Интересът към моделите на американската компания е много голям, а цялото им портфолио е изградено от електромобили, докато по-големите концерни все още разчитат на отделни модели, които по-скоро могат да се определят като изключение от производството им на коли, оборудвани с двигатели с вътрешно горене.

Тази седмица обаче Tesla успя да изпревари по продажба китайският лидер, компанията BYD, която продава не само електрически, но и хибридни автомобили. По този начин Tesla недвусмислено доказа, че е решила всички проблеми с по-бавното производство, което пречеше много на развитието й преди година – две.

Според официалните данни, Tesla е успяла да продаде 807 954 електромобиила от 2014 до сега, докато китайският конкурент 787 150. Анализаторите отдават този успех на най-новата фабрика на компанията, която също се намира в Китай.

С моделите произведени в нея и продадени на местния пазар, продажбите скачат значително, а малко по-рано тази година Мъск обяви, че ще строи фабрика и е Европа, което допълнително ще ускори процеса по производство и продажби на електромобили.