Спират дизелите на Volkswagen?
Германските власти дадоха на Volkswagen краен срок 7 октомври да приведе всичките си дизелови автомобили с националните изисквания срещу замърсяване.
Ако концернът не спаси срока, може да му бъде отнет лицензът да посочените автомобили, което означава да се спре продажбата и движението им по германските пътища, пише вестник „Билд ам зонтаг“, цитиран от БГНЕС.
Междувременно германската компания Bosch още през 2007 г. е предупреждавала Volkswagen, че програмата, занижаваща показателите за изхвърлените вредни газове, е предназначена само за изпитания и не трябва да се монтира в колите, предназначени за продажба.
Именно Bosch е доставяла на концерна програмата, заради която той попадна в т.- нар. дизелов скандал. Заедно с това Bosch е уведомил програмата да не се монтира върху колите за пазара.
Освен това един от инженерите на Volkswagen е посочвал нередността, но не му е било обърнато дължимото внимание, добавя вестник "Франкфуртер алгемайне зонтагсцайтунг", цитиран от БГНЕС.
Скандалът с концерна гръмна наскоро, след като в САЩ установиха, че в компютрите на неговите дизелови коли е оборудвана програма, която занижава реалните показатели на изхвърлените газове.
САЩ настояха автогигантът да изтегли от американския пазар 482 000 леки коли Volkswagen и Audi, продадени през периода 2009-2015 година.
Отделно срещу концерна бе предприето разследване не само в САЩ, но и в Европа и Азия. Той е застрашен от глоба в размер до 18 милиарда долара.
В Италия може би има един милион двигатели на немския автомобилопроизводител, които не съответстват на екологичните стандарти, заяви Рикардо Ненчини, заместник-министър на инфрастрактурата и транспорта, цитиран от ТАСС и БТА.
Според италианския премиер Матео Ренци ситуацията с немския автомобилен колос не е екологична катастрофа, а крупна измама.
В писмото до италианските концесионери италианският филиал на Volkswagen посочва, че прекратяването на продажбата на тези превозни средства е предпазна мярка, която се взима в очакване на последващи разяснения и подробности.
Мярката касае автомобили Volkswagen, Audi, Seat, Skoda и лекотоварните автомобили.
Това решение ще засегне около 40 000 автомобила и ще постави в затруднено положение автомобилните търговци, които вече понесоха щети от икономическата криза и след 10 години на загуби тъкмо се възстановяваха, отбелязва италианският вестник.
От Audi съобщиха, че общо около 2.1 милиона коли на марката са били оборудвани със софтуера, позволил на компанията- майка Volkswagen да манипулира резултатите от тестовете за вредни емисии на дизеловите си коли в САЩ, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Засегнатите модели на Audi включват А1, А3, А4, А5, А6, ТТ, Q3 и Q5, съобщава говорител на марката.
Междувременно германската компания Bosch още през 2007 г. е предупреждавала Volkswagen, че програмата, занижаваща показателите за изхвърлените вредни газове, е предназначена само за изпитания и не трябва да се монтира в колите, предназначени за продажба.
Именно Bosch е доставяла на концерна програмата, заради която той попадна в т.- нар. дизелов скандал. Заедно с това Bosch е уведомил програмата да не се монтира върху колите за пазара.
Освен това един от инженерите на Volkswagen е посочвал нередността, но не му е било обърнато дължимото внимание, добавя вестник "Франкфуртер алгемайне зонтагсцайтунг", цитиран от БГНЕС.
Скандалът с концерна гръмна наскоро, след като в САЩ установиха, че в компютрите на неговите дизелови коли е оборудвана програма, която занижава реалните показатели на изхвърлените газове.
САЩ настояха автогигантът да изтегли от американския пазар 482 000 леки коли Volkswagen и Audi, продадени през периода 2009-2015 година.
Отделно срещу концерна бе предприето разследване не само в САЩ, но и в Европа и Азия. Той е застрашен от глоба в размер до 18 милиарда долара.
В Италия може би има един милион двигатели на немския автомобилопроизводител, които не съответстват на екологичните стандарти, заяви Рикардо Ненчини, заместник-министър на инфрастрактурата и транспорта, цитиран от ТАСС и БТА.
Според италианския премиер Матео Ренци ситуацията с немския автомобилен колос не е екологична катастрофа, а крупна измама.
В писмото до италианските концесионери италианският филиал на Volkswagen посочва, че прекратяването на продажбата на тези превозни средства е предпазна мярка, която се взима в очакване на последващи разяснения и подробности.
Мярката касае автомобили Volkswagen, Audi, Seat, Skoda и лекотоварните автомобили.
Това решение ще засегне около 40 000 автомобила и ще постави в затруднено положение автомобилните търговци, които вече понесоха щети от икономическата криза и след 10 години на загуби тъкмо се възстановяваха, отбелязва италианският вестник.
От Audi съобщиха, че общо около 2.1 милиона коли на марката са били оборудвани със софтуера, позволил на компанията- майка Volkswagen да манипулира резултатите от тестовете за вредни емисии на дизеловите си коли в САЩ, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Засегнатите модели на Audi включват А1, А3, А4, А5, А6, ТТ, Q3 и Q5, съобщава говорител на марката.