През 2019 г. осмото поколение на Chevrolet Corvette направи революция като премина от монтиран отпред двигател към средно разположен мотор. Жизненият цикъл на Corvette C8 още не е приключил, но компанията General Motors вече мисли за наследник и поиска от дизайнерските си студиа по света да предложат своята визия за деветото издание на Corvette.

Вижте как може да изглежда бъдещият Chevrolet Corvette C9  >>  >>  >>

Първо показа визията си за новия Corvette новооткритото дизайнерско студио в британския град Роял Лемингтън Спа, който се намира близо до Бирмингам, ръководено от Джулиан Томсън. Новото студио е сравнително малко, в него работят около 30 души, но разполага с цялото необходимо оборудване за пълноценно проектиране на виртуални прототипи и координатна машина за създаване на глинени модели.

Снимка: Chevrolet

Дизайнерът Джулиан Томсън преди това е работил в Jaguar. По време на кариерата си британецът успява да работи за Ford, Volkswagen и Audi, но може би най-известното му и елегантно творение е първото поколение Lotus Elise. Томсън продължи да работи почти 20 години в Jaguar, където беше дясната ръка на Иън Калъм, а през 2021 г. напусна JLR. Сега, под крилото на General Motors, Джулиан Томсън се завърна и създаде грандиозна концептуална кола, която може да бъде приета като основа за бъдещия суперавтомобил Chevrolet Corvette.

Снимка: Chevrolet

Новият Corvette от екипа на Джулиан Томсън изглежда ясно със средно разположен двигател, което означава, че има силно изместен напред кокпит, въпреки факта, че зад него няма двигател с вътрешно горене - предполага се, че деветото поколение на Corvette ще бъде изцяло електрически суперавтомобил. Въпреки че концептуалният автомобил е замислен като електрическо превозно средство, от General Motors вече побързаха да успокоят феновете и увериха, че предстоящото девето поколение Corvette определено ще има модификация с традиционен бензинов V8 двигател.

Снимка: Chevrolet

Общата дължина на прототипа е 4669 мм, широчината е 2178 мм, височината - 1033 мм, седалката на водача е разположена на височина 127 мм над земята. Основната външна характеристика на концептуалния Corvette е надлъжно усилващо ребро, вдъхновено както от защитната дъга HALO, използвана при модерните болиди от Формула 1.

Също така колата се отличава с разделеното задно стъкло, напомнящо за второто поколение на купето Chevrolet Corvette Sting Ray. Централното предно ребро е направило възможно премахването на предните странични колони на каросерията и позволява на водача да има перфектна видимост, което е особено важно във всеки завой. Вратите тип "крило на чайка" се издигат заедно с половинките на предното стъкло.

Снимка: Chevrolet

Корпусът на концептуалния автомобил няма изпъкнали аеродинамични елементи, като основният акцент е върху вътрешната аеродинамика, включително сложен профил на дъното, напомнящ на морски катамарани и вграден вентилатор, който създава зона на ниско налягане под колата, така че да осигури максимално притискане към асфалта, като McMurtry Speirling и Gordon Murray T.50 . Предните джанти са 22-инчови, а задните са 23-инчови.

Снимка: Chevrolet

По-късно тази година и други дизайнерски студия на General Motors ще представят своите версии на новия Corvette. Възможно е във втория концептуален автомобил, върху който работи дизайнерското студио в Лос Анджелис, да се появи двигател с вътрешно горене. Той трябва да бъде показан през пролетта или лятото на тази година. Дебютът на третата и последна концепция в тази програма е насрочен за август. Той ще бъде създаден в централата на General Motors в Детройт.

След като проучи реакцията на обществеността, компанията ще вземе решение кой от проектите в крайна сметка ще стане отправна точка за развитието на серийния Corvette от деветото поколение. Премиерата на серийната суперкола Chevrolet Corvette C9 е ориентировъчно насрочена за 2028 г.