Новото Renault Austral замени кросоувъра Kadjar в гамата на марката и се втурна в надпреварата за лидерство в най-конкурентния в момента сегмент на компактните SUV. През март новото Renault Austral спечели титлата "Кросоувър на 2023 година" на България и заяви амбициите си да се бори за лидерска позиция на родния пазар в този разрастващ се сегмент.

Вижте галерията със снимки на новото Renault Austral  >> >> >>

Новият Austral има важната мисия да привлече нови клиенти към Renault и в същото време да убеди тези, които преди са избрали Kadjar, да останат верни на френската марка. За да изпълни тази задача, първото Renault Austral предлага атрактивен дизайн, просторен интериор, нови технологии, както и икономични и динамични хибридни двигатели. Освен това моделът се предлага у нас на сравнително приемлива цена спрямо конкурентите.

Снимка: Renault

Най-напред Renault Austral дебютира у нас с два варианта на 1,3-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване и с технология Mild Hybrid, която включва стартер-генератор и 12-волтова литиево-йонна батерия. От скоро френският SUV се предлага на пазара и с ново задвижване E-Tech full hybrid, което съчетава 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с два електромотора. С тази хибридна система Austral е още по-мощен и динамичен, като в същото време е по-икономичен в града и околностите.

Синьото Е в задната част издава хибридна версия E-Tech full hybrid

Във външния дизайн на новото Renault Austral изпъква модерната предна част, в която голямата радиаторна решетка е пресечена в горната част от хоризонтална хромирана линия, простираща се до фаровете с LED светлини и динамични мигачи. Отпред изпъкват новите С-образни светодиодни светлини, които открояват новия модел от останалите коли в тъмното.

В центъра на решетката е поставено новото лого на Renault с покритие от матиран сатенен хром. При високите нива на оборудване в долната част има спортен сплитер в цвета на автомобила и странични отвори за въздух в черен цвят.

Снимка: Renault

При спортната версия Techno Esprit Alpine купето на новия Austral е двуцветно и се отличава с черен покрив и черни джанти. В предната част хоризонталната решетка е с покритие в сатененосив цвят, а логото на Renault е с черно покритие. В задната част името на модела е изписано в черен цвят, а задните LED светлини имат нови структурни детайли.

На капака на багажника има надпис AustralE, като името на модела е Austral, а финалното E в синьо показва, че това е новата хибридна версия, наречена E-Tech full hybrid със системната мощност 200 к.с.

Снимка: Renault

Като типичен SUV, новият Austral е оборудван с обичайните черни защитни панели и по-големи арки на колелата, за да придаде този вид на високопроходим автомобил с увеличен просвет от 170 мм и висока средна линия. Кросоувърът се предлага в седем цвята и е качен на големи колела с алуминиеви джанти с размер от 17 до 20 инча.

Технологичен интериор с модерен кокпит и три информационни екрана

Влизайки в новото Renault Austral първото нещо, което привлича вниманието ми е модерният кокпит, който обединява два големи екрана без стандартна козирка, наречени OpenR. Пред погледа е позициониран 12,3-инчов инструментален дисплей на дигиталното табло.

Като продължение на този екран се явява 12-инчовият сензорен вертикален екран на мултимедийната система, разположен в центъра на таблото. Той е с операционната система на Google, като също интегрира навигация с Google Maps, която е много бърза, ефективна и реагира много добре на гласови команди.

Снимка: Renault

От сензорния екран могат да бъдат персонализирани множество аспекти на автомобила и различните режими на шофиране.При стартиране на двигателя точно пред погледа на водача се появява изцяло новият 9,3-инчов Head-up дисплей, който проектира данни на предното стъкло.

Новият Austral разполага и с елегантна плаваща конзола, която създава фино разделение между водача и пътника отпред. На нея няма бутони, тъй като те са прехвърлени около волана и екрана OpenR. Лостът на автоматичната трансмисия с електрически превключвател е поставен отдясно на кормилната колона.

