През първите три месеца на 2010 регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз се е увеличила с 10,8 на сто в сравнение със същия период на 2009 г., сочи справка на Съюза на вносителите на автомобили в България, цитирана от БТА.

 През март общо за целия ЕС са били регистрирани 1 637 478 нови автомобила. Във Великобритания през март са регистрирани 400 000 нови коли, което е с 26,6 процента повече от първите три месеца на 2009 г., като по този начин Великобритания стана най-големия автомобилен пазар на ЕС. Регистрациите на нови автомобили в Италия скочиха с 19,6 на сто, а във Франция - със 17,9 на сто.
 
Търсенето на нови автомобили в Испания е скочило с 63 процента, при спад за първите три месеца на 2009 г. от 38,7 на сто, оставяйки Испания на 5-то място в ЕС по продажба на нови автомобили. За разлика от тези общи тенденции регистрацията на нови коли в Германия е паднала с 26,6 процента в сравнение с първото тримесечие на 2009 г.

В Чехия търсенето на нови возила се е увеличило с 40,6 на сто, докато в Унгария е паднало с 53,3 процента, сочат данните. Общо в Европейския съюз за първите три месеца на тази година са регистрирани 3 671 871 нови автомобила или с 9,2 на сто повече от същия период на 2009 г. На първо място по продажба на автомобили все пак е Германия с 670 410 броя, следвана от Италия - 666 231 броя, Великобритания - 611 548 броя, Франция - 594 720 броя и Испания - 286 167 броя нови автомобила.

Китай измести САЩ от лидерската позиция за най-големите автопазари, предаде агенция "Блумбърг".
Продажбите на коли в азиатската държава за 2009 г. са се увеличили с 46 на сто - 13.6 млн. леки коли, камиони и автобуси са продадени през миналата година, според официалните данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. В САЩ беше отчетен спад от 21 процента спрямо 2008 г. до 10.4 млн. бройки. Това е най-слабото представяне за продажбите в страната от 1982 г. насам, коментират анализаторите.

Продажбите на автомобили в Китай започнаха да се увеличават през 1999 г. покрай икономическия ръст от 9 на сто на година през последното десетилетие. Китай най-вероятно ще запази лидерската си позиция и през тази година, въпреки че правителствените мерки за стимулиране на пазара започват да изтичат, коментира консултантската фирма Booz & Co. "Китай се превръща в център за развитие на автомобилната индустрия през XXI век", отбелязва Бил Росо, анализатор от Booz & Co. "Икономическият растеж в страната се трансформира директно в увеличение на продажбите на коли", допълни той. Правителството на Китай намали данъкът оборот при покупка на автомобили до 5 процента през миналата година. Освен това Пекин отпускаше субсидии за покупка на нови коли срещу стари и неприродосъобразни машини, като за тази инициатива бяха заделени 5 млрд. юана (732 млн. долара). Правителството на страната обяви в края на миналата година, че постепенно ще ограничи мерките за стимулиране на пазара, което според анализатори ще доведе до известно забавяне на продажбите.