В края на януари ви запознахме с Torres - южнокорейски SUV с бензинов двигател, който тогава все още носеше името SsangYong. Неотдавна корейският автомобилен производител представи електрическата версия на модела - Torres EVX, който вече носи новото име на компанията KGM, произхождащо от Korea Genuinely Made. Така името SsangYong остава в историята, но без да забравяме за опита на компанията в производството на автомобили 4х4, която в началото на миналия март навърши 70 години.

Вижте как изглежда новият KGM Torres EVX  >>  >>  >>

Отсега нататък южнокорейските модели ще носят новото име на марката KGM, но въпреки смяната на името, компанията запазва логото на марката, което отново виждаме на волана на Torres EVX и на капачките на джантите на модела. Новият Torres EVX е първият електрически модел, пуснат на световния пазар, откакто компанията промени името си на KGM.

Снимка: KGM

Компанията разкри, че възнамерява да разшири глобалния си пазарен дял чрез пускане на нови автомобили, укрепване на продуктовата си гама и проучване на нови пазари. Имайки предвид колко голяма компания е KG Group, това развитие изглежда напълно постижимо и закономерно.

Оригинална визия с много характерен и отличителен дизайн

Новият KGM Torres EVX представлява изцяло електрическа версия на познатия SUV Torres, като е пораснал в сравнение с модела с бензинов двигател. Неговата дължина е 4715 мм, широчината е 1890 мм, височината - 1715 мм, а междуосието - 2680 мм.

Снимка: KGM

Благодарение на интересния си външен вид, новият KGM Torres EVX не само изглежда модерно, но е различен и се откроява от останалите автомобили на пътя. Във външния вид на Torres EVX се откриват много прилики с бензиновия му аналог, но предната част е доста различна, дотолкова че кардинално преобразява модела.

В новата предница виждаме нова предна броня, която обхваща само долната решетка с отвори за активно охлаждане за батерията и с цел намаляване на аеродинамичното съпротивление. Силуетът на електрическия Torres EVX запазва квадратните форми с добре оформени ръбове и правоъгълни огледала, които ни връщат към произхода на SUV и всъдеходите.

Снимка: KGM

Като цяло Torres EVX има особено очарователен външен вид, който изглежда малко по-високотехнологично от версията с бензинов двигател. В предницата са поставени нови хоризонтални дневни светлини, запазени са дръжките на капака, арките на калниците също са поразителни поради черната пластмаса, а издутината на задната врата предполага, че под нея се намира резервното колело, което го кара да изглежда като истински офроуд автомобил.

За разлика от модела с бензинов двигател, електрическият Torres EVX има черна задна колона, която контрастира със стила на цялата горна част на автомобила. Приключенският външен вид сякаш ви кани да излезете от утъпканите пътища и това е напълно възможно, благодарение на пътния просвет от 169 мм, предния и задния ъгли на атака от съответно от 18,3 и 20,8 градуса, както и ъгълът на рампата от 15,3 градуса.

Снимка: Ратола

Технологичен интериор с подбрани материали и щедро пространство

Интериорният дизайн на електрическия Torres EVX следва оригиналната концепция на Torres и има за цел да даде на водачите приятно потребителско изживяване с ергономично разположение на уредите. Вътре в него открихме кабина с наистина изненадващи качества. В средата има плаваща централна конзола с два входа за USB-C и подчертава нейния извит интерфейс, който интегрира дигитален панел с инструменти и мултимедиен екран.

Новият голям панорамен дисплей е разделен на две части и се състои от два 12,3-инчови дигитални екрана с инструменти и голям навигационен сензорен екран, който да предоставя цялата информация, от която се нуждаете, включително ниво на зареждане, пробег на шофиране и избрания режим. Вторият екран е със същия размер и е централно разположен на таблото, като се използва за всичко свързано с мултимедията, климатроника и навигацията.

Снимка: KGM

Новият Torres EVX има интерфейс, на който донякъде му липсва бърза скорост или модерен изглед. Екранът е съвместим с Android Auto и Apple CarPlay, но безжична връзка не е възможна. Комфортът на купето е забележителен, с отопляеми и вентилирани предни седалки и с много място отзад. Забелязва се връщането на някои метални физически бутони.

В салона е използвана кожена тапицерия на седалките и волана, а на таблото се вижда имитация на дърво. Все още има голям брой налични пластмаси, но те са внимателно подбрани, понякога с меко покритие, понякога с кожена текстура, като най-впечатляващи са шевовете, които придават на тапицерията елегантен завършек. Приятното усещане в салона е подсилено от щедрото вътрешно пространство, както отпред, така и отзад.

Снимка: KGM

Предните седалки осигуряват отлична позиция за шофиране и добър обзор във всички посоки. Самите седалки също предлагат добър баланс между комфорт и странични опори. Пътниците отзад се радват на щедро пространство за главата от над 1 метър и почти 92 см място за краката.

Облегалката на задните седалки също може да се наклонява, което осигурява комфортна позиция на пътниците при дълги разстояния. Пътниците отзад също се радват на вградени ролетни щори като стандартно оборудване. Новият Torres EVX се откроява с големия си багажник с обем от 703 литра в нормалната конфигурация, който може да се увеличи до 839 литра, като се добави двойното дъно, а със сгънати задни седалки нараства до 1662 литра.

