През пролетта Renault представи изцяло новия си кросоувър, наречен Symbioz. Новият модел се позиционира между компактния Captur и по-големия Austral. Така Symbioz става един от седемте модела в сегментите C и D, които дават на Renault предимство спрямо конкуренцията. Новият кросоувър Renault Symbioz има за цел да компенсира изчезването на комбито Megane и да привлече онези потребители, които биха потърсили подобен модел при конкурентите.

Вижте снимки на новото Renault Symbioz  >>  >>  >>

В същото време хората от Renault са уверени, че новият Symbioz няма да доведе до вътрешен канибализъм в компанията и да "изяде" от продажбите на Captur, Arkana, Austral и електрическите Megane E-Tech и Scenic E-Tech. Както подсказва името му - Symbioz идва от латинската дума symbiosis, която означава "живот заедно", новият модел има за цел да бъде симбиозата между семейната кола в компактния сегмент и модерния кросоувър, удовлетворяващ изискванията на съвременните хора.

Снимка: Любомир Асенов

Всичко това означава, че е автомобил за основно ползване за трима или четирима пътници, който не изисква толкова много място, колкото може да предложи по-голям модел като Austral например. Новият Symbioz представлява кросоувър, който съчетава компактни размери и гъвкаво вътрешно пространство, за да отговори на възможно най-много нужди.

Вдъхновен от първия хечбек Renault 16 и първия миниван Espace

Представителите на Renault споделят, че когато дизайнерите и инженерите са се заели с проектирането на Symbioz, са черпили вдъхновение от революционния за времето си модел Renault 16 от 1965 година, който със своята нетипична тогава каросерия на хечбек и множество функции успява да задоволи голяма аудитория от потребители и се произвежда чак до 1980 г. Вдъхновяваща роля има и първият Espace от 1984 г., който въведе думата миниван в живота на много европейци.

Снимка: Любомир Асенов

В крайна сметка Symbioz е комбинация, която предлага възможно най-голямото пространство в компактна опаковка. В дизайна на новия Symbioz вертикалните дневни светлини наподобяват на Scenic, а решетката напомня леко на Rafale, като приликата с фейслифта на Captur в предна част е най-очевидна.

Интериорът е подобен на този на Captur, но тук Renault са добавили елементи от други свои модели. Например графиката на арматурното табло и покривът Solarbay са заимствани от флагмана Rafale. Багажникът е с дистанционно електрическо отваряне или чрез бутон в салона, или чрез просто замахване на крак под задна броня, или от ключа, като това са неща, които ги няма в Captur, но можете да ги имате на Symbioz.

Снимка: Любомир Асенов

Новият Symbioz е по-близък до Captur, отколкото до Austral, а това означава, че ще намерите като стандартно оборудване мултимедийна система OpenR Link, базирана на операционната система Android Automotive. Тя е с интегрирани услуги на Google и над 50 приложения на Google Play, които стават достъпни с едно докосване, точно както на смартфон.

По-близък до Captur, но и не толкова далеч от големия Austral

Изглежда много лесно да влезете с вашия акаунт в Google и след това да имате много приложения и информация, свързани помежду си, осъществявайки постоянна връзка между колата, телефона и лаптопа. Освен с възможности за персонализация, интерфейсът е съвместим с Android Auto и Apple CarPlay с цел кабелна и безжична свързаност със смартфон.

Снимка: Любомир Асенов

Пред водача в новия Symbioz има нов 10,25-инчов инструментален дисплей, който е позициониран в зрителното поле и предоставя данни от навигацията. Новият вертикален 10,4-инчов сензорен екран е разположен на централната конзола. Покритията не са никак лоши и сглобяването е направено с чувство за отговорност. Покривът Solarbay може да се затъмнява дигитално, напълно или частично, или от бутон, разположен на тавана, или чрез гласова команда, което прави класическата завеса за тавана безполезна.

В интериора на Symbioz има общо почти 25 литра места за съхранение, като 7 литра от тях са запазени за жабката. В предната част на вратите спокойно се събират бутилки с вода от половин литър, а на средния тунел, под плаващата конзола, има обособено място за мобилния телефон. Можете също така да съхранявате ключа на специално място, а малките неща се побират в подлакътника.

Снимка: Любомир Асенов

Задната седалка може да се мести надлъжно в интервал от 16 см, като позволява да се създаде повече пространство за багажа или пътниците според нуждите. Ако трябва на задната седалка да се возят още двама човека, пространството за краката и главите може да се увеличи като изтеглите задните седалки максимално назад и тогава ще има достатъчно пространство за хората, които ще седят в крайните части на дивана. Средното място може да се използва от възрастен пътник за кратки пътувания.

При тези условия Symbioz има багажник с обем 492 литра. Под плоския под можете да скриете различни средни предмети. Ако трябва да прекарате повече багаж, можете да добавите още 132 литра за общо 624 литра, като плъзнете седалката максимално напред. В този случай на задните седалки има място само деца. Ако е необходимо да превозите големи предмети, при сгъване на седалката се получават 1582 литра.

Снимка: Любомир Асенов

При пускането на пазара новото Renault Symbioz се предлага само с един двигател, който е пълноценен хибрид. В търговската мрежа моделът се нарича Symbioz E-Tech full hybrid 145, а задвижващата система включва 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател и два електромотора, като единият е с възможност за предаване на енергия към предните колела, а другият изпълнява с ролята на стартер/генератор.

