Идва ли краят на 3-цилиндровите агрегати?
Възможно ли е в близкото бъдеще да дойде краят на 3-цилиндровите двигатели?
Малообемните 3-цилиндрови мотори нашумяха изключително много в последните години, а почти всички големи марки имат подобни предложения в гамата си.
Най-често тези агрегати са с обем между 0.9 и 1.4 литра и задължително са турбинирани, като средната им мощност е около 100 к.с.
На хартия всичко изглежда чудесно, а компаниите рекламират тези двигатели, като най-икономичните агрегати в света.
Дали обаче това е вярно?
Според новите правила за тестване на разхода на гориво, които Европа планира да въведе догодина, това въобще не е така.
Малообемните 3-цилиндрови двигатели имат нисък разход и са по-екологични само при определени "лабораторни условия".
В реалния живот обаче атмосферните 4-цилиндрови агрегати се оказват най-икономични и с по-малко вредни емисии, съобщава Automotive News.
Според изданието в близко бъдеще големите марки като Volkswagen, Oppe и Renault или ще се откажат от 3-цилиндровите двигатели или ще започнат да увеличават обема им.
Според множество специалисти след 2020 гамата от 3-цилиндрови модели ще бъде най-често с обем над 1.5 литра.
Проблемът с малообемните мотори се крие в по-високата температура, причинена от турбото и повечето впръскано гориво, като комбинацията от двете води до по-висок разход и нива на вредните емисии.
Най-често тези агрегати са с обем между 0.9 и 1.4 литра и задължително са турбинирани, като средната им мощност е около 100 к.с.
На хартия всичко изглежда чудесно, а компаниите рекламират тези двигатели, като най-икономичните агрегати в света.
Дали обаче това е вярно?
Според новите правила за тестване на разхода на гориво, които Европа планира да въведе догодина, това въобще не е така.
Малообемните 3-цилиндрови двигатели имат нисък разход и са по-екологични само при определени "лабораторни условия".
В реалния живот обаче атмосферните 4-цилиндрови агрегати се оказват най-икономични и с по-малко вредни емисии, съобщава Automotive News.
Според изданието в близко бъдеще големите марки като Volkswagen, Oppe и Renault или ще се откажат от 3-цилиндровите двигатели или ще започнат да увеличават обема им.
Според множество специалисти след 2020 гамата от 3-цилиндрови модели ще бъде най-често с обем над 1.5 литра.
Проблемът с малообемните мотори се крие в по-високата температура, причинена от турбото и повечето впръскано гориво, като комбинацията от двете води до по-висок разход и нива на вредните емисии.