Състезанията по офроуд Camel Trophy се провеждаха от 1980 до 2000 г. С изключение на първото приключение в горите на Амазонка, техен партньор винаги е бил Land Rover. Това се отразява по най-добрия възможен начин на имиджа на британската марка. В различни години за състезанието са използвани всъдеходите Range Rover, Land Rover Defender 90/110 и Land Rover Discovery, а накрая дори кросоувъри Land Rover Freelander. Сега компанията JLR (Jaguar Land Rover) реши самостоятелно и без участието на марката Camel да възроди този мощен маркетингов инструмент под формата на ново състезание, наречено Defender Trophy.

Defender 110 Trophy и Defender 110

Снимка: Land Rover

Условията и правилата на състезанието като цяло повтарят предишните серии Camel Trophy. Новото офроуд приключение означава не само покоряване на дивата природа с автомобили, но и преодоляване на различни допълнителни препятствия - например рафтинг по реки. В състезанието могат да участват национални отбори от повече от 50 държави. За целта те трябва да преминат квалификационните етапи, които ще започнат това лято.

Land Rover обнови Defender и подобри проходимостта му

Финалите на националните първенства ще се проведат през пролетта на следващата година, а кулминацията ще бъде офроуд експедиция в Африка. Основното състезание ще се излъчва онлайн, за да обхване възможно най-широка аудитория. За да участвате в селекцията, трябва да сте гражданин на страната, от която се подава заявлението. Допускат се участници над 23 години, които притежават международна шофьорска книжка, говорят свободно английски език и могат да плуват на разстояние най-малко 50 метра.

Defender 110 Trophy

Снимка: Land Rover

В чест на състезанието Defender Trophy вече е подготвен специален всъдеход Defender 110 Trophy Edition, който ще бъде пуснат в продажба. Автомобилите могат да бъдат боядисани в един от двата емблематични цвята - жълт Deep Sandglow и зелен Keswick.

По желание каросерията е покрита с матово защитно фолио. Защитните панели на каросерията са изработени от черна гланцирана пластмаса, монтирани са 20-инчови лети джанти, които успешно имитират класически стоманени щамповани джанти. Те са обути в гуми за всички терени All-Terrain. Всъдеходът е украсен с набор от подходящи графики и лога от серията Defender Trophy.

Вижте новия Land Rover Defender 110 Trophy  >>  >>  >>

Интериорът на специалното издание Defender 110 Trophy е тапициран с кожа Windsor, а арматурното табло вече е с големи вложки в цвета на каросерията на автомобила. Краищата на арматурното табло са украсени със специална емблема с лазерно гравиране. На праговете на вратите са поставени осветените лога на Trophy. Срещу доплащане се предлага комплект за експедиции, състоящ се от багажник на покрива, странични стълби и багажници, както и шнорхел и задни калници.

Defender 110 Trophy

Снимка: Land Rover

Новият Land Rover Defender 110 Trophy Edition се предлага с два задвижващи агрегата, от които да избирате. Версията D350 е с 3,0-литров 6-цилиндров редови турбодизелов мотор с мощност 350 к.с. със стартер-генератор, а модификацията P300e има напълно хибридна система, комбинираща 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и електромотор със системна мощност от 300 к.с. И двата варианта са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и задвижване на всички колела 4х4. Новият Defender 110 Trophy Edition вече може да бъде поръчан. Повече информация може да бъде получена в най-близкия дилър на Land Rover и "Мото-Пфое" в България.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.