Автопазарът по света върви нагоре
Повечето големи автопазари в ЕС са възстановили и дори увеличили нивата си в сравнение с началото на 2009 г. в резултат от правителствените програми за стимулиране на икономиката.
През първите три месеца на 2010 регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз се е увеличила с 10,8 на сто в сравнение със същия период на 2009 г., сочи справка на Съюза на вносителите на автомобили в България, цитирана от БТА.
През март общо за целия ЕС са били регистрирани 1 637 478 нови автомобила. Във Великобритания през март са регистрирани 400 000 нови коли, което е с 26,6 процента повече от първите три месеца на 2009 г., като по този начин Великобритания стана най-големия автомобилен пазар на ЕС. Регистрациите на нови автомобили в Италия скочиха с 19,6 на сто, а във Франция - със 17,9 на сто.
Търсенето на нови автомобили в Испания е скочило с 63 процента, при спад за първите три месеца на 2009 г. от 38,7 на сто, оставяйки Испания на 5-то място в ЕС по продажба на нови автомобили. За разлика от тези общи тенденции регистрацията на нови коли в Германия е паднала с 26,6 процента в сравнение с първото тримесечие на 2009 г.
В Чехия търсенето на нови возила се е увеличило с 40,6 на сто, докато в Унгария е паднало с 53,3 процента, сочат данните. Общо в Европейския съюз за първите три месеца на тази година са регистрирани 3 671 871 нови автомобила или с 9,2 на сто повече от същия период на 2009 г. На първо място по продажба на автомобили все пак е Германия с 670 410 броя, следвана от Италия - 666 231 броя, Великобритания - 611 548 броя, Франция - 594 720 броя и Испания - 286 167 броя нови автомобила.
Китай измести САЩ от лидерската позиция за най-големите автопазари, предаде агенция "Блумбърг".
Продажбите на коли в азиатската държава за 2009 г. са се увеличили с 46 на сто - 13.6 млн. леки коли, камиони и автобуси са продадени през миналата година, според официалните данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. В САЩ беше отчетен спад от 21 процента спрямо 2008 г. до 10.4 млн. бройки. Това е най-слабото представяне за продажбите в страната от 1982 г. насам, коментират анализаторите.
Продажбите на автомобили в Китай започнаха да се увеличават през 1999 г. покрай икономическия ръст от 9 на сто на година през последното десетилетие. Китай най-вероятно ще запази лидерската си позиция и през тази година, въпреки че правителствените мерки за стимулиране на пазара започват да изтичат, коментира консултантската фирма Booz & Co. "Китай се превръща в център за развитие на автомобилната индустрия през XXI век", отбелязва Бил Росо, анализатор от Booz & Co. "Икономическият растеж в страната се трансформира директно в увеличение на продажбите на коли", допълни той. Правителството на Китай намали данъкът оборот при покупка на автомобили до 5 процента през миналата година. Освен това Пекин отпускаше субсидии за покупка на нови коли срещу стари и неприродосъобразни машини, като за тази инициатива бяха заделени 5 млрд. юана (732 млн. долара). Правителството на страната обяви в края на миналата година, че постепенно ще ограничи мерките за стимулиране на пазара, което според анализатори ще доведе до известно забавяне на продажбите.
През март общо за целия ЕС са били регистрирани 1 637 478 нови автомобила. Във Великобритания през март са регистрирани 400 000 нови коли, което е с 26,6 процента повече от първите три месеца на 2009 г., като по този начин Великобритания стана най-големия автомобилен пазар на ЕС. Регистрациите на нови автомобили в Италия скочиха с 19,6 на сто, а във Франция - със 17,9 на сто.
Търсенето на нови автомобили в Испания е скочило с 63 процента, при спад за първите три месеца на 2009 г. от 38,7 на сто, оставяйки Испания на 5-то място в ЕС по продажба на нови автомобили. За разлика от тези общи тенденции регистрацията на нови коли в Германия е паднала с 26,6 процента в сравнение с първото тримесечие на 2009 г.
В Чехия търсенето на нови возила се е увеличило с 40,6 на сто, докато в Унгария е паднало с 53,3 процента, сочат данните. Общо в Европейския съюз за първите три месеца на тази година са регистрирани 3 671 871 нови автомобила или с 9,2 на сто повече от същия период на 2009 г. На първо място по продажба на автомобили все пак е Германия с 670 410 броя, следвана от Италия - 666 231 броя, Великобритания - 611 548 броя, Франция - 594 720 броя и Испания - 286 167 броя нови автомобила.
Китай измести САЩ от лидерската позиция за най-големите автопазари, предаде агенция "Блумбърг".
Продажбите на коли в азиатската държава за 2009 г. са се увеличили с 46 на сто - 13.6 млн. леки коли, камиони и автобуси са продадени през миналата година, според официалните данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. В САЩ беше отчетен спад от 21 процента спрямо 2008 г. до 10.4 млн. бройки. Това е най-слабото представяне за продажбите в страната от 1982 г. насам, коментират анализаторите.
Продажбите на автомобили в Китай започнаха да се увеличават през 1999 г. покрай икономическия ръст от 9 на сто на година през последното десетилетие. Китай най-вероятно ще запази лидерската си позиция и през тази година, въпреки че правителствените мерки за стимулиране на пазара започват да изтичат, коментира консултантската фирма Booz & Co. "Китай се превръща в център за развитие на автомобилната индустрия през XXI век", отбелязва Бил Росо, анализатор от Booz & Co. "Икономическият растеж в страната се трансформира директно в увеличение на продажбите на коли", допълни той. Правителството на Китай намали данъкът оборот при покупка на автомобили до 5 процента през миналата година. Освен това Пекин отпускаше субсидии за покупка на нови коли срещу стари и неприродосъобразни машини, като за тази инициатива бяха заделени 5 млрд. юана (732 млн. долара). Правителството на страната обяви в края на миналата година, че постепенно ще ограничи мерките за стимулиране на пазара, което според анализатори ще доведе до известно забавяне на продажбите.