Хибридна система с пъргава динамика и нисък разход на гориво

Бензиновият двигател развива 94 конски сили, а електрическият разполага с още 49 конски сили. Сумарната мощност на хибридната система е 145 конски сили, а общият въртящ момент е 250 Нм. Тягата се насочва към предните колела чрез многорежимна автоматична трансмисия, която има две степени за електрическия мотор и още четири степени за бензиновия двигател.

Снимка: Любомир Асенов

След това агрегатите и трансмисията комбинират уменията си в 14 различни работни възможности. Енергията се акумулира в батерия с капацитет 1,2 кВтч. За над 300 км шофиране по магистрали, национални пътища и градски участъци, средният разход на гориво беше 5,2 л/100 км, като на места темпото беше доста динамично, но при спазване на ограниченията за скоростта.

На следващия ден при по-спокойно шофиране разходът беше 4,8 л/100 км. От Renault обявяват среден комбиниран разход между 4,7 и 4,9 л/100 км, така че получената стойност е около нормата на WLTP. При нормално темпо на шофиране с пълен резервоар от 48 литра, автономният пробег ще достигне 1000 км. Новият Symbioz E-Tech full hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,6 секунди.

Снимка: Любомир Асенов

Спирането също е много убедително. Режимът "В" на селектора на автоматичната скоростна кутия оптимизира възстановяването на енергията. Батерията позволява значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2, като може да бъде напълно заредена при дълго спускане по наклон.

Идеален автомобил за града, но комфортен и на дълъг път

Според представителите на Renault, хибридната система може да работи в града до 80% от времето изцяло електрически режим, което води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене без промяна в навиците на шофиране. От бутона EV водачът може да избере превключване в напълно електрически режим. Новото Renault Symbioz E-Tech full hybrid може да се движи в изцяло електрически режим със скорост до 80 км/ч.

Снимка: Любомир Асенов

Рекуперацията на спирачната енергия в батерията спомага за оптимизиране на енергията. Чрез системата Multi-Sense водачът може да избира режима на шофиране от сензорния екран на системата OpenR Link, който отговаря на неговото настроение или профила на пътя. По този начин Renault Symbioz съчетава удоволствието от динамичното шофиране и ниския разход на гориво.

За ежедневна употреба най-подходящ е стандартният режим Comfort, който комбинира надеждно пътно поведение и балансирано ускорение. Режимът ECO използва по-премерена настройка на педала на газта и адаптираната смяна на предавките. В режим Sport се комбинира пълният капацитет на хибридната системата и бензиновия двигател, за да предостави на водача пъргав старт и динамика с моментално наличния въртящ момент.

Снимка: Любомир Асенов

На пътя новото Renault Symbioz впечатлява със сравнително меко возене, като се опитва да намери оптимален баланс между динамичното поведение, което поставя комфорта на първо място. По-големите джанти с размер 19 инча не са най-добрите за нашите пътища, така че ако искате допълнителен комфорт, изберете по-малки. Кормилното управление може да се регулира, като в режим на шофиране Perso избирате High и сетивата на кормилното управление се изострят малко.

С богато стандартно оборудване, но все още скъп за средната класа

В новото Renault Symbioz са интегрирани общо 29 от системите за безопасност, включително система за адаптивен круиз контрол с технология за полуавтономно шофиране от ниво 2, автоматична спирачна система за движение на заден ход, както и система от камери с 360-градусов панорамен изглед. Новият Symbioz се предлага в три нива на оборудване - Techno, Esprit Alpine и Iconic.

Снимка: Любомир Асенов

Началното ниво Techno предлага адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go, 10,3-инчово инструментално табло, 10,4-инчов централен екран, волан, покрит с екологична кожа, система Multi-Sense с три режима на шофиране, предни и задни LED светлини, 18-инчови алуминиеви джанти и щедър пакет от системи за безопасност. Цената на Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 в нивото Techno започва от 59 990 лева, което все още е скъпо за средната класа в България.

Второто ниво Esprit Alpine носи редица екстериорни и интериорни елементи, като тапицерия от текстил и зърнеста тъкан, която е по-приятна на допир от кожата със сини декоративни елементи и 19-инчови джанти. Цената на версията Esprit Alpine е 63 990 лева. Върхът в гамата е нивото Iconic на цена от 66 990 лева, което предлага отопляем волан и предни седалки, система от 4 камери с панорамен изглед и отопляемо предно стъкло.

Снимка: Любомир Асенов

Независимо кое ниво на оборудване ще изберете, покривът Solarbay е опция и се доплаща 3490 лева. Щедрото вътрешно пространство, стилният дизайн, ниската консумация на гориво и ефективността на хибридната система са достатъчни доводи за покупката на новото Renault Symbioz, особено ако можете да си го позволите, което значи, че се радвате на доходи, над средните за страната.

Технически характеристики

Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145

Размери

Дължина: 4413 мм

Широчина: 1797 мм

Височина: 1575 мм

Междуосие: 2638 мм

Собствено тегло: 1370 кг

Обем на резервоара: 48 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов + два електромотора

Работен обем: 1598 куб. см

Системна мощност: 145 к.с.

Системен въртящ момент: 250 Нм

Скоростна кутия: автоматична многорежимна

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 170 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 10,6 секунди

Среден разход на бензин 4,7-4,9 л/100 км

Емисии на СО2 106-111 г/км

Цена на модела от 53 990 лева (Techno)