Снимка: KGM

Голямото багажно пространство прави Torres EVX практичен спътник на дълъг път. Автомобилът ще допадне на модерните градски хора с многото улеснения за къмпинг, които предлага - от голямата равна платформа при спуснати седалки, която с подходящите аксесоари може да се превърне в удобна спалня, до огромния товарен обем и множеството контакти, в които освен телефон и таблет, можете да включите битова електроника като кафемашина, например.

Впечатляващ автономен пробег и бързо зареждане с 300 кВт

Електрическият KGM Torres EVX се задвижва от един електромотор на предната ос, производство на китайската фирма BYD - световен лидер в производството на електромотори и батерии. Неговата максимална мощност е 204 к.с., а максималният въртящ момент е 339 Нм. Батерията с нетен капацитет 73,4 кВтч също е идва от BYD. Според информацията от KGM, автономният пробег на Torres EVX е 462 км в комбиниран цикъл според WLTP и достига впечатляващите 635 км в градския City.

Снимка: KGM

При стартиране на автомобила по време на теста прогнозният пробег беше 468 км, така че при нормални обстоятелства, този пробег изглежда напълно реален. Батерията допуска бързо зареждане с мощност до 300 кВт постоянен ток, като може да увеличи нивото на енергия от 10% до 80% за 37 минути. При зареждане със 100 кВт за същия капацитет, времето се удължава до 42 минути. С 11 кВт ви трябват около 9 часа за да върнете изтощената батерия до 100%.

Снимка: KGM

Според техническите данни, новият KGM Torres EVX харчи средно електроенергия от 18,65 кВтч на 100 км, което е добър резултат. По време на теста, който включваше градски маршрут, изкачване и спускане по планински склонове, както и магистрала, консумацията беше малко над 20 кВтч/100 км - стойност, която е много близка до посочената от производителя.

18-инчови гуми за оптимален комфорт на возене

Да тестваш автомобил в околностите на Истанбул и въобще в Турция, не е най-безопасното нещо, защото по пътищата цари пълен безпорядък и хаос. Казвам това, за да поясня, че шофирането на KGM Torres EVX беше доста предпазливо, като едва през една необитаема гора успях да тествам пътното поведение на електрическия SUV.

Снимка: Ратола

Определено той вози една идея по-твърдо от Torres с бензинов двигател и това се дължи както на по-спортното окачване, така и на нископрофилните 20-инчови гуми с размер 245/45 R20. Ако искате да получите много по-гладко возене, изберете стандартните 18-инчови гуми с размер 225/60 R18. Заради по-стабилното пътно поведение е пожертван известен комфорт на окачването, но по гладките пътищата на места, комфортът на Torres EVX е впечатляващо добър.

Снимка: KGM

Допълнителното тегло от батерията означава, че този електромобил вече тежи внушителните 1,9 тона когато е празен, а с трима човека на борда със сигурност надхвърля 2,1 тона. Режимът Sport осигурява малко повече контрол в управлението при вземане на по-остри завои, а страничните наклонявания не са осезаеми, поне за водача.

Спринтът от място до 100 км/ч се постига за 8,1 секунди, а сравнително високият въртящ момент дори осигурява плавно ускорение, но не очаквайте от колата да има спортна динамика на шофиране. На мокра настилка предните колела търсят повече сцепление, така че Torres EVX заслужава още един електромотор на задната ос и задвижване 4х4.

Снимка: KGM

Богато стандартно оборудване с много допълнителни функции

Новият южнокорейски производител KGM възлага големи надежди за успешни продажби на Torres EVX. По данни от официалния вносител за България - "Ратола Корпорация", моделът ще бъде отворен за поръчки от средата на месец април при стартова цена под 80 000 лева с ДДС. За тези пари клиентите на електромобила ще получат много стойност, особено след като стандартното оборудване на модела включва практични функции за комфорт, които при конкурентите се доплащат.

Снимка: Ратола

След първите впечатления от новия KGM Torres EVX мога да обобщя, че визията на автомобила ми хареса. Отвън има много характерен и оригинален дизайн, а отвътре всичко е направено качествено и мултимедийната система предоставя достатъчно информация. Динамиката е приемлива за електрически SUV, а комфортът надмина очакванията ми.

Това е кола, на която KGM има голямо доверие, поради което Torres EVX е уникален сред електрическите SUV, като се предлага с най-дългата гаранция на батерията от 10 години и 1 милион километра. От компанията очакват нейният използваем капацитет да остане над 70% дори след 2000 цикъла на бързо зареждане.

Технически характеристики

KGM Torres EVX

Размери

Дължина: 4715 мм

Широчина: 1890 мм

Височина: 1715 мм

Междуосие: 2680 мм

Собствено тегло: 1915 кг

Нетен капацитет на батерията: 73,4 кВтч

Двигател

Тип: синхронен електромотор с постоянен магнит

Максимална мощност: 207 к.с.

Максимален въртящ момент: 339 Нм

Скоростна кутия: 1-степенна автоматична

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 175 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 8,1 секунди

Среден разход на електрическа енергия: 18,65 кВтч/100 км

Комбиниран автономен пробег (WLTP): 462 км

Цена на модела с ДДС: от 79 900 лева