Chevrolet представи най-мощния и бърз Corvette ZR1X за всички времена
Американската хиперкола стана хибрид с 5,5-литров двигател V8, електромотор и задвижване на четирите колела
Американският автомобилен гигант General Motors продължава да развива гамата на суперколите със средно разположен двигател Chevrolet Corvette от поколение C8 и повишава степента на производителност. Сега е представена е най-мощната версия от гамата на Chevrolet Corvette, наречена ZR1X с хибридно задвижване, базирано на 5,5-литров V-образен 8-цилиндров двигател LT7 с два турбокомпресора, спортна динамика и огромни карбоново-керамични спирачки. Новият Chevrolet Corvette ZR1X ще се появи в продажба в края на тази година.
Вижте как изглежда новият Chevrolet Corvette ZR1X >> >> >>
Очакваше се най-мощният хибриден Chevrolet Corvette C8 да бъде наречен Zora в чест на инженера, разработил първия Corvette, но маркетолозите на General Motors предпочетоха индекса ZR1X, в който буквата X обозначава задвижване на всички колела. По същество Corvette ZR1X е Corvette ZR1 със задно задвижване, към който те добавиха хибридна надстройка от Corvette E-Ray, което доведе до най-мощния и бърз сериен Corvette в историята на модела.
Новият Chevrolet Corvette ZR1X има същата схема като Corvette E-Ray, само компонентите са различни, тоест Corvette ZR1X е паралелен хибрид, при който бензиновият двигател и електромоторът не са механично свързани помежду си. Бензиновият 5,5-литров двигател V8 LT7 с два турбокомпресора, монтиран надлъжно пред задния мост, произвежда 1079 к.с. и 1123 Нм, като върти задните колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя.
Предните колела на Chevrolet Corvette ZR1X се задвижват от електромотор с максимална мощност от 189 к.с. и 197 Нм. Литиево-йонната батерия на Corvette ZR1X е с капацитет 1,9 кВтч, но изходната мощност и работното напрежение са увеличени, което е направило възможно повишаването на мощността на електромотора. Батерията не може да се зарежда от външен източник, а се зарежда автоматично по време на регенеративно спиране или принудително чрез натискане на бутона Charge+. Максималната комбинирана мощност на хибридната система е 1250 к.с., а максималният въртящ момент е 1320 Нм, налични при активиране на функцията Push-to-Pass от волана.
Новият Chevrolet Corvette ZR1X ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди, изминава четвърт миля (402 метра) за по-малко от 9 секунди. Максималната скорост все още не е разкрита. При 257,5 км/ч задвижването на предния мост се изключва, което означава, че Corvette ZR1X става със задно задвижване, подобно на Corvette ZR1, чиято максимална скорост е 375 км/ч.
Новият Chevrolet Corvette ZR1X изглежда почти идентично с Corvette ZR1 и предлага подобен набор от опции, включително усъвършенстван аеродинамичен бодикит от въглеродни влакна, който генерира над 540 кг притискателна сила. Пакетът ZTK Performance включва по-твърди пружини на окачването и гуми с по-добро сцепление Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Стандартните гуми са Michelin Pilot Sport 4 S.
Стандартно са включени и адаптивни амортисьори, както и най-ефективните в историята на Corvette карбоново-керамични спирачки Alcon с диаметър 420 мм и 10-бутални апарати на предната ос и 6-бутални отзад. Новият Corvette ZR1X дебютира и с екстремния режим на шофиране PTM Pro, който скоро ще се появи и в други версии на суперколата. Този режим изключва стабилизиращата система ESC и системата против приплъзване.
Интериорът на Corvette ZR1X вече е актуализиран за моделната 2026 година , което означава, че има три екрана на арматурното табло и намален брой физически бутони. Карбоновите декоративни елементи са широко използвани в облицовката. Цената на Chevrolet Corvette ZR1X ще бъде обявена преди началото на продажбите в края на тази година. Според американските медии тя да бъде поне 250 000 долара. Версията ZR1X ще се предлага и в каросерия Targa, както и като кабриолет със сгъваем твърд покрив.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.