Коментари - Идва ли краят на 3-цилиндровите агрегати? | Авто.dir.bg
Коментари
"Проблемът с малообемните мотори се крие в по-високата температура, причинена от турбото и повечето впръскано гориво" Този проблем не е на малолитражките, а на всички турбинирани мотори, по принцип. Недостатъка идва от това, че един 3 цил, 4 тактов мотор има запалване през 240 градуса на вала, докато 4 цил има през 180 градуса. Затова триножките увяхват, като видят баира, почват да искат намачкване на педала до дъно, от там се помпа гориво като за 3 литров мотор, което пак не върши работа, а само грее допълнително. Абе, стават само за мини градски колички, да пърпориш с тях до общината и по кафенета.
Истината е, че евро-бюрократи поставиха пред автомобилните производители нереално завишени норми, с което ги принудиха да залитат в една или друга посока, да шмекеруват, а понякога и откровено да лъжат. Съвременните ДВГ имат КПД близко до теоритичното, което се определя от законите на термодинамиката, и оттук нататък не можем да очакваме някакво драматично подобрение в икономичността. Няма как нормален автомобил за ежедневна употреба някога да постигне разход от 2/100, просто защото в 2 литра бензин не се съдържа толкова енергия, колкото е необходима, за да изминете 100км в реални условия с трафик, светофари и задръствания.
Пример-1,2/ 75 к.с. този мотор ръмжи повече от дизел,в наклон или изкачване към балкана не питайте че се държи като скутер,ако пуснеш климатик направо по-добре слез и бутай.Има проблем при старт и студен мотор,колата чакаш всеки момент да изгасне.Не е толкова изгоден колкото го рекламирате.За мен гори повече от нормален 4 цилиндъра.Защото този му трябва повече работа за да тегли нещо което е сметнато за 4 цилиндъра-проста сметка иска и повече гориво.В градско си взима доволно.По-добре да ги спрат от производство.
ама има и една друга подробност за атмосферните,по евтини са за закупуване и за поддръжка ресурса им е безкраен практически не горят масло и не се сменя маслото толкова често като при турбо и тн.И за спецовете да кажа че имам предвид че не горят масло здрави мотори под 300к километра после може и да бутват малко масълце,а колко турбокомпресора ще смените за 300к на даунсайзинг моторче и колко масло ще е излапал?Нищо важното е че са ви казали че е модерно;)
Баце, кой кара двигатели над 300к? Лузери кат тебе. Карай к'вото искаш бе. И до 3 милиона си го карай.
ами такива не лузАри като тебе си карайте коли на 90к километра,направо нова хахахахха.Пък ако си много успял какво изобщо правиш в тоя чат наслаждавай се на успеха си смешко,примерно;)
това беше ясно от години не знам как посмяха да го напишат в медийите, ето за това па ме кефи мазда докато повечето слагат 1,0 или 1,2 турбо, мазда поставя на същия клас 2,0 атмосферен.Разбира се тая глупост с турбото е само за евро версиите, в Русия,Украйна и някой други моторите са си пълноценни атмосферни така наречените "архаични",в това число страни са и САЩ въпреки че американските версии са доста по различни
Зависи как я карате тази кола. С двигателя на форд отивам до морето при разход 4.1 и 120 км./час 2.0 двигател не може да падне толкова, дори и в дизеловата версия. Но и не е много повече - например 5.5. Но за 200-300 000 км пробег разликата е доста пари.
С трицилинров бензинов двигател със скорост от 120 км. в час няма начин да има разход 4,1, освен ако не караш само надолу.
Ти си бая тъп, че и лъжеш. Дизелите на мазда от SKYACTIVE поколението даже са с 2 турбини. А и мазда е малък производител - не може да има 5 вида двигатели като големите. Даже вече зарязаха ванкела.
първо тука става въпрос за бензинови мотори ако не си разбрал умния,2ро ванкела си го ползват за екзотика на спортните и 3то ако не си разбрал за какво става дума май не аз,а ти си явно тъп
Икономията майка на мизерията!Ако искат да харчат малко да махнат акциза на бензина,а не да ни пробутват двигатели за сенокосачки!
Бях чел преди години (когато учих за двигатели ) , че наи ефективни ( к.п.д -то ) са тези с обем средно на 1 цилиндър от 350 - 600 см3 !
Браво Механик, дай пример за двигатели с обем на 1 цилиндър различен от 350 - 600см3 :)
Идва ли краят на 3-цилиндровите агрегати?
Възможно ли е в близкото бъдеще да дойде краят на 3-цилиндровите двигатели?
Обратно в новината