Снимка: Renault

На конзолата има пространство за смартфон с възможност за безжично зареждане. Според нивото на оборудване в интериора на новия Austral са използвани истински дървени елементи, кожа, алкантара, висококачествен текстил и материали, които са меки на допир и са съчетани с лакирани акценти в гланцово черно и сатенен хром.

В интериора на високата версия Techno Esprit Alpine има специфични детайли, които му придават много спортно излъчване, като например тапицерията с алкантара на вратите, волана и таблото, както и сините шевове, бродерията на логото на Alpine на облегалките за глава и френското знаме по шевовете на самата седалка.

Снимка: Renault

Поставени са и спортни педали. Воланът е леко скосен отгоре и отдолу. Управлението на климатика се извършва от няколко бутона.

Просторен салон с четири удобни места и гъвкаво багажно пространство

В новото Renault Austral има достатъчно място за комфортно пътуване на четирима възрастни, но при необходимост на задните седалки могат да седнат и трима, така че да се поберат до петима пътници. За седящите отзад има щедро пространство за коленете и главите. Всички седалки са забележително удобни, а като опция за тях се предлага дори и функция масаж.

Шофьорската позиция е висока и осигурява отлична видимост напред и настрани, а обзорът назад е улеснен от камерата за заден ход. В салона на Renault Austral са разположени множество практични отделения за съхранение на предмети и централен подлакътник с вътрешто отделение с капацитет приблизително 35 литра. Има и възможност за безжично зареждане на смартфон.

Снимка: Renault

Обемът на багажника е минимум 500 литра, но благодарение на плъзгащата се задна седалка, която може да се мести напред-назад по релси в интервал на 16 см, капацитетът нараства до 575 литра. Също така може да се регулира наклона на задните облегалки в различни позиции. Задните облегалки могат да се сгъват в съотношение 2/3 към 1/3 и тогава багажникът събира 1525 литра.

Обемът на багажника при модела E-Tech full hybrid е намален до 430 литра. При плъзгане на задните седалки напред, обемът се увеличава от 430 до 555 литра, а при сгъване на задните облегалки, вместимостта на товарното пространство нараства до 1455 литра. Капакът на багажника е с електрозадвижване и безконтактно отваряне и затваряне.

Снимка: Renault

Бензинов турбодвигател за магистралата, пълен хибрид за града

Най-напред тестваме новото Renault Austral със задвижване от 1,3-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване и с технология Mild Hybrid, която включва стартер-генератор и 12-волтова литиево-йонна батерия. Този агрегат с мощност от 160 к.с. е съчетан с безстепенна автоматична скоростна кутия CVT.

Моторът има много прилична тяга от 270 Нм, налични в широкия интервал от 1800 до 3500 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра още от ниски обороти. Разходът на гориво на извънградски път с 90 км/ч е 5,3 л/100 км, на магистралата със скорост 130 км/ч е 7,5 л/100 км, а в градски цикъл е в рамките на около 8 л/100 км. Този вариант на новото Renault Austral е по-удачен за междуградски пътувания.

Снимка: Renault

Вторият вариант на новото Renault Austral е с нов хибриден агрегат, наречен E-Tech full hybrid. Хибридната технология съчетава изцяло нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 130 к.с. и с въртящ момент от 205 Нм с два електромотора.

Единият електромотор задвижва колелата с мощност 70 к.с. и има по-голям въртящ момент от 205 Нм, а другият е тип стартер-генератор и осигурява стартирането на двигателя, смяната на предавките и зареждането на батерията. Комбинираната мощност на хибридната система достига 200 к.с.

Снимка: Renault

При по-рязко натискане на газта, реакцията на хибридната система е отзивчива и пъргава, благодарение на което колата се ускорява по-енергично и дава възможност за бързо изпреварване. При плавно и равномерно подаване на газ, турбомоторът е много тих и не се чува в салона.

