Идва ли краят на 3-цилиндровите агрегати?

Възможно ли е в близкото бъдеще да дойде краят на 3-цилиндровите двигатели?

Обратно в новината

Коментари - Идва ли краят на 3-цилиндровите агрегати? | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"Проблемът с малообемните мотори се крие в по-високата температура, причинена от турбото и повечето впръскано гориво" Този проблем не е на малолитражките, а на всички турбинирани мотори, по принцип. Недостатъка идва от това, че един 3 цил, 4 тактов мотор има запалване през 240 градуса на вала, докато 4 цил има през 180 градуса. Затова триножките увяхват, като видят баира, почват да искат намачкване на педала до дъно, от там се помпа гориво като за 3 литров мотор, което пак не върши работа, а само грее допълнително. Абе, стават само за мини градски колички, да пърпориш с тях до общината и по кафенета.

Тука има нещо шо темата : link

Истината е, че евро-бюрократи поставиха пред автомобилните производители нереално завишени норми, с което ги принудиха да залитат в една или друга посока, да шмекеруват, а понякога и откровено да лъжат. Съвременните ДВГ имат КПД близко до теоритичното, което се определя от законите на термодинамиката, и оттук нататък не можем да очакваме някакво драматично подобрение в икономичността. Няма как нормален автомобил за ежедневна употреба някога да постигне разход от 2/100, просто защото в 2 литра бензин не се съдържа толкова енергия, колкото е необходима, за да изминете 100км в реални условия с трафик, светофари и задръствания.

Пример-1,2/ 75 к.с. този мотор ръмжи повече от дизел,в наклон или изкачване към балкана не питайте че се държи като скутер,ако пуснеш климатик направо по-добре слез и бутай.Има проблем при старт и студен мотор,колата чакаш всеки момент да изгасне.Не е толкова изгоден колкото го рекламирате.За мен гори повече от нормален 4 цилиндъра.Защото този му трябва повече работа за да тегли нещо което е сметнато за 4 цилиндъра-проста сметка иска и повече гориво.В градско си взима доволно.По-добре да ги спрат от производство.

тука става дума за даунсйзинг и аналога му атмосферен,сега друго е като си вземеш кола с малък мотор няма нищо общо с темата

ама има и една друга подробност за атмосферните,по евтини са за закупуване и за поддръжка ресурса им е безкраен практически не горят масло и не се сменя маслото толкова често като при турбо и тн.И за спецовете да кажа че имам предвид че не горят масло здрави мотори под 300к километра после може и да бутват малко масълце,а колко турбокомпресора ще смените за 300к на даунсайзинг моторче и колко масло ще е излапал?Нищо важното е че са ви казали че е модерно;)

Баце, кой кара двигатели над 300к? Лузери кат тебе. Карай к'вото искаш бе. И до 3 милиона си го карай.

ами такива не лузАри като тебе си карайте коли на 90к километра,направо нова хахахахха.Пък ако си много успял какво изобщо правиш в тоя чат наслаждавай се на успеха си смешко,примерно;)

очевидно са ти стигали парите да купуваш лоу-кост боклуци с ресурс 90к км и после търчиш в мобилето да продаваш. Типичен неудачник. От най-глупавите. Скъпите коли висок клас имат и голям ресурс на двигателя. Това е и една от причините, да са скъпи!

това беше ясно от години не знам как посмяха да го напишат в медийите, ето за това па ме кефи мазда докато повечето слагат 1,0 или 1,2 турбо, мазда поставя на същия клас 2,0 атмосферен.Разбира се тая глупост с турбото е само за евро версиите, в Русия,Украйна и някой други моторите са си пълноценни атмосферни така наречените "архаични",в това число страни са и САЩ въпреки че американските версии са доста по различни

Зависи как я карате тази кола. С двигателя на форд отивам до морето при разход 4.1 и 120 км./час 2.0 двигател не може да падне толкова, дори и в дизеловата версия. Но и не е много повече - например 5.5. Но за 200-300 000 км пробег разликата е доста пари.

с кой двигател и с кое купе?С фиеста ли?

С трицилинров бензинов двигател със скорост от 120 км. в час няма начин да има разход 4,1, освен ако не караш само надолу.

С дизел 2,4 с турбина и чип за 180 коня спокойно го постигаш този разход

Ти си бая тъп, че и лъжеш. Дизелите на мазда от SKYACTIVE поколението даже са с 2 турбини. А и мазда е малък производител - не може да има 5 вида двигатели като големите. Даже вече зарязаха ванкела.

първо тука става въпрос за бензинови мотори ако не си разбрал умния,2ро ванкела си го ползват за екзотика на спортните и 3то ако не си разбрал за какво става дума май не аз,а ти си явно тъп

ама "бая" сигурно у ваше село го ползват?

ама давай да видиме какво лъжа,напиши какво точно съм излъгал?

А Меркел след коя година забраняваше колите с ДВГ?

Икономията майка на мизерията!Ако искат да харчат малко да махнат акциза на бензина,а не да ни пробутват двигатели за сенокосачки!

Бях чел преди години (когато учих за двигатели ) , че наи ефективни ( к.п.д -то ) са тези с обем средно на 1 цилиндър от 350 - 600 см3 !

Браво Механик, дай пример за двигатели с обем на 1 цилиндър различен от 350 - 600см3 :)

трабант и бугати EB 110,поне по това си приличат;)

999 см 3 на три цилиндъра е 333 см3 - < 350 см3 ., т.е. на долната граница на ефективността.

Двигателят на Triumph RIII - макар да не се ползва за коли, си е нормален атмосферен бензинов двигател, който е трицилиндров и е с обем 2300cm3.