Renault Symbioz събира просторен интериор в компактни размери
Универсалният кросоувър с дължина от 4,41 метра е едновременно практичен за градския трафик и просторен за семейни пътешествия
През 2017 година Renault показа грандиозен концептуален автомобил под името Symbioz, възвестяващ ново електрическо превозно средство за напълно безпилотно пътуване. Прототипът не се появи като сериен модел в гамата на Renault, но името Symbioz беше дадено на новия кросоувър на Renault за европейския пазар.
Вижте как изглежда новото Renault Symbioz >> >> >>
Серийното Renault Symbioz е изградено върху модулната платформа CMF-B и всъщност представлява удължена версия на Captur, който наскоро беше обновен. Двата кросоувъра имат еднаква предна част на купето и еднакво междуосие от 2638 мм. В задната част новото Renault Symbioz се отличава от по-малкия му брат с увеличен надвес и оригинален дизайн. И ако Renault Captur на принадлежи към B-сегмента, то новият Symbioz се нарича представител на началния C-сегмент.
Новият Symbioz съчетава най-доброто от автомобилите на Renault в C-сегмента по отношение на модулен дизайн, свързаност и ефективност. С опита и интелигентните решения, Symbioz отговаря на най-високите стандарти за комфорт в купето, както при кратки, така и при дълги пътувания. Новият кросоувър остава компактен и гъвкав, поради това е насочен към различни типове клиенти.
Проектиран както за градския трафик, така и за семейния живот, Symbioz е наистина универсален. На първо място, това е автомобил за семейства, търсещи пространство, ефективност и съвременен дизайн. Моделът е предназначен и за корпоративни автопаркове, търсещи ниво на електрификация и контрол върху общите оперативни разходи. Новият Symbioz е позициониран между Captur и Austral, като предоставя практично решение за клиенти и от двете категории, като застава на входно ниво в C-сегмента.
С дължина 4,41 метра, широчина 1,80 метра и височина 1,58 метра, новото Renault Symbioz е по-голямо от Captur, като в същото време допълва гамата E-Tech full hybrid, която включва Arkana с дължина 4,57 метра и Austral с 4,51 метра. Пътният просвет е 169 мм.
Новият семеен автомобил, който е едновременно екологичен и икономичен за експлоатация, тежи под 1500 кг. Новият Symbioz потвърждава последователността в стратегията на Renault да удовлетвори пълния набор от изисквания на потребителите, като създаде двойна гама със специализирани платформи.
Интериорът на новото Renault Symbioz е изцяло заимстван от Captur. На предния панел има 10,4-инчов централен екран на мултимедийната система OpenR с операционна система Android Automotive 12. Тя поддържа всички услуги на Google, свързва смартфони с приложенията Android Auto и Apple CarPlay, както и повече от 50 приложения на трети страни. Пред водача е монтиран 10,3-инчов дигитален приборен панел, а срещу доплащане се предлага аудиосистема Harman/Kardon с 9 високоговорителя.
Новото Renault Symbioz е способно да приспособява своя багажник и салон според нуждите на семейството, с полезни технологии, които предоставят добавена стойност и компактни размери, идеални и за шофиране в града. Основният акцент е поставен върху практичността. Подобно на Capture, задният диван е монтиран на релси с обхват на движение от 160 мм.
Ако преместите седалката докрай назад, обемът на багажника ще бъде 492 литра. Ако пожертвате комфорта на пътниците и преместите задната седалка напред, тогава обемът нараства до 624 литра. При напълно сгънати облегалки на втория ред в съотношение 60:40, багажникът образува равен под и побира 1582 литра.
Има и множество отделения за дребни предмети в купето с общ капацитет от 24,7 литра. Има и четири USB-C конектора - по два отпред и отзад, електрически задвижван капак на багажника и интерактивния стъклен панорамен покрив Solarbay. За най-високата безопасност на пътниците и за да се спазват разпоредбите на Европейския съюз, новият Symbioz във версията Iconic разполага с 29 електронни системи за безопасност в помощ на водача за комфорт при шофиране, включително автопилот от второ ниво с адаптивен круиз контрол.
Засега новото Renault Symbioz ще се задвижва от хибридната система E-Tech full hybrid, вече позната от други модели на Renault. Тя се състои се от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене с мощност 94 к.с., стартер-генератор с 25 к.с. и електромотор с 49 к.с., както и свързана към тях роботизирана скоростна кутия без синхронизатори и съединител. Общата мощност на системата е 145 к.с., а системният въртящ момент е 205 Нм. Задвижването на кросоувъра е само предно. Капацитетът на батерията е 1,2 кВтч и няма възможност за презареждане от контакт.
Подобно на по-малкия си брат Captur, новият кросоувър Renault Symbioz ще се произвежда в испанския завод на Renault във Валядолид. Приемането на поръчки ще започне през юли, цените ще станат известни по същото време, а началото на продажбите е насрочено за септември.