Land Rover ще участва в Дакар с нов състезателен Defender от 2026 година
Всъдеходът е базиран на серийния модел Defender OCTA и се задвижва от 4,4-литровия V8-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор
Най-мощният вариант на в семейството на Land Rover Defender - Defender OCTA, ще формира основата на състезателния автомобил Defender за Дакар и Световния рали рейд шампионат на ФИА от 2026 г. Всъдеходът ще демонстрира екстремните си способности в най-тежките офроуд състезания в света. Специално подготвените състезателни автомобили ще споделят архитектурата, трансмисията и задвижването на Defender OCTA, съгласно правилата на Дакар и W2RC, за да демонстрират неговите неудържими възможности и издръжливост.
Мощността ще се осигурява от 4,4-литровия V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор на Defender OCTA. Всеобхватна програма за тестове и разработка на състезателния Defender вече е в ход. Кулминацията ѝ ще бъде в тестови събития и ще завърши с пълното представяне на отбора по-късно тази година, преди началото на Дакар и Световния рали рейд шампионат на ФИА през 2026 г.
Неудържимата способност за преодоляване на различни терени и сила са в основата на всеки Defender, а тези качества са от съществено значение за всеки състезателен рали рейд автомобил. Изборът на най-бързия и най-способния Land Rover Defender, произвеждан някога - Defender OCTA, за основа на програмата за рали рейд на британската приключенска марка, е напълно естествен. Defender ще участва с два състезателни автомобила в петте кръга на Световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC) в категорията Stock за автомобили, базирани на серийни модели, а от 2026 г. ще се състезава с три автомобила в ключовото събитие на шампионата - рали Дакар.
Новите правила, целящи да направят категорията Stock значително по-конкурентна, ще бъдат въведени до 2026 г., поради причината че ФИА и организаторите на Дакар реагират на нарастващата популярност на високопроизводителните автомобили 4х4 и SUV. Именно повишената производителност, която новите правила позволяват, прави категорията Stock идеална за автентично демонстриране на изключителната издръжливост и възможности на Defender.
В основата на Land Rover Defender OCTA е неговата здрава архитектура D7x, запазена за екстремни условия за състезателните автомобили. Базирана на леката алуминиева монокок конструкция, която е в основата на всеки Defender, тя е три пъти по-здрава от традиционните конструкции, базирани на рама и осигурява впечатляваща устойчивост на усукване. Тази вродена издръжливост, в съчетание със специално разработената геометрия и динамичен дизайн на Defender OCTA, го направи естествен избор за основа на програмата на Land Rover Defender за Дакар.
"Предизвикателството да се справим с най-трудното рали рейд състезание в света е върховното изпитание за най-екстремния ни Defender досега. Знаем, че Дакар ще бъде грандиозно предизвикателство, но Defender OCTA съчетава огромна производителност с характерните за Land Rover възможности и издръжливост - перфектната основа за това, което съм убеден, че ще бъде много конкурентен рали рейд автомобил", сподели Марк Камерън, управляващ директор на Land Rover Defender.
"Надпреварата на Defender в Дакар ще бъде много вълнуващо предизвикателство. Имахме визия за бъдещето на автомобили, базирани на серийни модели в рали рейда, така че беше много положително да се обединим с ФИА и други производители и да работим съвместно за създаването на новия правилник за категорията Stock. Сега разполагаме с подходящата платформа, за да демонстрираме истински възможностите на Defender в най-голямото предизвикателство в офроуд моторните спортове. Предстои ни година на детайлна подготовка, тестове и обучение, за да сме готови за Дакар 2026. Екипът вече е в напреднала фаза и с нетърпение очакваме да се състезаваме както в Дакар, така и във W2RC - най-тежките офроуд състезания в света", сподели Джеймс Баркли, управляващ директор JLR Motorsport.