Хибридите Renault Captur и Symbioz станаха по-мощни и по-икономични
1,8-литров бензинов двигател замени 1,6-литровия, капацитетът на батерията е увеличен и динамиката е подобрена
Компанията Renault представи своята хибридна система E-Tech през 2020 г. и оттогава е продала над 750 000 автомобила с този силов агрегат. Хибридната система се инсталира на най-различни модели, от Clio до Rafale. Сега Renault представя хибридна системата E-Tech от второ поколение, която е подобрена и по-ефективна. Новата хибридна система се нарича E-Tech 160 E-Tech 160 и нейният дизайн е напълно идентичен с оригиналната система E-Tech 145, която замества.
Вижте схема на хибридната система в Renault Captur и Symbioz >> >> >>
Новата хибридна система се внедрява в кросоувърите Renault Captur и Renault Symbioz. Хибридната система на Renault от второ поколение вече дебютира в новата Dacia Bigster. На мястото на 1,6-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене и разпределено впръскване с мощност 94 к.с. и въртящ момент от 150 Нм вече е поставен по-модерен атмосферен 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване с мощност 109 к.с. и въртящ момент от 172 Нм. Той осигурява повече мощност при ниски обороти, така че при нормална ежедневна употреба би трябвало да е по-икономичен и по-тих.
Към бензиновия двигател са прикрепени стартер-генератор с мощност 20 к.с. и електромотор с мощност 49 к.с. и 205 Нм въртящ момент. Електромоторът е интегриран в многорежимна автоматична скоростна кутия със съединители вместо традиционни дискови синхронизатори. Тази скоростна кутия вече превключва по-плавно и по-бързо. Задвижването все още е само на предните колела. Подмяната на двигателя с вътрешно горене позволи да се увеличи общата мощност на системата от 145 на 160 к.с.
Друга нова функция е увеличеният капацитет от 1,2 на 1,4 кВтч на 230-волтовата батерия, която се намира в пода на багажника. Преходът към нова хибридна система позволи намаляване на номиналния разход на гориво на кросоувърите от 4,8 на 4,3 л/100 км. Динамиката също е подобрена. Хибридният Captur достига 100 км/ч от място за 8,9 секунди, а по-големият Symbioz - за 9,1 секунди, като преди това беше 10,6 секунди. Допустимото тегло на тегленото ремарке със спирачка е увеличено от 750 на 1000 кг. Цените за Captur E-Tech full hybrid със 160 к.с. започват от 54 490 лева.
В същото време кросоувърът Renault Symbioz, който преди се предлагаше само с хибридната система E-Tech, вече има и бензинова версия в базовото ниво. Моделът разполага с 1,3-литров 4-цилиндров турбодвигател с мощност 140 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Двигателят е подпомаган от стартер-алтернатор и 12-волтова литиево-йонна батерия. Задвижването е на предните колела. Батерията в тази версия е разположена под предната пътническа седалка, а не в багажника.
Със силовия агрегат mild hybrid със 140 к.с., Symbioz има максимален въртящ момент от 260 Нм, наличен между 1750 и 3500 об/мин, и разход на гориво при комбиниран цикъл от само 5,9 л/100 км, с емисии на CO2, започващи от 134 г/км. Кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди. Новият вариант на Renault Symbioz mild hybrid със 140 к.с. се предлага на цена от 46 990 лева за нивото Evolution, а версията E-Tech full hybrid със 160 к.с. започва от от 57 490 лева за нивото Evolution. Доставките на всички нови версии ще започнат през юли.