото Renault Austral иска лидерството в сегмента на компактните SUV
След модернизацията в Renault Austral са направени много промени. Предната част е подобна на флагмана Rafale, задната част има много по-атрактивни и различно оформени светлини, а интересният син цвят Naxos е чудесно допълнение към топнивото на оборудване Esprit Alpine. Той подхожда много добре на освеженото Renault Austral, а големите 20-инчови джанти допълват мускулестата му визия.
Вижте галерията със снимки на обновеното Renault Austral >> >> >>
Обновеното Renault Austral се разпознава лесно на пътя, тъй като в преработената предната част прилича много на флагманския модел на марката Rafale. Същият дизайнерски език може да се открие и при фейслифта на Captur и новия Symbioz. Най-отличителните елементи включват вертикално монтирани дневни светлини, нови фарове и решетка с шарка, напомняща логото на марката.
Основните фарове са тънки и доста изразителни, и въпреки че нямат никакви светлинни елементи, които да допълват дневните светлини, те все пак изглеждат осветени на слънчева светлина. Опционално се предлагат матрични LED фарове, осветяващи пътя по-ефективно, отколкото при предшественика.
Задната част също е претърпяла значителна промяна и вместо характерните задни светлини, чиито елементи се простират почти по цялата ширина на автомобила, е възприет изцяло нов дизайн. Светлините вече образуват геометрични форми, разделени на седем секции, а когато са изключени, създават ефект на плаващ куб лед, благодарение на което задната част също е напълно нова.
Докато екстериорът на обновеното Renault Austral лесно би могъл да мине за модел от ново поколение, интериорът остава по същество непроменен. Пред водача се намира познатият 12,3-инчов инструментален панел с най-важната информация за пътуването, като скорост, пробег и разход на гориво.
Централната част на екрана показва карта с планирания маршрут, информация за пристигане, ограничение на скоростта и име на улицата. Виртуалните менюта на Austral предлагат много повече възможности за показване на информация, отколкото в по-ранната версия на модела.
В дясната част на кокпита се намира 12-инчовият сензорен мултимедиен екран, който е разположен вертикално. Под него има ред бутони за климатика. Самото меню на информационно-развлекателната система остава непроменено, но си струва да се отбележи, че Austral вече позволява дистанционни актуализации на софтуера, така че наличните функции и външният вид на цифровите часовници са малко по-различни от дебюта на модела през 2022 г.
Самата система е базирана на Android Automotive и позволява достъп до около 100 приложения, които могат да бъдат изтеглени от магазина. Седалките в най-високото ниво на оборудване Esprit Alpine са нови, предлагат по-спортен вид и подобрена странична опора, особено на височината на раменете. За всички нива на оборудване се предлагат и нови опции за тапицерия.
Друга интересна нова функция е камера, разположена в А-колоната от страната на водача. Подобно решение вече се среща в други превозни средства и целта му е да следи вниманието на водача и да го предупреждава да не заспи, но също така да го предупреждава да не откъсва поглед от пътя твърде дълго.
Renault също реши да използва тази функция за разпознаване на водача. Това означава, че в рамките на две секунди след влизане в превозното средство, системата ви разпознава и настройва седалката, огледалата, климатика, радиото, амбиентното осветление и всички други функции според вашите предпочитания. Софтуерът на Austral може да запомни лицата на петима водачи.
Тъй като от дясната страна на кормилната конзола има три лоста, при модернизацията превключвателят на предавките е преместен нагоре, като по този начин се е увеличило разстоянието му от лоста за чистачките. Вече няма опасност да включите чистачките, когато превключвате от R на D при маневриране на паркинг или в тясна улица например.
В задната част на Renault Austral има изобилие от пространство за главите и колената на пътниците, дори и за хора, високи над 1,85 метра. Щедрото вътрешно пространство се запазва, като задните седалки са предвидени за трима човека с облегалки за глави и предпазни колани, но комфортно могат да пътуват двама възрастни или трима тийнейджъри. Седалката може да се регулира надлъжно, като се плазга напред-назад в рамките на 16 см. Може да се настройва и облегалката по ъгъл на наклон.
Обемът на багажника на Renault Austral зависи от избраната версия. Багажникът предлага обем от 527 литра при версията E-Tech full hybrid и капацитет от 555 литра при версията Mild hybrid. Благодарение на плъзгащата се задна седалка с регулируем ъгъл на облегалката, просторното багажно пространство може да се намалява или увеличава за сметка на пространството за пътниците отзад.
Двигателите на обновеното Renault Austral остават непроменени, но са много по-тихи. За обновения SUV се предлага познатото хибридно задвижване, включващо 1,2-литров 3-цилиндров двигател с турбокомпресор и два електромотора, чиято системна мощност достига 200 к.с. Производителността остава непроменена, но инженерите от Renault са препрограмирали трансмисията Multimode, която има четири предавки за двигателя с вътрешно горене и две за електромотора, което я прави по-отзивчива към натискането на педала на газта.
