Италианската компания Ferrari разкри основните технически спецификации и платформата на първия си електрически модел, известен в момента под работното заглавие Elettrica. Това ще бъде четириместен модел в стил Gran Tourismo със задвижване на всички колела и тегло почти 2300 кг.

Вижте платформата, окачването и моторите на Ferrari Elettrica  >>  >>  >>

Четирите му електромотора ще произвеждат комбинирана максимална мощност над 1000 к.с., благодарение на което електрическото Ferrari ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди и ще предлага автономен пробег от над 530 км с едно зареждане според цикъла WLTP. Пълното представяне на Ferrari Elettrica ще се състои през пролетта на 2026 г.

Платформата на Ferrari Elettrica Снимка: Ferrari

Първият електрически автомобил на Ferrari се разработва от 2020 г. Вторият електрически модел на Ferrari, както беше разкрито миналото лято, е отложен. Дизайнът и търговското име на първия електрически автомобил на Ferrari ще бъдат разкрити в началото на следващата година, но сега компанията разкри почти цялата технология.

Новото Ferrari Elettrica използва собствена платформа, изработена от 75% рециклиран алуминий - изключително екологичен дизайн, който значително намалява въглеродния отпечатък от производството. Типът каросерия все още не е разкрит, но ще бъде четириместен. Ferrari Elettrica вероятно ще бъде кръстоска между Ferrari FF Shooting brake и кросоувъра Purosangue.

Платформата на Ferrari Elettrica Снимка: Ferrari

Междуосието на Ferrari Elettrica е 2960 мм, целевото му собствено тегло е 2300 кг, а разпределението на теглото между осите е 47/53. Напълно независимото активно окачване от трето поколение води началото си от кросоувъра Purosangue и суперколата Ferrari F80, които са известни с използването на регулируеми амортисьори Multimatic с 48-волтови задвижващи механизми.

Ferrari Elettrica обаче има своя собствена архитектура и геометрия. Задното окачване на модела, заедно със задния силов модул, е монтирано към уникална куха лята подрама, която от своя страна е закрепена към каросерията чрез гумено-метални опори или безшумни блокове - това решение помага за намаляване на шума и вибрациите в кабината.

Окачването на Ferrari Elettrica Снимка: Ferrari

Задното окачване също така интегрира кормилен механизъм, който осигурява пълно управление, с максимален ъгъл на завиване отзад от 2,15 градуса във всяка посока. Спирачките са карбоново-керамични. Ferrari разработи свои собствени синхронни електромотори с постоянни магнити, общо четири - по един за всяко колело.

Предният силов модул е по същество същият като този на хибридния суперавтомобил Ferrari F80. Двата му електромотора произвеждат комбинирана максимална мощност от 285,5 к.с., а максималният въртящ момент на колелата е 3500 Нм. Този модул, включително цялата силова електроника и скоростната кутия, тежи 65 кг.

Предния електромотор на Ferrari Elettrica Снимка: Ferrari

Задният силов модул тежи 129 кг, максималната комбинирана мощност на двата му електродвигателя е 843 к.с., а максималният въртящ момент на колелата е 8000 Нм. Задният силов модул е основният, докато предният е спомагателен. Електромоторите на предния модул могат да бъдат напълно изключени от колелата, за да се намалят загубите.

Задвижващият агрегат има режими на шофиране Dry, Wet, Ice, Sport и ESC-Off, докато управлението на батерията може да се регулира с три избираеми режима: Range (максимален пробег), Tour (балансиран режим) и Performance (максимална производителност).

Задния електромотор на Ferrari Elettrica Снимка: Ferrari

Батерията на Ferrari Elettrica се произвежда от самата компания, с максимално напрежение 880 волта и максимална мощност на зареждане 350 кВт. Пълният ѝ капацитет е 122 кВтч, а пробегът с едно зареждане би трябвало да надвишава 530 км според цикъла WLTP.

Теглото на батерията не е уточнено, но дизайнът няма опаковка на клетките в един корпус. Батерията се състои от 15 модула, всеки от които съдържа 14 клетки или общо 210 клетки. Всеки модул е оборудван със собствена охладителна система и контролен блок. За по-лесен ремонт или подмяна, батерията е сменяема, което улеснява механиците да я извадят от каросерията.

Батерията на Ferrari Elettrica Снимка: Ferrari

Бъдещото Ferrari Elettrica ще разполага и със система за възпроизвеждане на звуци, типични за много съвременни електромобили, генерирани от високоговорителите, докато силовият агрегат работи. Ferrari обаче подчертава, че звукът му не е изкуствен, а реален, взет директно от електромоторите и усилен като електрическа китара.

Ferrari Elettrica ще бъде с ограничена максимална скорост от 310 км/ч. Пиковата мощност е посочена като над 1000 к.с., което означава, че не е ясно дали това ще бъде сумата от предния и задния електромотор. Ако е така, тя ще бъде максимум 1128 к.с. Цената на Ferrari Elettrica ще бъде много висока, оставяйки всички електромобили далеч назад.

Ferrari Elettrica е готово за сглобяване Снимка: Ferrari

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.