Nissan обнови хибридната си система за по-нисък разход и по-тихо пътуване
Благодарение на уникалната технология e-POWER, кросоувърът Nissan Qashqai постига разход от 4,5 л/100 км и автономен пробег от 1200 км
Уникалната хибридна технология e-POWER на Nissan беше представена за пръв път в Европа преди четири години. Тя е разработена, за да осигури усещане за електрическо задвижване без необходимост от зареждане в мрежата. Технологията гарантира плавно, безпроблемно ускорение и финес на електромобил, съчетани с ежедневното удобство на традиционното задвижване на автомобил с двигател с вътрешно горене. Тази система от следващо поколение е цялостно преработена за още по-добра горивна ефективност, по-ниски емисии и по-висока прецизност.
Вижте Nissan Qashqai с обновената технология e-POWER >> >> >>
Сега Nissan пуска усъвършенствана форма на своята хибридна технология e-POWER за по-нисък разход, по-ниски емисии на въглероден диоксид и по-тихо пътуване. Обновената технология e-POWER ще бъде внедрена в новия Nissan Qashqai и допълнително ще улесни прехода от конвенционални автомобили на гориво към електромобили с нулеви емисии.

Новият Nissan Qashqai - фейслифт или напълно нов модел (галерия и видео)
В основата на технологията e-POWER стои уникален принцип, който осигурява реални ползи за клиентите. Бензиновият двигател се използва само за генериране на електроенергия, която се разпределя директно към електромотора за задвижване на колелата, както и за зареждане на батерията, ако е необходимо. За разлика от традиционните хибриди, тук няма сложна скоростна кутия и съединител, които да комбинират бензиновата и електрическата енергия за задвижване на колелата.
Това означава, че реакцията е мигновена и задвижването е винаги плавно, точно както при колите на ток. Подобно на тях, регенеративната спирачна система на системата e-POWER преобразува кинетичната енергия в електрическа, която се връща обратно в батерията. Новата форма на технологията e-POWER възприема тази концепция и я издига още по-високо, за да осигури най-добрия в класа си баланс между динамика и прецизност, подобни на тези на електромобил, и реална горивна ефективност, но с пробега и гъвкавостта на традиционния автомобил с бензинов двигател.
Обновената технология e-POWER внася значителни подобрения във всяка ключова област. Благодарение на нея, кросоувърът Nissan Qashqai вече постига разход от едва 4,5 л/100 км, който му осигурява автономен пробег от 1200 км. Емисиите на CO2 са намалени от 116 г/км до 102 г/км, което е с 12% спрямо сегашното поколение. Шумът в купето е намален с до 5,6 децибела в сравнение с текущата генерация, което допринася за усещане, сравнимо с това при електромобил. Обновената технология e-POWER дава над 14 к.с. допълнителна мощност в режим "Спорт", които спомагат за по-отзивчиви реакции и по-динамично ускорение.
Сериозни промени в агрегата
В основата на новия вариант на технологията e-POWER е модулният задвижващ агрегат "5 в 1", който обединява двигателя, генератора, инвертора, редуктора и мултипликатора в компактен и по-лек пакет. В комбинация с подобренията в калибрирането на двигателя и звукоизолацията, системата намалява както шума, така и вибрациите при натоварване. Съставните части са значително преработени, мощността на двигателя е увеличена на 204 к.с., като батерията е непроменена - 2,1 кВтч. Независимо че конфигурацията на 1,5-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател е същата като при сегашната версия, агрегатът е изцяло нов и разработен за технологията e-POWER.
В него е използвана патентованата от Nissan концепция за изгаряне STARC, която подобрява топлинната ефективност с до 42% чрез стабилизиране на изгарянето в цилиндъра, което позволява на двигателя да работи по-тихо и ефективно при по-ниски скорости. Монтиран е нов, по-голям турбокомпресор, което повишава ефективността и позволява намаляване на оборотите на двигателя с 200 об/мин при шофиране по магистрала, което допринася за по-ниското общо ниво на шума.
Допълнителна ефективност на двигателя е постигната чрез преминаването към моторно масло 0W16, което намалява вътрешното триене. Клиентите ще оценят и новите, по-дълги сервизни интервали, които са удължени от 15 000 км на 20 000 км. Крайният резултат от всички промени е, че Nissan Qashqai, оборудван с новия вариант на e-POWER, постига 16% по-нисък разход на гориво в градски условия и 14% по-нисък разход на гориво на магистрала в сравнение с настоящото поколение.
"Тази нова версия на технологията e-POWER отразява всичко, което сме научили от разработването на системи за задвижване с електромотори за Европа. Анализирахме това, което работеше в предходните ни поколения, това, което се хареса най-много на клиентите и преработихме системата, за да осигурим максимална ефективност, по-ниски емисии и по-тихо и по-изтънчено задвижване - всичко това със същата динамика като на модерен, дизелов двигател. Горди сме, че новата версия на e-POWER вече предлага най-добрите в класа си горивна ефективност и емисии", заяви Дейвид Мос, старши вицепрезидент на Nissan AMIEO, отговарящ за регионалните изследвания и разработки.
Разумна стъпка към електрификация
За много шофьори преминаването към изцяло електрически автомобил все още е свързано с колебания и въпроси - за зареждането, пробега, инфраструктурата и промяната на навиците. Тук се намесва технологията e-POWER. Със своето изцяло електрическо задвижване и без изискване за включване към електрическата мрежа, новият вариант на системата e-POWER предлага ясна и уверена стъпка към електрифицираното шофиране, съчетавайки плавността и мигновената реакция на електромобила с познатата автономия и удобство на двигателя с вътрешно горене.
Системата e-POWER предлага изживяването на електромобил, без да се сблъсква с предполагаемите предизвикателства и общите схващания, които все още могат да възпрат някои водачи да преминат към изцяло електрическо задвижване. И тъй като при системата e-POWER двигателят никога не участва в задвижването на колелата, усещането при шофиране е изцяло електрическо, без превключване на предавките, без забавяне на мощността и с минимален шум от двигателя при ниски скорости. И все пак, за разлика от електрическите автомобили с батерии, зареждането с гориво става на всяка бензиностанция.
"Това поколение на технологията e-POWER е резултат от съчетаването на нашите познания за клиентите с визията на Nissan за електрифицирани задвижвания. То доразвива обещанието на e-POWER, като осигурява много по-добра ефективност, без да прави компромис с динамиката. Най-добра горивна ефективност и пробег, дори на магистрала, с приятно, плавно, ежедневно шофиране като при електромобил. И всичко това, без да се променя начинът, по който сме свикнали да живеем с традиционния автомобил. Повече от всякога той представлява безпроблемен преход за нашите клиенти към пълноценно електрическо задвижване и ключов стълб на нашата стратегия за електрификация", добави Клиодна Лайънз, регионален вицепрезидент, планиране на продукти и услуги на Nissan AMIEO.
Продажбите на новия Nissan Qashqai, оборудван с обновената технология e-POWER, стартират в Европа през септември тази година.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.