Разработката на Renault 5 Turbo 3E - модерна, изцяло електрическа интерпретация на легендарните Renault 5 Turbo и Turbo 2 от 80-те години на миналия век, достигна важен етап. На 5 и 6 октомври 2025 г. два прототипа бяха публично тествани за първи път в Калви, остров Корсика.

Вижте новото Renault 5 Turbo 3E   >>  >>  >>

Тестовете се проведоха в навечерието на историческата обиколка на Корсика и последваха месеци интензивна развойна работа от инженерите на Alpine, отговорни за конструирането на това уникално превозно средство. Така можем да видим колко страхотно изглежда Renault 5 Turbo 3E в реалния живот.

Renault 5 Turbo 3E Снимка: Renault

Renault 5 Turbo 3E се смята за първия модел в новия клас електрически мини суперколи. С дължина от само 4,08 метра и ширина от 2,03 метра, автомобилът е особено компактен. Дизайнът му е вдъхновен от настоящото Renault 5 E-Tech еlectric, но особено от легендарното Renault 5 Turbo от миналото.

Инженерите са се фокусирали върху максимална пъргавина, високо ускорение и впечатляващи възможности за дрифт. Задвижването се осигурява от два електромотора на главините на колелата, всеки от които произвежда мощност от 277,5 к.с. Заедно те произвеждат 555 к.с. и 4800 Нм въртящ момент. Автомобилът постига разпределение на теглото 43/57 и съотношение мощност-тегло от 2,5, което позволява оптимален баланс между пъргавина и производителност.

Renault 5 Turbo се завръща като електромобил с над 500 конски сили

Платформата на Renault 5 Turbo 3E е специално разработена алуминиева конструкция, допълнена от компоненти от въглеродни влакна в горните части на пода на автомобила и кабината. Тази концепция осигурява ниско тегло и висока твърдост. Окачването е базирано на система с двойни носачи отпред и отзад, което допълнително оптимизира сцеплението и управлението.

Renault 5 Turbo 3E Снимка: Renault

Демонстрационните тестове се проведоха пред публика на затворена писта в пристанището на Калви, както и на легендарните специални етапи на "Нотр Дам де ла Сера" и "Монтегроссо". Прототипите носеха специални ливреи: единият модел в черно, жълто и бяло като почит към Обиколката на Корсика, другият в червено, синьо и бяло, напомнящи за Renault Maxi 5 Turbo, управляван от Жан Раньоти, победител в Обиколката на Корсика през 1985 г. Автомобилите бяха управлявани от посланика на Renault Жулиен Соние, който вече има множество победи в ралита.

Renault 5 Turbo 3E Снимка: Renault

Технически Renault 5 Turbo 3E разполага с батерия с капацитет 70 кВтч, 800-волтова архитектура и система за зареждане с постоянен ток с мощност до 330 кВт, което позволява зареждането на батерията от 15 до 80% само за 15 минути. Автомобилът тежи по-малко от 1450 кг и ускорява от 0 до 100 км/ч за под 3,5 секунди. Обявеният пробег по WLTP е над 400 км.

Renault 5 Turbo 3E Снимка: Renault

Продажбите вече са възможни чрез резервации, като цените започват от 160 000 евро с ДДС. Клиентите могат да направят депозит от 50 000 евро и по този начин да имат приоритет при закупуване на един от 1980-те екземпляра - брой, напомнящ за годината, в която е пуснат оригиналът.

От началото на 2026 г. купувачите могат да персонализират автомобила си, като изберат боядисване, материали и интериор по свой вкус. Окончателната поръчка ще бъде направена през първата половина на 2027 г., а първите автомобили са планирани за доставка през същата година.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.