Бъдещият Chevrolet Corvette ще бъде електрически и с бензинов двигател V8
Дизайнерското студио на General Motors в Обединеното кралство разкри първия си проект за следващото поколение на модела
През 2019 г. осмото поколение на Chevrolet Corvette направи революция като премина от монтиран отпред двигател към средно разположен мотор. Жизненият цикъл на Corvette C8 още не е приключил, но компанията General Motors вече мисли за наследник и поиска от дизайнерските си студиа по света да предложат своята визия за деветото издание на Corvette.
Вижте как може да изглежда бъдещият Chevrolet Corvette C9 >> >> >>
Първо показа визията си за новия Corvette новооткритото дизайнерско студио в британския град Роял Лемингтън Спа, който се намира близо до Бирмингам, ръководено от Джулиан Томсън. Новото студио е сравнително малко, в него работят около 30 души, но разполага с цялото необходимо оборудване за пълноценно проектиране на виртуални прототипи и координатна машина за създаване на глинени модели.
Дизайнерът Джулиан Томсън преди това е работил в Jaguar. По време на кариерата си британецът успява да работи за Ford, Volkswagen и Audi, но може би най-известното му и елегантно творение е първото поколение Lotus Elise. Томсън продължи да работи почти 20 години в Jaguar, където беше дясната ръка на Иън Калъм, а през 2021 г. напусна JLR. Сега, под крилото на General Motors, Джулиан Томсън се завърна и създаде грандиозна концептуална кола, която може да бъде приета като основа за бъдещия суперавтомобил Chevrolet Corvette.
Новият Corvette от екипа на Джулиан Томсън изглежда ясно със средно разположен двигател, което означава, че има силно изместен напред кокпит, въпреки факта, че зад него няма двигател с вътрешно горене - предполага се, че деветото поколение на Corvette ще бъде изцяло електрически суперавтомобил. Въпреки че концептуалният автомобил е замислен като електрическо превозно средство, от General Motors вече побързаха да успокоят феновете и увериха, че предстоящото девето поколение Corvette определено ще има модификация с традиционен бензинов V8 двигател.
Общата дължина на прототипа е 4669 мм, широчината е 2178 мм, височината - 1033 мм, седалката на водача е разположена на височина 127 мм над земята. Основната външна характеристика на концептуалния Corvette е надлъжно усилващо ребро, вдъхновено както от защитната дъга HALO, използвана при модерните болиди от Формула 1.
Също така колата се отличава с разделеното задно стъкло, напомнящо за второто поколение на купето Chevrolet Corvette Sting Ray. Централното предно ребро е направило възможно премахването на предните странични колони на каросерията и позволява на водача да има перфектна видимост, което е особено важно във всеки завой. Вратите тип "крило на чайка" се издигат заедно с половинките на предното стъкло.
Корпусът на концептуалния автомобил няма изпъкнали аеродинамични елементи, като основният акцент е върху вътрешната аеродинамика, включително сложен профил на дъното, напомнящ на морски катамарани и вграден вентилатор, който създава зона на ниско налягане под колата, така че да осигури максимално притискане към асфалта, като McMurtry Speirling и Gordon Murray T.50 . Предните джанти са 22-инчови, а задните са 23-инчови.
По-късно тази година и други дизайнерски студия на General Motors ще представят своите версии на новия Corvette. Възможно е във втория концептуален автомобил, върху който работи дизайнерското студио в Лос Анджелис, да се появи двигател с вътрешно горене. Той трябва да бъде показан през пролетта или лятото на тази година. Дебютът на третата и последна концепция в тази програма е насрочен за август. Той ще бъде създаден в централата на General Motors в Детройт.
След като проучи реакцията на обществеността, компанията ще вземе решение кой от проектите в крайна сметка ще стане отправна точка за развитието на серийния Corvette от деветото поколение. Премиерата на серийната суперкола Chevrolet Corvette C9 е ориентировъчно насрочена за 2028 г.