Германската компания, която е най-големият автомобилопроизводител в Европа, съобщи днес, че чистата й печалба е нараснала с 14,1 процента през второто тримесечие, въпреки че приходите са намалели.

Броят на продадените автомобили обаче се е увеличил, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Печалбата на компанията е била 3,25 милиарда евро за периода април-юни, спрямо 2,85 милиарда за същия период миналата година. Приходите са спаднали с 2,2 процента до 50,98 милиарда евро, въпреки че има увеличение от 5,6 на сто в броя на продадените автомобили, който е достигнал 2,62 милиона.

Фолксваген отбеляза, че приходите са подкопани от "значителните негативни последици на валутния курс".

Според компанията търсенето на леки автомобили е продължило да расте през първото полугодие, но темпото на растеж е отслабнало и "регионалните тенденции са смесени".

Автомобилопроизводителят остави без промяна прогнозата си за резултатите за цялата 2014 година.