Автоматичната скоростна кутия предава тягата към предните колела без прекъсване, което създава висок комфорт особено в натоварения градски трафик. Новият Austral E-Tech full hybrid разполага и с литиево-йонна батерия с по-голям капацитет от 1,7 кВтч и автоматична скоростна кутия. Мощността е 200 к.с., като спринтът от място до 100 км/ч отнема 8,4 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч отнема само 5,9 секунди.

Снимка: Renault

Благодарение на интелигентната автоматична скоростна кутия, тягата от електромоторите и двигателя с вътрешно горене предлага отзивчиво и динамично шофиране. При забавяне и спиране автоматично се активира рекуперация, която самозарежда литиево-йонната батерия и намалява разхода на гориво. Новият Austral Austral E-Tech full hybrid изразходва едва 4,6 л/100 км в комбиниран цикъл.

Както при повечето хибриди, Austral е най-икономичен в града. По магистралата с постоянна скорост от 130 км/ч, кросоувърът харчи приблизително 6,5 л/100 км. До 80% от шофирането в града може да стане изцяло в електрически режим и да спестите до 40% от разхода на гориво в градски цикъл в сравнение с двигател с вътрешно горене.

Снимка: Renault

С новия самозареждащ се хибриден вариант, Renault Austral E-Tech full hybrid генерира по-голяма производителност и доставя по-голямо удоволствие от шофирането, като същевременно ограничава разхода на гориво и емисиите на CO2.

Приятен за шофиране SUV на сравнително приемлива цена

На пътя новото Renault Austral е удобен и приятен за шофиране SUV. Двигателят се чува много рядко, особено когато караме със спокойно темпо. Електрическият режим на този хибрид работи доста продължително време. Многорежимната автоматична скоростна кутия има до 15 различни комбинации.

Има лостчета на волана, но тяхната функция не е да сменяте предавките, а да променяте регенеративното спиране до три позиции. Водачът на новото Renault Austral може да избере един от четирите режима на системата Multi-Sense от бутон, разположен на волана.

Снимка: Renault

Технологията предлага три предварително зададени режима на шофиране - Eco, Comfort и Sport, а четвъртият режим Perso дава възможност за индивидуален избор на всяка настройка. Пакетът Extended Grip включва два допълнителни режима - Snow и All roads, които са особено полезни праз зимата и по всякакви пътища с ограничено сцепление.

Като опция за Austral се предлага системата за управление на четирите колела 4Control Advanced. Системата осигурява по-висок комфорт на возене и подобрено представяне, тъй като моделите с предно предаване са с торсионна греда на задната ос, а моделите с 4Control Advanced са с многораменно задно окачване и предоставят оптимално съотношение между комфорт, ефективност и отзивчивост.

Снимка: Renault

Благодарение на завиващите задни колела с ъгъл от 5 градуса, диаметърът на завой е 10,1 метра или по-малък от градски автомобил. Новият SUV вози меко и е подходящ както за града, така и за дълго пътуване. Още по-комфортно би било, ако вместо 20-инчовите джанти и гуми с нисък профил изберете по-малките стандартни размери.

У нас цените на Renault Austral започват от 53 990 лева за модела Mild hybrid със 140 к.с., а версията със160 к.с. започва от 63 990 лева. Най-новият вариант E-Tech full hybrid със системна мощност от 200 к.с. започва от 74 990 лева.

Технически характеристики

Renault Austral E-Tech full hybrid 200 Techno Esprit Alpine

Размери

Дължина: 4510 мм

Широчина: 1825 мм

Височина: 1644 мм

Междуосие: 2667 мм

Собствено тегло: 1517 кг

Обем на резервоара: 55 литра

Двигател

Тип: 3-цилиндров турбобензинов + два електромотора

Работен обем: 1199 куб. см

Системна мощност: 200 к.с. при 4500 об/мин

Системен въртящ момент: 205 Нм при 1750 об/мин

Скоростна кутия: многорежимна автоматична

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 175 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 8,4 секунди

Среден разход: 4,6 л/100 км

Емисии на СО2: 104 г/км

Цена на модела с ДДС: от 74 990 лева