На първо място, нека започнем с дизайна. Видно е, че той е аеродинамичен, но коефициентът му на въздушно съпротивление впечатлява и по днешните стандарти - той е едва 0.17 Cd. И днес направата на кола с подобен коефициент е трудна задача, а преди 80 години, когато аеродинамиката едва е прохождала, направата на W125 изглежда направо невъзможна.

Купето е от алуминий и е доста леко, а задвижването се осъществява от 5.6-литров V12 с мощност от цели 765 к.с. Мощността в последствие нараства до 794 к.с., след добавянето на допълнителен карбуратор.

Вижте снимки >> >> >>



Интересно е, че за охлаждането на мотора се е използвал специален радиатор, който е побирал не само 48 литра вода, но и 5 килограма лед.

Така на 28 януари 1938 година Mercedes W125 поставя рекорд на публичен път - колата вдига 432,7 км/ч. 80 години по-късно възможността подобна скорост да бъде развита на нормален асфалтов път е по силите едва няколко автомобила, които могат да се изброят на пръстите на едната ръка - Bugatti Chiron, Hennessey Venom F5 и Koenigsegg Agera RS.

Всъщност постижението на Mercedes W125 е подобрено само преди няколко месеца - на 4 ноември 2017 година Koenigsegg Agera RS успява да развие по-висока скорост на нормален пътен участък, развивайки 445, 5 км/ч или с около 10 км/ч повече от 80-годишния Mercedes.