Ferrari разкри платформата на първия си електрически автомобил
Италианската компания показа технологията на задвижване, а премиерата на модела е планирана за пролетта
Италианската компания Ferrari разкри основните технически спецификации и платформата на първия си електрически модел, известен в момента под работното заглавие Elettrica. Това ще бъде четириместен модел в стил Gran Tourismo със задвижване на всички колела и тегло почти 2300 кг.
Вижте платформата, окачването и моторите на Ferrari Elettrica >> >> >>
Четирите му електромотора ще произвеждат комбинирана максимална мощност над 1000 к.с., благодарение на което електрическото Ferrari ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и ще предлага автономен пробег от над 530 км с едно зареждане според цикъла WLTP. Пълното представяне на Ferrari Elettrica ще се състои през пролетта на 2026 г.
Първият електрически автомобил на Ferrari се разработва от 2020 г. Вторият електрически модел на Ferrari, както беше разкрито миналото лято, е отложен. Дизайнът и търговското име на първия електрически автомобил на Ferrari ще бъдат разкрити в началото на следващата година, но сега компанията разкри почти цялата технология.
Новото Ferrari Elettrica използва собствена платформа, изработена от 75% рециклиран алуминий - изключително екологичен дизайн, който значително намалява въглеродния отпечатък от производството. Типът каросерия все още не е разкрит, но ще бъде четириместен. Ferrari Elettrica вероятно ще бъде кръстоска между Ferrari FF Shooting brake и кросоувъра Purosangue.
Междуосието на Ferrari Elettrica е 2960 мм, целевото му собствено тегло е 2300 кг, а разпределението на теглото между осите е 47/53. Напълно независимото активно окачване от трето поколение води началото си от кросоувъра Purosangue и суперколата Ferrari F80, които са известни с използването на регулируеми амортисьори Multimatic с 48-волтови задвижващи механизми.
Ferrari Elettrica обаче има своя собствена архитектура и геометрия. Задното окачване на модела, заедно със задния силов модул, е монтирано към уникална куха лята подрама, която от своя страна е закрепена към каросерията чрез гумено-метални опори или безшумни блокове - това решение помага за намаляване на шума и вибрациите в кабината.
Задното окачване също така интегрира кормилен механизъм, който осигурява пълно управление, с максимален ъгъл на завиване отзад от 2,15 градуса във всяка посока. Спирачките са карбоново-керамични. Ferrari разработи свои собствени синхронни електромотори с постоянни магнити, общо четири - по един за всяко колело.
Предният силов модул е по същество същият като този на хибридния суперавтомобил Ferrari F80. Двата му електромотора произвеждат комбинирана максимална мощност от 285,5 к.с., а максималният въртящ момент на колелата е 3500 Нм. Този модул, включително цялата силова електроника и скоростната кутия, тежи 65 кг.
Задният силов модул тежи 129 кг, максималната комбинирана мощност на двата му електродвигателя е 843 к.с., а максималният въртящ момент на колелата е 8000 Нм. Задният силов модул е основният, докато предният е спомагателен. Електромоторите на предния модул могат да бъдат напълно изключени от колелата, за да се намалят загубите.
Задвижващият агрегат има режими на шофиране Dry, Wet, Ice, Sport и ESC-Off, докато управлението на батерията може да се регулира с три избираеми режима: Range (максимален пробег), Tour (балансиран режим) и Performance (максимална производителност).
Батерията на Ferrari Elettrica се произвежда от самата компания, с максимално напрежение 880 волта и максимална мощност на зареждане 350 кВт. Пълният ѝ капацитет е 122 кВтч, а пробегът с едно зареждане би трябвало да надвишава 530 км според цикъла WLTP.
Теглото на батерията не е уточнено, но дизайнът няма опаковка на клетките в един корпус. Батерията се състои от 15 модула, всеки от които съдържа 14 клетки или общо 210 клетки. Всеки модул е оборудван със собствена охладителна система и контролен блок. За по-лесен ремонт или подмяна, батерията е сменяема, което улеснява механиците да я извадят от каросерията.
Бъдещото Ferrari Elettrica ще разполага и със система за възпроизвеждане на звуци, типични за много съвременни електромобили, генерирани от високоговорителите, докато силовият агрегат работи. Ferrari обаче подчертава, че звукът му не е изкуствен, а реален, взет директно от електромоторите и усилен като електрическа китара.
Ferrari Elettrica ще бъде с ограничена максимална скорост от 310 км/ч. Пиковата мощност е посочена като над 1000 к.с., което означава, че не е ясно дали това ще бъде сумата от предния и задния електромотор. Ако е така, тя ще бъде максимум 1128 к.с. Цената на Ferrari Elettrica ще бъде много висока, оставяйки всички електромобили далеч назад.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.