Новото Renault Captur ще върви с пропан-бутан, с бензин и с ток
Новият дизайн, въведен от Жил Видал, създава по-стилно и динамично усещане с изтънчени линии и прецизни детайли
Почти година след фейслифта на Renault Clio, последва големият фейслифт на кросоувъра Captur. Новото Renault Captur възприема стила, въведен от Жил Видал, директор на дизайна на Renault. Новият дизайн създава по-стилно и динамично усещане с изтънчени линии и прецизни детайли, в игра със светлината и материята.
Вижте промените в обновеното Renault Captur >> >> >>
С изцяло новата си предна част, Renault Captur добива първокласен и модерен външен вид. Подобно на новото Clio, фейслифтът на Captur го променя толкова много, че да изглежда наистина като изцяло нов модел. Много повече промени са направени отпред, отколкото отзад.
В предната част има по-тесни LED фарове с нов светлинен подпис. Новото лого на марката Renault изглежда впечатляващо като голям диамант и напомня славните модели от 80-те години на миналия век. Зад него са скрити повече сензори на асистиращите системи. Както и при новото Renault Clio, дневните LED светлини имат формата на вертикално разполовен диамант, който е базиран на логото на марката. Фаровете светват в нова последователност, когато вратите се отключат дистанционно, за да подчертават модерния му външен вид.
С новия светлинен подпис и двуцветната каросерия, предлагана в 14 конфигурации, новият Captur предлага още по-привлекателен външен вид. Дължината е нараснала от 4228 мм на 4239 мм, ширината остава 1797 мм, височина е 1575 мм, запазва се и междуосието от 2639 мм. Хоризонталният въздухозаборник над аеродинамично проектирания преден сплитер и отворът в бронята допринасят за охлаждането на двигателя.
Двата въздушни отвора отстрани на дневните светлини също подобряват аеродинамиката и осигуряват охлаждане на предните спирачки. Подобно на Renault Clio, задните светлини са прозрачни. В комбинация с новото лого и преработения дифузьор, светлините придават на задната част по-модерен вид с усещане за по-високо качество. Разликите с предишния Captur обаче са минимални.
Нивото на оборудване Evolution предлага 17-инчови джанти, а като опция са налични 17-инчови алуминиеви джанти Flexwheel с покритие, боядисано в черен мат, в долната част на каросерията и по протежение на средната линия, както и предна и задна защитна кора в черен цвят.
По-високата версия Techno съдържа напълно нови 18-инчови алуминиеви джанти и покритие, боядисано в черен гланц, в долната част на каросерията и по протежение на средната линия. Новата версия Esprit Alpine е незабавно разпознаваема с логото в цвят Ice Black, рамки на стъклата в черен гланц, 19-инчови джанти със специфичен дизайн и размер, аеродинамичен сплитер и предни и задни защитни кори с матова боя в сив цвят Slate.
Предлагат се шест цвята за каросерията - перленобял, сив Oyster, черен Starry, сив Gunmetal, син Iron и червен Flame. Опционалната двуцветна схема може да комбинира сив Highland, черен или перленобежов цвят за покрива и капаците на страничните огледала. Последният цвят е нов нюанс на шампанско. Той не е наличен за версия Еsprit Alpine. За допълнителна персонализация опционалният цветови пакет за външна декорация включва капаци на страничните огледала в цвят сив или бежов, като черният гланц е стандартно оборудване, с предни и задни защитни кори и странични протектори в цвят сив.
В интериора и кокпита на Renault Captur няма радикални промени. В зависимост от оборудването, новият Captur разполага с мултимедийна система OpenR Link с интегрирани услуги на Google като Google Maps, Google Assistant и над 50 приложения на Google Play, които стават достъпни с едно докосване, точно както на смартфон. Като първи в света в сегмент B, той е базиран на операционната система Android Automotive 12.
Новият вертикален 10,4-инчов сензорен екран е разположен на централната конзола. Новото Renault Captur получава нов 10,25-инчов инструментален дисплей пред водача. Цветният дисплей, позициониран в зрителното поле, предоставя и навигационни указания.
Общо Captur ще има до 28 асистиращи системи в бъдеще, включително разпознаване на пътни знаци с предупреждение за скорост. Сивата тапицерия на седалките на оборудването Evolution е допълнена от жълти шевове и диамантен модел на Renault в изглед три четвърти върху страничните опори на предните седалки. Стъкленият плъзгащ се покрив също се предлага като опция от оборудването Techno нагоре.
Новото ниво на оборудване Esprit Alpine се характеризира със зърнест покривен материал на седалките и панелите на вратите, както и синьо-сива вложка на арматурното табло. Това, което остава, е задната седалка, която може да се мести надлъжно с 16 сантиметра. Това позволява да се създаде повече пространство за багаж или пътници според нуждите.
Максималният товарен капацитет е 616 литра, когато задната седалка е избутана докрай напред. При сгънати задни седалки, разделени в отношение 2/3 към 1/3, товарната дължина е 1,57 метра и вътре могат да се поберат до 1596 литра багаж. В интериора има общо почти 25 литра място за съхранение, включително 7-литрова жабка и джобове на гърба на предните седалки, в зависимост от оборудването.
Под капака на новото Renault Captur няма особени промени. Базовият вариант на модела се предлага с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TCe с мощност 90 к.с. и е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. След него се нарежда 1,3-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.3 TCe с 48-волтова мека хибридна система.
При автомобилите с 6-степенна ръчна скоростна кутия двигателят е настроен на мощност 140 к.с., а при моделите със 7-степенната роботизирана автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC мощността е увеличена до 160 к.с. За някои държави ще се предлага и вариант на 1.3 TCe без мека хибридна система с мощност 155 к.с. в съчетание със 7-степенна автоматична скоростна кутия.
Най-практичната версия на Renault Captur за българския пазар остава 1.0 TCe LPG. При нея задвижването се осъществява от 1,0-литров 3-цилиндров турбодвигател, работещ на бензин и пропан-бутан, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Този агрегат има въртящ момент от 170 Нм с LPG, разходът на гориво е 6,0 л/100 км, а на пропан-бутан - 7,7 л/100 км с LPG.
Най-технологичният агрегат в гамата на новото Renault Captur е пълноценният хибрид, оборудван със собствена система E-Tech full hybrid, включваща 1,6-литров атмосферен бензинов двигател с 94 к.с., роботизирана скоростна кутия без съединител и два електромотора - с 49 к.с. и високоволтов стартер генератор с 24 к.с. Пиковата мощност на хибридната система е 145 к.с., а максималният въртящ момент е 205 Нм.
Този пълен хибрид може да стартира само на електричество, като бензиновият двигател може да се включи след като автомобилът е потеглил. Капацитетът на батерията е 1,2 кВтч. Новото Renault Captur ще се произвежда в испанския завод във Валядолид, като производството ще започне преди края на този месец. По това време ще се приемат поръчки и ще се обявяват цените. Сега в България цената на Renault Captur започва от 41 390 лева.