Спортното подразделение AMG на Mercedes-Benz представи най-бързото купе в гамата на марката, което носи дългото име Mercedes-AMG GT 63 SE Performance. Под предния капак има скрит 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател, съединен с 9-степенна автоматична трансмисия AMG Speedshift MCT-9G с мокър съединител вместо конвертор на въртящия момент. За хибрида този двигател е настроен да произвежда максимална мощност от 612 к.с. и максимален въртящ момент 850 Нм, като още 14 к.с. по време на стартиране се добавят от стартер-генератор.

Вижте как изглежда новият Mercedes-AMG GT63 SE Performance   >>  >>  >>

На задната ос има електрически модул, който съчетава синхронен електромотор с мощност 204 к.с. и въртящ момент 320 Нм, двустепенна скоростна кутия и самоблокиращ се диференциал между осите. Трансмисията за задвижване на всички колела 4Matic+ има традиционен задвижващ вал. При нормален хибриден режим на шофиране той прехвърля мощността от двигателя с вътрешно горене към задната ос, докато електрическият мотор подпомага само задните колела. Но при движение в чисто електрически режим до 130 км/ч, карданът може да предава въртящ момент в обратна посока - от електрическия мотор към предните колела, като използва стандартната раздатъчна кутия и централен съединител.

Снимка: Mercedes

Литиево-йонната батерия е разположена над задния мост, работи на 400 волта, тежи 89 кг и има скромен капацитет от 6,1 кВтч, но може да се похвали с високо ниво на обмен на енергия. В номинален режим произвежда 70 кВт, а в пикова мощност може да достигне 150 кВт, но за не повече от 10 секунди. Усъвършенствана система за течно охлаждане, обхващаща всяка от 560 клетки, позволява поддържане на работна температура от около 45 градуса. Батерията може да се зарежда от електрически контакт но само с променлив ток и мощност до 3,7 кВт, като са осигурени четири нива на възстановяване. Пробегът в чисто електрически режим е само 13 км.

Снимка: Mercedes

Общата мощност на хибридната електрифицирана система E Performance е 816 к.с., а максималният въртящ момент е 1080 Нм. Теглото на хибрида все още не е разкрито, но със сигурност е в готовност да тегли прикачен товар от 2195 кг. За да спринтира от място до 100 км/ч, на хибридното купе със заредена батерия са му необходими само от 2,8 секунди и това е най-добрият резултат сред серийните модели на AMG.

Назад остава не само хибридният SL с постижение 2,9 секунди, но дори и уникалният автомобил Mercedes-AMG One, който ускорява също за 2,9 секунди. Чисто бензиновото купе AMG GT 63 с мощност 585 к.с. ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди. Максималната скорост обаче се е увеличила само символично - от 315 км/ч за бензиновата версия до 320 км/ч за хибрида.

Снимка: Mercedes

Подобно на бензиновия Mercedes-AMG GT 63, хибридът вече има шаси AMG Active Ride Control с адаптивни амортисьори, които са комбинирани в хидравлична система, която замества традиционните стабилизатори. Управляващата задна ос е оборудвана с електрически задвижващи механизми, като при скорости до 100 км/ч задните колела завиват в посока, обратна на предните, за да се подобри маневреността, а след 100 км/ч всички колела се завъртат в една посока за подобряване стабилността.

Снимка: Mercedes

Спирачките са оборудвани с 6-бутални механизми на предните колела и 1-бутални механизми на задните колела. Специално за хибрида диаметърът на карбоново-керамичните спирачни дискове е увеличен до 420 мм отпред и 380 мм отзад. Стандартни за новия модел са 20-инчовите джанти, но могат да бъдат поръчани и 21-инчови.

Комплексът от активна аеродинамика е същият като този на бензиновите купета. Под предната броня е монтирана "устна" от въглеродни влакна, която при достигане на скорост от 80 км/ч се простира надолу с 40 мм, а на задния капак има прибиращ се спойлер, за който има пет позиции.