General Motors работи по електрически Corvette?
Компанията смята да не избързва с електрификацията, но няма да е неподготвена за нея
Много автомобилни производители вече пуснаха електрически версии на емблематични модели, предлагайки на клиентите си алтернатива. Ще поеме ли General Motors по този път с легендарния Corvette или ще опази модела от 180-градусовия завой, който автомобилната индустрия подготвя?

Chevrolet Corvette получи обновен интериор с нови екрани и без бутони
Chevrolet Corvette се завърна на европейския пазар през 2020 г. Осмото поколение (C8) е първото, предлагано на Стария континент от времето на C6. Продажбите на C7 в Европа спряха през август 2019 г. заради новите еко регулации.
До 2035 г. европейският пазар се насочва към изцяло електрически нови автомобили — независимо дали феновете на бензина го одобряват или не. За да остане Corvette на континента, GM ще трябва да направи сериозен завой.
В Европа вече се продава електрифицираната версия E-Ray, която комбинира 6,2-литров V8 двигател с електромотор за обща мощност от 655 к.с. Осемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя предава тягата към четирите колела, правейки E-Ray първата AWD Corvette в историята.
E-Ray ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и изминава четвърт миля за 10,5 секунди при скорост от 209 км/ч — най-бързата Corvette, произвеждана до момента. Максималната ѝ скорост достига 295 км/ч.
Въпреки успеха на E-Ray, General Motors няма планове да създава изцяло електрическа Corvette само за да отговори на регулациите, казва главният инженер на модела Тони Рома пред Autocar по време на фестивала в Гудууд.
"Обсъждаме какво би било необходимо, за да направим достатъчно способен автомобил, но засега това е още научна фантастика", добавя той. Corvette ще запази своя атмосферен V8, докато регулациите го позволяват.
GM дори няма планове за plug-in хибрид, въпреки че конкуренти като Ferrari и Lamborghini вече представиха своите PHEV модели (SF90 и Revuelto). Рома обяснява, че E-Ray сам зарежда батерията си и не изисква специална намеса от водача.
Но това не значи, че GM не са мислили за електромобил.
Дизайнерското студио на GM в Лиймингтън Спа, Англия, вече показа концепт на Corvette EV, с нисък профил, "гълуинг" врати и разпознаваемото разделено задно стъкло от легендарната C2 от 1963 г. Визията му е толкова футуристична, че много хора мислят, че гледат CGI.
Рома подчертава, че ако някога се появи електрическа Corvette, тя трябва да бъде емоционално ангажираща, а не просто бърза. "0 до 100" вече е "безсмислена метрика", твърди той, тъй като седани като Lucid Air Sapphire и Tesla Model S го постигат под 2 секунди.
Corvette вече има "скоростни чудовища" като ZR1 и ZR1X, така че акцентът трябва да се премести от цифрите към изживяването.
GM вече предлага на европейския пазар електрическия Cadillac Lyriq и Optiq, а също обмисля пускането на Chevrolet Blazer и Equinox EV. На пазар, доминиран от Tesla Model Y, това изглежда като достатъчно електрифициране — засега.
GM добре знае, че електрически Corvette няма да бъде посрещната с ентусиазъм от феновете на бензина.
Можем да си спомним за негативизма по Mustang Mach-E, когато той дебютира през 2019 г. Но през 2024 г. Mach-E надмина по продажби класическия Mustang — 51 745 срещу 44 003 продадени бройки.
Засега General Motors изглежда решена да изчака — и да направи правилния ход, когато времето настъпи.