Това обаче не се е отразило на производителността и колата все още ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди. Хибридното Renault Austral впечатлява със значително подобрената звукоизолация, която прикрива ръмженето на 1,2-литровия 3-цилиндров турбодвигател. Новата изолация, подобрената аеродинамика, различното калибриране на хибридната система и трислойните предни стъкла във версията Esprit Alpine значително са намалили шума от задвижването и вятъра, достигащ до пътниците на предните седалки. Като цяло нивата на шум са намалени наполовина.
В резултат на това, по време на спокойно шофиране, Renault Austral остава практически безшумен, а с плавно управление на газта е трудно да се забележи моментът, в който колата превключва от електрически режим към бензиновия двигател. Когато решите да използвате пълния потенциал на двигателя, звукът му не е толкова натрапчив, колкото преди. Това е важно, защото хибридната версия с 200 конски сили има само 3 цилиндъра, което за съжаление се чува ясно.
Самото задвижване вече е забележимо по-ефективно, реагирайки по-бързо на рязко подаване на газта. Въпреки това, шофирането все още е различно от това при автомобили с традиционни предавателни числа и понякога може да се усеща малко неестествено, като създава впечатление за дълга смяна на предавките, по време на която за момент само електромоторът задвижва колелата.
Това необичайно задвижване е предназначено да направи Renault Austral много икономичен, въпреки значителната му мощност. Производителят обещава среден разход на гориво от 4,7 л/100 км, но по време на теста, който беше предимно по магистрали, консумацията беше 5,8 л/100 км, което е много добро постижение за този SUV с трима човека на борда и багаж.
На много пазари обновеното Renault Austral се предлага само с този двигател, обаче на българския пазар е запазен 1,3-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване и с технология Mild hybrid, която включва стартер-генератор и 12-волтова литиево-йонна батерия. Този агрегат с мощност от 160 к.с. е съчетан с безстепенна автоматична скоростна кутия CVT.
Моторът има много прилична тяга от 270 Нм, налични в широкия интервал от 1800 до 3750 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра още от ниски обороти, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 9,0 секунди. Средният разход на гориво е 6,2 л/100 км, на извънградски път с около 90-100 км/ч консумацията е 5,3 л/100 км, на магистралата със скорост 130 км/ч колата харчи 7,5 л/100 км, а в градски цикъл разходът е в рамките на 8 л/100 км. Този вариант на новото Renault Austral е по-удачен за междуградски пътувания.
Обновеното Renault Austral е получило подобрено окачване, с нови амортисьори и пружини, заимствани от Rafale. Тези подобрения в окачването са допринесли за по-добрия комфорт на возене и за по-директното управление. Дори на пътища с кръпки, Austral вози меко, тъй като окачването поглъща добре неравностите, осигурявайки комфортно пътуване. В същото време окачването не е прекалено меко и в завоите наклоняванията са минимални. Воланът се върти с лекота и дава добра обратна връзка с пътя, така че при по-високи скорости Austral е стабилен и предсказуем.
Както и преди, Austral може да бъде оборудван с усъвършенстваната система 4Control, която включва управление на задния мост. Колелата могат да се завиват с до 5 градуса, намалявайки радиуса на завой от 11,4 на 10,1 метра и подобрявайки стабилността при по-високи скорости. Тази система струва допълнително 3500 лева, което е доста, но пакетът включва също многораменно задно окачване и по-големи спирачни дискове - 350 мм вместо 320 мм отпред и 330 мм вместо 292 мм отзад.
Обновеното Renault Austral вече се продава при дилърите на марката и се предлага в четири нива на оборудване и с два двигателя. Специалната базова версия Evolution Plus се предлага от 57 990 лева за модела във версията с Mild hybrid и от 62 990 лева за версията E E-Tech full hybrid 200.
Следващото ниво на оборудване Evolution вдига цените съответно с 4000 и 5000 лева, а в топнивото Esprit Alpine цените на двата модела са 72 990 лева за варианта Mild Hybrid и 76 990 лева за E-Tech full hybrid 200. Конкурентните цени, заедно с новия външен вид и многобройните други промени, би трябвало ефективно да поддържат интереса на клиентите към Renault Austral.
Технически характеристики
Renault Austral E-Tech full hybrid 200
Размери
Дължина: 4533 мм
Широчина: 1830 мм
Височина: 1645 мм
Междуосие: 2667 мм
Собствено тегло: 1538 кг
Обем на резервоара: 55 литра
Двигател
Тип: 3-цилиндров турбобензинов + два електромотора
Работен обем: 1199 куб. см
Системна мощност: 200 к.с. при 4500 об/мин
Системен въртящ момент: 205 Нм при 1750 об/мин
Скоростна кутия: многорежимна автоматична
Задвижване на колелата: предно
Показатели
Максимална скорост: 175 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 8,4 секунди
Среден разход: 4,7 л/100 км
Емисии на СО2: 106 г/км
Цена на модела с ДДС: от 76 990 лева (Esprit Alpine)
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.